Pyörän Valinta

jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 9.1.2011 20:49

nyt pitäis ismopi pyörä hommata olen miettiny 250cc nelari pyörän ostoa oon kahta merkkiä miettiny suzuki vai ktm ?? kumpi olis parempi
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 9.1.2011 21:05

Omat kokemukset suzukista on pelkkää hyvää
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 9.1.2011 21:22

Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 9.1.2011 21:44

OA243 kirjoitti:Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.

eikun mietin jotain 03-06 välillä
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 9.1.2011 22:14

Noista merkeistä kun valitset noilta vuosilta niin saat joko vempaimen joka räjähtää ennen kuin sitä saa edes käyntiin(Suzuki-Kawasaki) tai tankin joka kyllä kestää mutta sopii paremmin Mongolian jakkipaimenille kuin krossiradalle (RFS-KTM).
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 9.1.2011 23:52

Anssi_L kirjoitti:Noista merkeistä kun valitset noilta vuosilta niin saat joko vempaimen joka räjähtää ennen kuin sitä saa edes käyntiin(Suzuki-Kawasaki) tai tankin joka kyllä kestää mutta sopii paremmin Mongolian jakkipaimenille kuin krossiradalle (RFS-KTM).

no on se missiin parempi kun edellinen joka oli vuodelta 96 :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 10.1.2011 9:16

OA243 kirjoitti:Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.


Juuri 08 suzukin omistin ja vaihteissa ollut sinä aikana mitään vikaa kun kyseisen pyörän omistin, mutta noi suzukin 04-06 pyörät ne kaikkein pommeimmat ovat ja itse ostaisin mielummin noista vuosimalleista piikin kuin nelarin
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 10.1.2011 12:00

mxmanne kirjoitti:
OA243 kirjoitti:Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.


Juuri 08 suzukin omistin ja vaihteissa ollut sinä aikana mitään vikaa kun kyseisen pyörän omistin, mutta noi suzukin 04-06 pyörät ne kaikkein pommeimmat ovat ja itse ostaisin mielummin noista vuosimalleista piikin kuin nelarin

no se pitää alkaa kattoa noita uudempia jos niissä ei kerran ole niitä vaihdelaatikko vikoja
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 10.1.2011 16:16

kellään kokemuksia / tietoa KXF450 -08/09 malleista?

onko ekojen vuosien viat karsittu pois?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 12.1.2011 21:07

Saako mitään hyvää 500E:lla? Tulisi mopo kannonpyöritykseen, sänkicrossia ja semmoista enskailua.
Ei tartte olla rekisterissä. 85-125cc skaalassa liikutaan vissiin jos puhutaan puoli tonni eurosta?
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 12.1.2011 21:22

Throttle kirjoitti:Saako mitään hyvää 500E:lla? Tulisi mopo kannonpyöritykseen, sänkicrossia ja semmoista enskailua.
Ei tartte olla rekisterissä. 85-125cc skaalassa liikutaan vissiin jos puhutaan puoli tonni eurosta?

jotain "hyvää" saatat saaha mut et välttämättä hyvää rossipyörää, jonku rojektin ehkä
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 22.1.2011 20:37

Kävin tossa tänään katsomassa kotaria Oli aika hyvässä kunnossa ajettu 70h. Laitettiin kotari tulille eikä oikee meinannu lähteä ja syynä varmaan on suuttimet kun on -10c ja muuten kun sain käyntiin ni sit kyllä kävi. Siihen oli vaihettu 3,4 vaihteen rattaat ja vaihteensiirrin , iskarit viime kesänä huollettu ja kaikkea pientä aina huollettu mutta koneeseen ei muuta konkreettista tehty paitsi mäntää vaihdettu. Pyörällä ajettu 3 kisaa ja ollut aika kovassa käytössä kisojen tasosta päätellen. Mitäs luulette onko tossa millasta remonttia edessä lähimain? esim kiertokanki, laakerit? jopa kampiakseli? kytkin? Tiedän että on vaikea päätellä ilman tarkempia tietoja että millon ois remontin aika mutta noin yleisesti miten noita kotareita pitäs rempata. Mitä ootte meiltä millasta talviasetusta tollasee satapuokkiin pitäs laittaa? Et vois mennä ihan ajamaa. Luulen että se ettei meinannut lähteä oli vain sen takia että käytetty vimeks 2kk sitten ja ollut kylmässä mutta kuivassa tilassa? Osasyy oli varmaan että oli kesäsäädöt. oliskohan siinä mitään muuta mahdolisuutta miksi ei lähteny ? Mitäs ootte mieltä meenkö hakemaan pois?
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 22.1.2011 21:16

motocrossman125 kirjoitti:Kävin tossa tänään katsomassa kotaria Oli aika hyvässä kunnossa ajettu 70h. Laitettiin kotari tulille eikä oikee meinannu lähteä ja syynä varmaan on suuttimet kun on -10c ja muuten kun sain käyntiin ni sit kyllä kävi. Siihen oli vaihettu 3,4 vaihteen rattaat ja vaihteensiirrin , iskarit viime kesänä huollettu ja kaikkea pientä aina huollettu mutta koneeseen ei muuta konkreettista tehty paitsi mäntää vaihdettu. Pyörällä ajettu 3 kisaa ja ollut aika kovassa käytössä kisojen tasosta päätellen. Mitäs luulette onko tossa millasta remonttia edessä lähimain? esim kiertokanki, laakerit? jopa kampiakseli? kytkin? Tiedän että on vaikea päätellä ilman tarkempia tietoja että millon ois remontin aika mutta noin yleisesti miten noita kotareita pitäs rempata. Mitä ootte meiltä millasta talviasetusta tollasee satapuokkiin pitäs laittaa? Et vois mennä ihan ajamaa. Luulen että se ettei meinannut lähteä oli vain sen takia että käytetty vimeks 2kk sitten ja ollut kylmässä mutta kuivassa tilassa? Osasyy oli varmaan että oli kesäsäädöt. oliskohan siinä mitään muuta mahdolisuutta miksi ei lähteny ? Mitäs ootte mieltä meenkö hakemaan pois?

kannattaa ottaa myös huomioon ketjut, rattaat, renkaat sekä onko laakereissa väljää, nuihinkin osiin jokunen satanen kuitenkin uppoo ja jos hinta on kohillaa ni pistä pyörä kyytiin ni ei tarvii ostoo enää pähkäillä :)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 23.1.2011 0:32

Joko se ei oo säädöissä, tai sitten se kone on niin väljä paska että saa sen takia polkee. Paha sanoo kyllä näiden tietojen pohjalta.
ode92
Pyörä:
husse
Paikkakunta:
Leikkipuisto
Liittynyt:
18.4.2007 20:20

ViestiKirjoittanut ode92 » 23.1.2011 3:41

Jep, ei oikeen kesäsäädöissä olevaa pyörää kannata kokeilla talvella, varsinkin jos on seissyt noinkin kauan käyttämättömänä. Pyydä myyjää laittamaan mopo talvisäätöihin ja kokeile sitten.