motocrossman125 kirjoitti:Kävin tossa tänään katsomassa kotaria Oli aika hyvässä kunnossa ajettu 70h. Laitettiin kotari tulille eikä oikee meinannu lähteä ja syynä varmaan on suuttimet kun on -10c ja muuten kun sain käyntiin ni sit kyllä kävi. Siihen oli vaihettu 3,4 vaihteen rattaat ja vaihteensiirrin , iskarit viime kesänä huollettu ja kaikkea pientä aina huollettu mutta koneeseen ei muuta konkreettista tehty paitsi mäntää vaihdettu. Pyörällä ajettu 3 kisaa ja ollut aika kovassa käytössä kisojen tasosta päätellen. Mitäs luulette onko tossa millasta remonttia edessä lähimain? esim kiertokanki, laakerit? jopa kampiakseli? kytkin? Tiedän että on vaikea päätellä ilman tarkempia tietoja että millon ois remontin aika mutta noin yleisesti miten noita kotareita pitäs rempata. Mitä ootte meiltä millasta talviasetusta tollasee satapuokkiin pitäs laittaa? Et vois mennä ihan ajamaa. Luulen että se ettei meinannut lähteä oli vain sen takia että käytetty vimeks 2kk sitten ja ollut kylmässä mutta kuivassa tilassa? Osasyy oli varmaan että oli kesäsäädöt. oliskohan siinä mitään muuta mahdolisuutta miksi ei lähteny ? Mitäs ootte mieltä meenkö hakemaan pois?
kannattaa ottaa myös huomioon ketjut, rattaat, renkaat sekä onko laakereissa väljää, nuihinkin osiin jokunen satanen kuitenkin uppoo ja jos hinta on kohillaa ni pistä pyörä kyytiin ni ei tarvii ostoo enää pähkäillä