Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

125cc'07
Pyörä:
Husq sm 2010, Honda CR125R
Liittynyt:
17.6.2008 17:01

ViestiKirjoittanut 125cc'07 » 13.4.2010 22:02

Moro!

Samaa ongelmaa kuin FMF:llä eli vie tulppia. Amerikkalaisia foorumeita lueskelin ja ongelma on kuulemma neulassa ja sen tapered section= (suorassa/tasaisessa osassa?) joka pyörittää alhaata liian rikkaalta ja suosittelivat jdjettingsin tuotetta joka sisältää neulaa, pääsuuttimet ja tyhjärit. Eli onko jollain kokemusta jdjettingisn tuotteista ja saako niitä suomesta mistään? Linkki toho tuotteeseen: http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=83&cat=6&page=1
j_p^^^^
Liittynyt:
3.1.2009 19:41

ViestiKirjoittanut j_p^^^^ » 13.4.2010 22:15

250 -91 cr. Kokemuksia? tommosta oon katttellu ja kävin koe ajas. mukavan tuntunen vehje ;)
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 13.4.2010 23:39

125cc'07 kirjoitti:Samaa ongelmaa kuin FMF:llä eli vie tulppia. Amerikkalaisia foorumeita lueskelin ja ongelma on kuulemma neulassa ja sen tapered section= (suorassa/tasaisessa osassa?)


Googlen enimmäinen osuma hakusanoilla sanakirja tapered
TeKaMOTO@Youtube
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 13.4.2010 23:45

125cc'07 kirjoitti:Moro!

Samaa ongelmaa kuin FMF:llä eli vie tulppia. Amerikkalaisia foorumeita lueskelin ja ongelma on kuulemma neulassa ja sen tapered section= (suorassa/tasaisessa osassa?) joka pyörittää alhaata liian rikkaalta ja suosittelivat jdjettingsin tuotetta joka sisältää neulaa, pääsuuttimet ja tyhjärit. Eli onko jollain kokemusta jdjettingisn tuotteista ja saako niitä suomesta mistään? Linkki toho tuotteeseen: http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=83&cat=6&page=1

mitkä muut säädöt kaasarissa? jos vie tulppia paljon niin vaiha nyt ainakin alkuun parikokoa pienempi tyhjäkäyntisuutin.
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 14.4.2010 17:20

j_p^^^^ kirjoitti:250 -91 cr. Kokemuksia? tommosta oon katttellu ja kävin koe ajas. mukavan tuntunen vehje ;)


itellä saman vuosimallin kakspuokki. mukava pyörä kyl sillon ku toimii :D
125cc'07
Pyörä:
Husq sm 2010, Honda CR125R
Liittynyt:
17.6.2008 17:01

ViestiKirjoittanut 125cc'07 » 14.4.2010 17:30

välzy kirjoitti:
125cc'07 kirjoitti:Moro!

Samaa ongelmaa kuin FMF:llä eli vie tulppia. Amerikkalaisia foorumeita lueskelin ja ongelma on kuulemma neulassa ja sen tapered section= (suorassa/tasaisessa osassa?) joka pyörittää alhaata liian rikkaalta ja suosittelivat jdjettingsin tuotetta joka sisältää neulaa, pääsuuttimet ja tyhjärit. Eli onko jollain kokemusta jdjettingisn tuotteista ja saako niitä suomesta mistään? Linkki toho tuotteeseen: http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=83&cat=6&page=1

mitkä muut säädöt kaasarissa? jos vie tulppia paljon niin vaiha nyt ainakin alkuun parikokoa pienempi tyhjäkäyntisuutin.


50 tyhjä 430 ps neula vakio
j_p^^^^
Liittynyt:
3.1.2009 19:41

ViestiKirjoittanut j_p^^^^ » 14.4.2010 20:21

mankeli_ kirjoitti:
j_p^^^^ kirjoitti:250 -91 cr. Kokemuksia? tommosta oon katttellu ja kävin koe ajas. mukavan tuntunen vehje ;)


itellä saman vuosimallin kakspuokki. mukava pyörä kyl sillon ku toimii :D

Onko sit ton vuotisis jotain tyyppi vikoja?
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 14.4.2010 20:45

125cc'07 kirjoitti:Moro!

Samaa ongelmaa kuin FMF:llä eli vie tulppia. Amerikkalaisia foorumeita lueskelin ja ongelma on kuulemma neulassa ja sen tapered section= (suorassa/tasaisessa osassa?) joka pyörittää alhaata liian rikkaalta ja suosittelivat jdjettingsin tuotetta joka sisältää neulaa, pääsuuttimet ja tyhjärit. Eli onko jollain kokemusta jdjettingisn tuotteista ja saako niitä suomesta mistään? Linkki toho tuotteeseen: http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=83&cat=6&page=1


