Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 6.4.2010 13:42

FMF kirjoitti:CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.


Joo eli vieläkin sama ongelma. Kaaasuttimen olen aukaissut ja irrottanut suuttimet yms osat ja puhdistanut kaasuttimen. Suuttimet eivät olleet väärät ja oli muutenkin sellasissa säädöissä, että pitäis toimia. Ykkösellä lähtee käyntiin, mutta kun kaasua lähtee availemaan niin tulppa kastuu. Löpössä kolme prosenttia öljyä. Ei ota muutenkaan hirveän herkästi kierroksia. Ennen pystyin ajamaan n. parikymmentä minuuttia ennen kuin kastelee tulpan. Vika voi toki olla tulpassakin osittain, koska olen aina puhdistanut tulpan ja jo kerran kastuneella tulpalla lähtenyt ottamaan uusia yrityksiä. Sähkölaitteet on myös tsekattu, että toimii.

Tänään kokeilen astetta lämpimämmällä uudella tulpalla. Vai johtuisiko tämä siitä, että en ole päässyt ajamaan ollenkaan urku auki vaan lumen takia olen joutunut ensimmäiset kokeilut ajelemaan ihan körötellen ja kone olis jotenkin keräillyt sisuksiinsa bensaa ja kun kaasun avaa niin ne sieltä nousee ja tulpan kastelee? Kun eihän nämä periaatteessa ole tarkotettu tuommoseen köröttelyyn.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 6.4.2010 16:03

FMF kirjoitti:
FMF kirjoitti:CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.
Vai johtuisiko tämä siitä, että en ole päässyt ajamaan ollenkaan urku auki vaan lumen takia olen joutunut ensimmäiset kokeilut ajelemaan ihan körötellen ja kone olis jotenkin keräillyt sisuksiinsa bensaa ja kun kaasun avaa niin ne sieltä nousee ja tulpan kastelee? Kun eihän nämä periaatteessa ole tarkotettu tuommoseen köröttelyyn.


Taidat olla oikeilla jäljillä...
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 6.4.2010 17:14

J!gs@w# kirjoitti:männäntappi lähtee ihan lyömällä pois sieltä. Itellä oli remppa kanssa tossa viime kesällä ja vaihdoin tollasen Wisecon setin sinne niin ihan hyvin on pelittäny jne.. Tiivisteet vaan kaikki uusiks samoin stefat jos oot kerran aukasemassa sitä. Ja kyllä sen saa iha kotikonstein irti kumivasaraa käyttäen ja vähän maalaisjärkeä :)

Hakkaamalla tuhoat kyllä veivin alalaakerin...
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 6.4.2010 23:44

Sanoin että käyttää maalaisjärkeä... ehkä siitä veivistä pidetään samanaikaisesti kiinni ja vähän naputellaan ja kun tulee pää näkyviin niin lukkopihdeillä pois :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 7.4.2010 19:39

JM82 kirjoitti:
FMF kirjoitti:
FMF kirjoitti:CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.
Vai johtuisiko tämä siitä, että en ole päässyt ajamaan ollenkaan urku auki vaan lumen takia olen joutunut ensimmäiset kokeilut ajelemaan ihan körötellen ja kone olis jotenkin keräillyt sisuksiinsa bensaa ja kun kaasun avaa niin ne sieltä nousee ja tulpan kastelee? Kun eihän nämä periaatteessa ole tarkotettu tuommoseen köröttelyyn.


Taidat olla oikeilla jäljillä...


Juu näin tais olla asian laita. Bensan poiston jälkeen ja uudella tulpalla ei kastellut tulppaa ja otti kierroksia ihan erilailla. Neula on nyt säädetty laihimmilleen, että sitä alakierrosten seosta ja käyntiä pitää nyt seurailla.
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 8.4.2010 10:11

". Neula on nyt säädetty laihimmilleen."

Ton kanssa kannatta olla varovainen, ettei vaan detonointi tuhoa mäntää. Kannattaa kuunnella , ettei vaan kilise tai nakuta vedättäessä.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 8.4.2010 22:33

Jaa a, oliskohan tuo nyt sittenkin ollut vähän liioittelua tuo laihemmalle säätäminen? Edellinen säätö oli muistaakseni niin, että se "stopparirengas" mikälie siinä neulassa oli toisiks viimisellä lovella siinä. Kuuleeko tuon poikkeavan äänen ihan selvästikin? Siitähän sen myös kai huomaa, ettei tahdo lähteä kunnolla.
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 9.4.2010 7:59

FMF kirjoitti:Jaa a, oliskohan tuo nyt sittenkin ollut vähän liioittelua tuo laihemmalle säätäminen? Edellinen säätö oli muistaakseni niin, että se "stopparirengas" mikälie siinä neulassa oli toisiks viimisellä lovella siinä. Kuuleeko tuon poikkeavan äänen ihan selvästikin? Siitähän sen myös kai huomaa, ettei tahdo lähteä kunnolla.


