Suzuki RM

pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 29.9.2009 9:58

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Kellään kokemusta fmf gnarlystä kakspuolikkaassa suikassa? 08 malliin lähinnä.Ihan tarpeeks vetää alaalta jo nytkin mutta eipä pienestä lisästä haittaakaan ole. :) Kärsiikö yläkierrokset sitten kuinka?


En muista missä topicisssa (ehkä jäärata) oli jo tästä puhetta. FMF Gnarly toi 250cc RM lisää runtua koko alueelle kun sai suuttimet kohdalleen. Jääradalla huiput pääsuoran päässä 132 -> 139 gps mitattuna. Kokeilussa oli myös toinen FMF, en vaan muista mikä, mutta se ei ollut yhtä hyvä.
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 29.9.2009 17:02

pecu_83 kirjoitti:
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Kellään kokemusta fmf gnarlystä kakspuolikkaassa suikassa? 08 malliin lähinnä.Ihan tarpeeks vetää alaalta jo nytkin mutta eipä pienestä lisästä haittaakaan ole. :) Kärsiikö yläkierrokset sitten kuinka?


En muista missä topicisssa (ehkä jäärata) oli jo tästä puhetta. FMF Gnarly toi 250cc RM lisää runtua koko alueelle kun sai suuttimet kohdalleen. Jääradalla huiput pääsuoran päässä 132 -> 139 gps mitattuna. Kokeilussa oli myös toinen FMF, en vaan muista mikä, mutta se ei ollut yhtä hyvä.


Suzukin vakioputki on ihan torso. Sillä ei vaan tee mitään.

Miten muuten suuttimet, mikä sulla on pääsuuttimena? Mulla on vakiosta aikapaljon rukattu, ja pääsuuttimessa ollaan jääradalla todella lähellä Suikan vakiosuutinta kesäkelille....
Allekirjoitus poistettu. *****
aciw
Liittynyt:
25.12.2004 23:01
Suzuki RM

ViestiKirjoittanut aciw » 29.9.2009 22:30

Onko 2005-2007 vuosimallien 450 RM-Z välillä minkälaisia eroja toisiinsa nähden.? runko taitaa olla ainankii hyvin samanlainen, mites tekniikan puolella?
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 30.9.2009 19:29

jesse83 kirjoitti:Tarvetta olis myös kytkinpuolen kopalle löytyyköhän niitäkään kuin maahantuojalta kun on jo ikä sekä terveys mennyt noiden osien etsimiseen netistä? Olisko kenelläkään myydä noita osia käytettynä tai edes ajotaitoa himpun verran?


Allrightilta saa tarvikkeena Boyesenin kansia myös kytkimen puolelle. Tsekkaa saatavuus omaan pyörääsi esim. niiden nettisivuilta.
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 1.10.2009 0:03

pitääkin tutkiskella olen muutenkin menossa käymään siellä lähiaikoina :) kiitos
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 1.10.2009 20:29

onko kellään mitään kokemuksia saako näihin 80-luvun puolen suzukeihin enää mitään osia suomesta?
ranne putos..
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 1.10.2009 20:30

Jälleenmyyjiltä?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 2.10.2009 16:09

Tarkoitin että onko osia ylipäätään saatavilla,ei ne jälleenmyyjätkään niitä tekemään ala
ranne putos..
pallo
Liittynyt:
15.3.2004 16:53

ViestiKirjoittanut pallo » 3.10.2009 23:51

Minkälaisia vehkeitä nuo 90-luvun alun 125cc Suzuki RM:t mahtaa olla? Kestävyys? Ja löytyykö niitä vetoja?
stystass
Liittynyt:
5.10.2009 19:17
Suzuki rm250 vm-90 jäähdytinneste

ViestiKirjoittanut stystass » 5.10.2009 19:27

Missä voi olla vuoto ku sekottaa jäähdytin nesteet öljyn sekaan?
Vuoto on suuri koska ei tarvi ku joku kymmenen kertaa polkasta ni n.0,5l vettä jo vaihteistossa.
Vesipumpun stefa vaihdettu+lohkon tiivisteet.
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 5.10.2009 19:41

Hei kaikille, sain vasta oman rossini ja olen muutenkin uusi tällä saralla, joten ajattelin heittää kysymyksen tai pari.