Tohon piikkiseen toi JD:n neula ei just apua tuo, ei ainakaan tohon tulppaongelmaan. Näistä neuloista riittäis asiaa pieneen romaaniin, mut pikku pintaraapaisu saa riittää.
JD tekee Mikunin TMX:n vaan yhden tyyppistä neulaa joka on suunniteltu alunpitäen vanhempia 250kuutioista varten, joissa oli kaksikartioinen neula. Tossa Hondassahan (kuten Yamahassakin) on tollanen "multitapered", eli siis kolmekartioinen neula. Toi DGY osa siinä neulakoodissa kertoo just ne kartioiden kulmat.
Tolla JD neulallakin ton saa pelaamaan, mutta helpommalla (ja halvemmalla) pääsee omilla neuloilla. Ton JD:N hinnalla kun niitä taitaa saada kuusi.
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 14.4.2010 21:14

j_p^^^^ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
j_p^^^^ kirjoitti:250 -91 cr. Kokemuksia? tommosta oon katttellu ja kävin koe ajas. mukavan tuntunen vehje ;)


itellä saman vuosimallin kakspuokki. mukava pyörä kyl sillon ku toimii :D

Onko sit ton vuotisis jotain tyyppi vikoja?


eipä noissa. sattu vaa itelle huonompi yksilö, myyjä kusetti ja joutuki tekee muutaman ajokerran jälkeen konerempan. Kannattaa olla tarkkana. Jos hyvi huollettu ni hyvin kestääki
125cc'07
Pyörä:
Husq sm 2010, Honda CR125R
Liittynyt:
17.6.2008 17:01

ViestiKirjoittanut 125cc'07 » 14.4.2010 21:49

hp199, mitä neulaa sä suosittelet? Varmaan vaihdan viel 420 ps tässä kun kelit ovat jo aika lämpimät.
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 15.4.2010 18:58

125cc'07 kirjoitti:hp199, mitä neulaa sä suosittelet? Varmaan vaihdan viel 420 ps tässä kun kelit ovat jo aika lämpimät.


Nettisäätäminen on kyllä maailman turhauttavinta touhua. Säädetään ihan maailman tappiin, eikä pelit soi. Sitten todennäköisesti joku ammattimies kävelee ohitte ja osoittaa sormellaan selkeän vian :roll:
Mutta. Nyt sitten joka asiaan täytyy liittää JOS :s

Ajatellaan pelin olevan kaikin puolin kunnossa ja suht vakio. Tekniikka ok, ei lommoja putkessa, vaimennin kunnossa, tuore kampuran stefa virtalaitteitten alla, läpät ehjät, ei ilmavuotoja, kaasarin hukkaputket ehjät ja auki, bensapinta kohdallaan, kaasarissa ei kulumavikoja, tulppa uusi.
Kun noi kaikki on kohdallaan ei ole mitään syytä miksei toi pelittäisi vakioneulalla. Neulan loveakaan ei oikeestaan tarttis säätää pykälää enempää, tyhjäkäyntisuutinkin pitäis riittää max kaks pykälää alkuperäistä pienempi, siis 45. Pääsuutinhan vaikuttaa vaan läheltä täyskaasun asentoa. Kannattaa myös muistaa, että säädöt eivät riipu kierroksista vaan kaasun asennosta.
Nämä siis pätevät jos pyörää käytetään siihen mihin se on tarkoitettu, siis crossin ajoon radalla.
Mutta. Jos. Käyttö onkin jotain ihan muuta. Jatkuvaa vedätystä pienillä kierroksilla. Silloin voisi kokeilla neulaa 6DGY 29-69 , sen kanssa vaan pitää sitten pitää kovemmassa ajossa varansa detonoinnin kanssa, riskinä on keskialueen laihuus joka erottuu kilinänä.

Oikeestaan sun täytys ettiä käsiis irl joku osaava kaveri joka osais vilkasta hiukan sitä sun peliäs. Osaava kaveri kyllä tietää sanoa kiekan ajettuaan mikä pelissä mättää 8)
_amo_
Pyörä:
80cc malossi pv | ktm exc 125 -07
Paikkakunta:
kotka
Liittynyt:
20.12.2009 13:00

ViestiKirjoittanut _amo_ » 16.4.2010 21:33

moro! oiskos teillä viisailla tietoa mitä ois voinu käydä: ajelin ihan lepposasti matalilla kierroksilla. yht äkkii kävi honda booaamaa ja sammu. ennen ajoo oli hyvätkin puristukset, nyt ei yhtää :s ja kesällä vaihdettiin mäntä, nyt ajettu ehkä 40-50 tuntii. ja pyörä on honda cr80 vm.2001.
ei oo häpee olla nopee !
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 17.4.2010 9:38

oisko männänrengas poikki
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 24.4.2010 20:15

Click kirjoitti:moro! oiskos teillä viisailla tietoa mitä ois voinu käydä: ajelin ihan lepposasti matalilla kierroksilla. yht äkkii kävi honda booaamaa ja sammu. ennen ajoo oli hyvätkin puristukset, nyt ei yhtää :s ja kesällä vaihdettiin mäntä, nyt ajettu ehkä 40-50 tuntii. ja pyörä on honda cr80 vm.2001.

itellä on samanlainen pyörä. Mulla kävi kesällä just samallalailla ku olin ajanu 20h nii yhtäkkiä teki tuollain ottiin sylinterin pois nii oli tippunu männästä helmat kampikammioon.
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 25.4.2010 18:34

Mikähän mahtaa olla ku syyläristä aina lähteny nesteet ajon jälkee oon vaihtanu tiivisteitä ja vesiletkuja.