wolvie kirjoitti:Näyttää rata videon perusteella enemmän arenacrossityyliseltä, tuota maalihyppyä lukuunottamatta. Mielestäni suomikuskeille sopii paremmin arenacrossityyliset radat kuin täysiveriset superiradat. Jos rata tulee samaan kohtaan kuin vuosi sitten niin sekin rajoittaa korkeiden hyppyjen tekoa.
Jep, samaan paikkaan tulee. Käytännössä oikeastaan kaikki eurooppalaiset hallicrossit on lähinnä arenacrossia, mutta oikeastaan toi erottelu on tarpeen ainoastaan jenkeissä, jossa superit on selkeesti isoilla areenoilla ja arenacrossit sitten eurooppalaisen kokoisissa paikoissa. Se mikä on kyllä monelle ylläri on, että paikan päällä yllättyy kuinka pieniä myös noi jenkkisuperiradat on. Telkkarissa näyttää huomattavasti isommalta.
wolvie kirjoitti:1) Kuljettajaesittelyt tehtiin samalla kun kuskit ryhmittäytyivät puomille. Oli mielestäni erittäin sujuva tapa eikä aiheuttanut mihinkään kohtaan odottelua.
MP13 kisassa tehdään esittely siten, että ainoastaan kaksi tai kolme kovinta jätkää per maa esitellään. Esittely tehdään jenkki/Bercy tyyliin eli vähän eri tavalla eri tyypit ja biisit. Loput kuskit sitten puomille ajettaessa.
wolvie kirjoitti:2) Aina kun erä loppui radalle ampaisi 20-30 lapiomiestä laittamaan rataa kuntoon. Tämäkin auttoi siihen ettei tullut välitaukoja.
Innokkaita talkoomiehiä ei ole tarpeeksi eli mennään koneilla. Rytmitys on kuitenkin sama kuin Lahdessa eli koko show alle kolmeen tuntiin ja pienet tauot ainoastaan.
wolvie kirjoitti:Sellaista olen itse ihmetellyt useampaan kertaan kun olen noita ratoja katsellut, että miksi sinne ei laiteta salaojaputkia sekaan? Nyt kun pohjalla on betonilattia ja pinnassa kuiva kerros, niin eihän se kosteus sieltä välistä pääse oikein mihinkään.
Ainakin meikäläisillä on sen verran pienet budjetit käytössä, että ei ole juurikaan varaa putkia ostella, varsinkin kun ne on aikalailla kertakäyttö kamaa, koska rata pitää purkaa niin kiireellä koneellisesti. Olen tota itsekin spekuloinut ja varmaan ihan omalla rahalla kokeilen johonkin kohtaan olisiko siitä mitään apua. Lähinnä rakennusvaiheessa pyritään rikkomaan sitä pintaa miniäkeellä jotta saataisiin enemmän kuivumispintaa, mutta saa nähdä onko käytännön hyötyä.