Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 13.1.2010 20:16

Janttura kirjoitti:Plääh, minkä merkkinen sytytys siinä on?? Pidäppä kierroksia tasakaasulla, kuuntele pätkiikö ja paukkuuko. Itsellä se pätki sytytystä ja paukkusi, sitten kerran sammutin ja ei tullut enää kipinää-.-


Siinä on SEM:in sähkövermeet. Mitenkäs tuo puolan resistanssi(??) mitataan? vai mitä siitä pitäs mittailla ja millasia lukuja pitäisi tulla?
nieminen-racing
Pyörä:
yamaha wr 450 2010 yamaha yz 250 2007
Liittynyt:
19.6.2004 15:08

ViestiKirjoittanut nieminen-racing » 14.1.2010 0:24

mulla on ehjät semin virtavehkeet tossa tallissa et jos on käyttöä...
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 14.1.2010 7:31

mankeli_ kirjoitti:
Janttura kirjoitti:Plääh, minkä merkkinen sytytys siinä on?? Pidäppä kierroksia tasakaasulla, kuuntele pätkiikö ja paukkuuko. Itsellä se pätki sytytystä ja paukkusi, sitten kerran sammutin ja ei tullut enää kipinää-.-


Siinä on SEM:in sähkövermeet. Mitenkäs tuo puolan resistanssi(??) mitataan? vai mitä siitä pitäs mittailla ja millasia lukuja pitäisi tulla?


Empä oo semmejä mittaillu, vain motoplatteja... Mutta luulisi sen samanlain mittaavan kun motoplatin, kannattaa soittaa jonnekkin varmistaaksen asia :) .
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 15.1.2010 18:35

Empä oo semmejä mittaillu, vain motoplatteja... Mutta luulisi sen samanlain mittaavan kun motoplatin, kannattaa soittaa jonnekkin varmistaaksen asia :)



Mitenkäs motoplatti mitataan?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 15.1.2010 19:00

Elikkä, luultavasti mitataan samanlailla kuin platti, Toinen piuha yleismittarista maihin(moottori, käämin runko) ja toinen "katkojan" piuhaan, siihen joka "tahdistaa" kipinän. Siitä mitataan vastus(ohmeja tietenkin). Tietty luku joka on normaali arvo kertoo onko se "tahdistin" kunnossa, en tiedä kyseistä lukua joten sekin kannattaa varmistaa... Samanlailla mitataan molemmat piuhat jotka menevät puolaan, ainakin motoplatin sytytyksessäni. En semmistä sitten tiedä, mutta kannattaa kokeilla noin.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 18.1.2010 9:16

Janttura kirjoitti:Elikkä, luultavasti mitataan samanlailla kuin platti, Toinen piuha yleismittarista maihin(moottori, käämin runko) ja toinen "katkojan" piuhaan, siihen joka "tahdistaa" kipinän. Siitä mitataan vastus(ohmeja tietenkin). Tietty luku joka on normaali arvo kertoo onko se "tahdistin" kunnossa, en tiedä kyseistä lukua joten sekin kannattaa varmistaa... Samanlailla mitataan molemmat piuhat jotka menevät puolaan, ainakin motoplatin sytytyksessäni. En semmistä sitten tiedä, mutta kannattaa kokeilla noin.


Mittasin "katkojan" piuhasta (vihreä) resistanssin 0,09ohmia maapiuha rungossa, ja tulpanhatusta mitattuna 7,02 ohmia. Tälläiset lukemat löysin tästä topiikista:
"Rungosta mitattuna 0,2-0,4 ohm ja tulpanhatusta 9-16 ohm. Jos tulpanhatussa ei ole resistoria niin 4-8 ohm"

onko noi ok? mistä tietää onko tulpanhatussa resistoria vai ei?
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 5.2.2010 9:22

osaisko kukaan sanoa paljon 125cr:n alakerralla ajaa katuajoa? suunnilleen.
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41
Moro

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 6.2.2010 16:44

Tietääkö kukaan, että paljo pitäis ajaa sisään kun vaihdan wisecon männän 80 cr:rrään :)
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 6.2.2010 22:48

Lämmität vaa kunnol ja hanaa.
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 7.2.2010 10:05

Mutta eikö sitä piä ajaa jotenki sisään?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 7.2.2010 10:12

Kaikki omalla tyylillään. Yleisintä taitaa olla se että käytetään pari kertaa lämpimäksi ja sitten jo ajetaan kunnolla... Mutta voihan sitä toki ajaa yhden tankin rauhallisesti, jos varman päälle vetää.. Mä käytin eilen "sisään" pari kertaa lämpimäksi, sitten jo ajoinkin normaalisti pyörällä.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 7.2.2010 19:04

Kiitosta.
Viil@ri
Pyörä:
Yamaha Yz 250 valkokilpi
Paikkakunta:
Tusby
Liittynyt:
24.3.2007 20:41

ViestiKirjoittanut Viil@ri » 10.2.2010 10:46

Nyt apuja tarvitaan. minulla on piikkisen cr:n kone tossa lojumassa vuosimallia 84-86. Käynnistyspolkimesta päätellen vuosimallia 85 tai 86. Millä tavoin voisin tunnistaa/ saada tietää tämän moottorin vuosimallin? Ongelmana on myös että siitä puuttuu kytkimestä massalevyt ja välilevyt. Onko kytkimessä näiden vuosimallien välillä eroja? mistä tämän ikäisiin saa noita kytkimen levyjä?
Viil@ri
Pyörä:
Yamaha Yz 250 valkokilpi
Paikkakunta:
Tusby
Liittynyt:
24.3.2007 20:41

ViestiKirjoittanut Viil@ri » 10.2.2010 17:37

noniin löysin sivun jossa on moottorin sarjanumeoita eri vuosimalleille mutta omastani on se numerokilpi lähtenyt tai otettu pois. nyt kysymys kuuluukin onko noille eri vuosimalleille olemassa mitään tuntomerkkejä ja onko 84-86 vuosimalleissa kytkimessä eroja niin että niihin eivät samat levyt kävisi? voin myös ostaa joltain vaikka käytetyt kytkinlevyt johonkin noista vuosimalleista jos joltain sattuu löytymään
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 16.2.2010 15:18

CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.