Yamaha YZ Topic

yz 250 atsku
Liittynyt:
12.9.2008 19:44
iskarit

ViestiKirjoittanut yz 250 atsku » 3.11.2008 18:03

a.c.e kirjoitti:
yz 250 atsku kirjoitti:oisko tietoa miten säädetään 01 250cc etuiskarit jäykemmälle kun lyö pohjille hypyn jälkeen.pitääkö ylhäältä pyörittä kiinni päin vai alhaalta?


Koska keula on huollettu viimeksi?
Mikä on jousien jäykkyys ja kuskin elopaino?

nesteet on vaihettu n.20h sitten,sanoi silloin myyjä eli mä olen ajanut n 15 h niistä.eihän eessä oo jousia,vai tarkoitatko taka?paino on 80 kg
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 3.11.2008 18:09

Edessä on jouset.
~Way of life.
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 3.11.2008 18:16

yz 250 atsku kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:
yz 250 atsku kirjoitti:oisko tietoa miten säädetään 01 250cc etuiskarit jäykemmälle kun lyö pohjille hypyn jälkeen.pitääkö ylhäältä pyörittä kiinni päin vai alhaalta?


Koska keula on huollettu viimeksi?
Mikä on jousien jäykkyys ja kuskin elopaino?

nesteet on vaihettu n.20h sitten,sanoi silloin myyjä eli mä olen ajanut n 15 h niistä.eihän eessä oo jousia,vai tarkoitatko taka?paino on 80 kg

Kyllä siellä putkien sisällä jouset on, ja niitä on ainakin kolmea eri jäykkyyttä kuskin painon mukaan. Sun painolles ne normaalit pitäis olla ok, eli pohjailuun auttaa kun säätää menovaimennusta tiukemmalle. Eli sieltä yläpäästä pyörittelet kiinni päin.
Toki voi myös kikkailla öljyn määrällä ja jäykkyydellä.
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 3.11.2008 18:38

tkylma kirjoitti: Sun painolles ne normaalit pitäis olla ok, eli pohjailuun auttaa kun säätää menovaimennusta tiukemmalle. Eli sieltä yläpäästä pyörittelet kiinni päin.
Toki voi myös kikkailla öljyn määrällä ja jäykkyydellä.


Nollaykköses ne vakiovieterit on voitu vaihtaa jo moneen kertaan eri jousivakioille, samoin esijännitys voi heittää häränpyllyä.
Yläpäästä säädetään ton ikäsessä jammussa paluuvaimennusta.
Ehkä ennen öljyn määrää ja viskositeettiä kannattaa tsekkaa ne shimmit ettei tosta joskus oo tehty pehmeetä enskakeulaa johki pusikkomöyrintään.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 3.11.2008 21:23

ei kyllä oo mikää ihme jos ton ikäsessä pyörässä ois jouset kuoleentunu. ja kannattaa tosiaan kattoo ne shimmit (itsellä kerran meni toisesta tolpasta puristuspuolen shimmit murusiksi) tai siis viet ne pumput huoltoo et kattoo en suosittele ite purkaan jos ton verran tiiät alusta hommista "eihän eessä oo jousia,vai tarkoitatko taka?"
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 3.11.2008 21:50

yz 250 atsku kirjoitti:nesteet on vaihettu n.20h sitten,sanoi silloin myyjä eli mä olen ajanut n 15 h niistä.eihän eessä oo jousia,vai tarkoitatko taka?paino on 80 kg


Perusjuttu, 7 vuotta vanha pyörä ja myydessä keulaöljyillä ajettu 5h :)
Voihan se pitää paikkansa, mutta...
yz 250 atsku
Liittynyt:
12.9.2008 19:44

ViestiKirjoittanut yz 250 atsku » 4.11.2008 17:18

kiitos kaikille vastauksesta,joo en tosiaan ymmärrä tosta hommasta mitään.mitkä ne shimmit ees on?ihan mielenkiinnosta
priva
Paikkakunta:
Heinola/Hki
Liittynyt:
13.6.2004 10:11

ViestiKirjoittanut priva » 4.11.2008 18:11

yz 250 atsku kirjoitti:kiitos kaikille vastauksesta,joo en tosiaan ymmärrä tosta hommasta mitään.mitkä ne shimmit ees on?ihan mielenkiinnosta



Semmosia metallilevyjä (alumiinia?) joissa on reikä keskellä, se säätelee öljyn kulkemista puolelta toiselle.
Fillarit
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 4.11.2008 20:57

priva kirjoitti:
yz 250 atsku kirjoitti:kiitos kaikille vastauksesta,joo en tosiaan ymmärrä tosta hommasta mitään.mitkä ne shimmit ees on?ihan mielenkiinnosta



Semmosia metallilevyjä (alumiinia?) joissa on reikä keskellä, se säätelee öljyn kulkemista puolelta toiselle.

jousiterästä kai ne o? en oo kyllä keltää iskari velholta kysyny mut mitä nuita mulla on ylimääräsiä nii siltä vaikuttas vahvasti.
kosa^^
Pyörä:
Cagiva Mito & Yamaha yz
Paikkakunta:
Hirvensalmi
Liittynyt:
21.8.2006 13:33

ViestiKirjoittanut kosa^^ » 9.11.2008 20:53

Itellä ois omassa pyörässä tankolukon vaihto eessä, niin miten sen vanhan saa parhaiten pois, kun ei avainta ole, poraamalla vain siitä? Ja käykö siihen sitten joku ihan yleis mallinen tankolukko tilalle?
Ja runkohan on yz 125 88...
yz 250 atsku
Liittynyt:
12.9.2008 19:44

ViestiKirjoittanut yz 250 atsku » 17.11.2008 18:38

mistähän sais 19" takavannekehän halvalla/käytettynä?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 17.11.2008 19:25

yz 250 atsku kirjoitti:mistähän sais 19" takavannekehän halvalla/käytettynä?
laita offroad lehden puolelle osto ilmoitus,luulis löytyvän niiltä ketkä muuttaneet crosseja enduroksi
ranne putos..
SolidBop
Pyörä:
Suzuki GSR750 -12, Suzuki DR650SE -97, Yamaha YZ250F -03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
3.12.2005 20:25

ViestiKirjoittanut SolidBop » 18.11.2008 23:59

Hei, jos joltain sattuu löytymään ylimääräinen Yamaha YZ250/WR Sylinteri vuosimalliltaan 1991. Sylinterissä pitää lukea 3XK merkintä. Niin olisin kiinnostunut ostamaan.
Hyviä varaosia YZ250 -91:
http://www.motot.net/talli/osat/id18636/
JKY
Pyörä:
EGS360/TS50/S1
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
29.10.2005 15:14
Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut JKY » 19.11.2008 9:21

kelpaako tuo? http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=1567
kosa^^
Pyörä:
Cagiva Mito & Yamaha yz
Paikkakunta:
Hirvensalmi
Liittynyt:
21.8.2006 13:33

ViestiKirjoittanut kosa^^ » 19.11.2008 16:29

Onko yz 125 88, 92 koneissa miten paljon eroja? kun en ole aivan varma kumpi kone pyörässä on kiinni, niin onko jtn juttua josta sen voisi helposti tunnistaa? ja saako tuohon koneeseen vielä jostain pientä piristystä? tällä hetkellä pro circuitin putki... kannattaako esim isompaa kaasaria, tai läppiä vaihdella?