Kyllähän sen kuulee. Tervettä järkee vaan mukaan, niin pärjäät hyvin ton kanssa. 8)
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 10.4.2010 23:27

hp199 kirjoitti:
FMF kirjoitti:Jaa a, oliskohan tuo nyt sittenkin ollut vähän liioittelua tuo laihemmalle säätäminen? Edellinen säätö oli muistaakseni niin, että se "stopparirengas" mikälie siinä neulassa oli toisiks viimisellä lovella siinä. Kuuleeko tuon poikkeavan äänen ihan selvästikin? Siitähän sen myös kai huomaa, ettei tahdo lähteä kunnolla.


Kyllähän sen kuulee. Tervettä järkee vaan mukaan, niin pärjäät hyvin ton kanssa. 8)


Voi jumaliste kun on rouheeta hommaa!!! Tuossa pellolla tänään tykittelin ja oi että sitä tunnetta kun painaa urku auki keula keveänä tota peltosuoraa! Huomenna uusiks, se on varma! Neula säädettiin takaisin 2. väliin, koska ei alakierroksilta oikein meinannut lähteä. Tulppakin oli vähän laihan värinen, mutta nyt on kaikki kunnossa. Jes!

Yhdessä vaiheessa pyörä sammui yllättäen ja luulin, että se tulpan kasteli, mutta löpöhän siitä loppu oli. Huikea ero bensan kulutuksessa verrattuna vanhaan 100F: ään, mikä nyt on ihan päivänselvä asia.
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55

ViestiKirjoittanut asd1232 » 11.4.2010 22:32

oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta? ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?
fuelmx
Pyörä:
Honda CRF 450R, 2010
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.12.2004 18:33

ViestiKirjoittanut fuelmx » 12.4.2010 9:44

nikoL kirjoitti:oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta? ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?

02 ja siitä eteenpäin piikkinen CR on kyllä koneen tehoiltaan kyllä huonoin valinta kaikista merkeistä (täysin kuollut alhaalta, muutenkin horseja uupuu muihin merkkeihin nähden). Kyllähän silläkin ajaa, mutta parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
---==[fuel]==---
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 12.4.2010 13:42

fuelmx kirjoitti:
nikoL kirjoitti:oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta? ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?

02 ja siitä eteenpäin piikkinen CR on kyllä koneen tehoiltaan kyllä huonoin valinta kaikista merkeistä (täysin kuollut alhaalta, muutenkin horseja uupuu muihin merkkeihin nähden). Kyllähän silläkin ajaa, mutta parempiakin vaihtoehtoja löytyy.


itellä o samaisesta kapineesta sama mielipide.
eihän se toki sitä sano etteikö silläki harrastelis mut voi se alkuun olla vähän hankalaa ajaa
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 13.4.2010 8:24

HEi. mulla on cr 250:ssä B9EG tulppa ja ei lähde käyntiin. kerran oon ajanut tuolla tulpalla ja silloin se toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitte hiipu ja lopulta sammui. voisko johtua tuosta tulpasta?
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01

ViestiKirjoittanut sklitva » 13.4.2010 14:40

mankeli_ kirjoitti:HEi. mulla on cr 250:ssä B9EG tulppa ja ei lähde käyntiin. kerran oon ajanut tuolla tulpalla ja silloin se toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitte hiipu ja lopulta sammui. voisko johtua tuosta tulpasta?


antaako kummiski kipinää?? tarkista tulpan johto/hattu ettei oo johto irti puolasta tai hattu irti johdosta:D mulla oli piikkisessä cr:ssä joskus sama vika, ihmettelin et miten "syö" tulppia yhtä väliä eikä pelitä (pääsi aina jonku 100m etiäppäin ja sit hyytyi)..sit tarkastin tulpanhatun ja johdon>>johto oli tyyliin yhellä karvalla kiinni hatussa..voihan tuolla tulpallakin olla merkitystä.. puoliskassa cr:ssä pitäis olla ngk br8eg tai denso W24ESR-V tulppa
[url]
http://www.bikebandit.com/honda-motorcy ... /oem-parts[/url] tuolta löytyy sun vuosimalliinki sopiva tulppatyyppi.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 13.4.2010 20:10

sklitva kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:HEi. mulla on cr 250:ssä B9EG tulppa ja ei lähde käyntiin. kerran oon ajanut tuolla tulpalla ja silloin se toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitte hiipu ja lopulta sammui. voisko johtua tuosta tulpasta?


antaako kummiski kipinää?? tarkista tulpan johto/hattu ettei oo johto irti puolasta tai hattu irti johdosta:D mulla oli piikkisessä cr:ssä joskus sama vika, ihmettelin et miten "syö" tulppia yhtä väliä eikä pelitä (pääsi aina jonku 100m etiäppäin ja sit hyytyi)..sit tarkastin tulpanhatun ja johdon>>johto oli tyyliin yhellä karvalla kiinni hatussa..voihan tuolla tulpallakin olla merkitystä.. puoliskassa cr:ssä pitäis olla ngk br8eg tai denso W24ESR-V tulppa
[url]
http://www.bikebandit.com/honda-motorcy ... /oem-parts[/url] tuolta löytyy sun vuosimalliinki sopiva tulppatyyppi.


antaa hyvän kipinän. tulpanjohto/hattu tarkistettu myös. täytynee kai hakea kasin tulppa suosiolla. vaikka liikkeessä kiven kovaan väittivät että toimii tolla ysillä mutta nojaaa...