Onko tuon ilmaruuvin oletusasetus 1,5 kierrosta auki? Sen verran se oli auki, ja tuntuu melko tukkoiselta ottaessa kierroksia, joten onko haittaa jos avaa sitä kierroksen lisää? Ettei leivo kiinni?

Ymmärtääksen tuon ilmaruuvin vaikutus tuntuu osakaasulla ajaessa? Paikaltaan lähtö on melko vaikeaa, saa olla tarkkana ettei sammu. Kytkin mm. uusittu, joten voi olla osasyyllinen että ottaa herkästi.
Entinen omistaja kertoi että seokset oltava niin rikkaalla että kestää kierroksilla ajoa.

pyörä rm 125 -98
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 5.10.2009 19:59

Olmi kirjoitti:Hei kaikille, sain vasta oman rossini ja olen muutenkin uusi tällä saralla, joten ajattelin heittää kysymyksen tai pari.

Onko tuon ilmaruuvin oletusasetus 1,5 kierrosta auki? Sen verran se oli auki, ja tuntuu melko tukkoiselta ottaessa kierroksia, joten onko haittaa jos avaa sitä kierroksen lisää? Ettei leivo kiinni?

Ymmärtääksen tuon ilmaruuvin vaikutus tuntuu osakaasulla ajaessa? Paikaltaan lähtö on melko vaikeaa, saa olla tarkkana ettei sammu. Kytkin mm. uusittu, joten voi olla osasyyllinen että ottaa herkästi.
Entinen omistaja kertoi että seokset oltava niin rikkaalla että kestää kierroksilla ajoa.

pyörä rm 125 -98

No kyl se 1,5 on okay,koska jos availet sitä liikaa tulee muut ongelmat vastaan.Crossien pitää kiertää ja joskus ne kestää ja joskus ei.Anna lähdössä vaan hanaa,niin kyl se lähtee,crossien kytkimet on vähän sellaisia on/off kytkimiä
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 5.10.2009 20:13

Kiitos vastauksesta, mitä muita ongelmia siitä voi seurata? Ihan vaan kiinnostais tietää.
Mietin vaan että jos 2 kierrosta olis auki tuo ruuvi niin oisko sillä suurtakaan haittaavaa vaikutusta.

Tyhjäkäynnillä savuttaa jonkin verran ja ei ota kunnolla kierroksia vaikka pistää tupin nurin, mutta ajaessa kahvaa kääntäessä kyllä ottaa maximit. Onko tämä juuri siitä syystä, että seoksen täytyy olla sen verta rikas, että kestää?

Päristimessäni on kait joku vaihtokaasutin, ent. omistaja kertoi että ei mahda alkuperäinen olla kun ei tyhjäkäyntikään säädy niin kuin pitäisi (ryypyn ruuvista kiertämällä).

Uskaltaako tuolla laulattaa kierroksilla ja kuinka kauan, ettei naukaise kiinni? Polttoaine on n.3% seos. Alavääntöjä ei paljoa tunnu olevan...
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 5.10.2009 20:30

voiko olla vaan väljä?
ranne putos..
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 5.10.2009 21:23

Tokkopa väljä, puristuksia tuntuu olevan, lähtee käyntiin hyvin ja wiseco ja kiertokanki vaihdettu vajaa 5h sitten.

Tuoko tehoputki kovinkin suurta parannusta alakierrosalueelle?
Onko näissä millainen läppäventtiili vakiona, saako jotain herkempää esim. hiilikuituläppää tms jolla saisi myös heiman lisää herkkyyttä? Mitähän nuo maksaisi?