Janttura kirjoitti:Elikkä, luultavasti mitataan samanlailla kuin platti, Toinen piuha yleismittarista maihin(moottori, käämin runko) ja toinen "katkojan" piuhaan, siihen joka "tahdistaa" kipinän. Siitä mitataan vastus(ohmeja tietenkin). Tietty luku joka on normaali arvo kertoo onko se "tahdistin" kunnossa, en tiedä kyseistä lukua joten sekin kannattaa varmistaa... Samanlailla mitataan molemmat piuhat jotka menevät puolaan, ainakin motoplatin sytytyksessäni. En semmistä sitten tiedä, mutta kannattaa kokeilla noin.
Mittasin "katkojan" piuhasta (vihreä) resistanssin 0,09ohmia maapiuha rungossa, ja tulpanhatusta mitattuna 7,02 ohmia. Tälläiset lukemat löysin tästä topiikista:
"Rungosta mitattuna 0,2-0,4 ohm ja tulpanhatusta 9-16 ohm. Jos tulpanhatussa ei ole resistoria niin 4-8 ohm"
onko noi ok? mistä tietää onko tulpanhatussa resistoria vai ei?