Niin ja jos ajaa 10 kisaa vuodessa, menee siirtolappuihin jo 150e. Plus se että suuri osa ekaa pyörää ostavista haluaa kilvellisen (autossa ei ole koukkuakaan, ei ole kärryä, ei ole varmuutta harrastuksen pitkäikäsyydestä, luullaan että näillä viittis ajaa kadullakin) lienee yksi suurista syistä miks kilpipeli on niin pirun paljon helpompi myydä. Omasta kokemuksesta, taannon vallan tiheeseen tahtiin pyöriä vaihtaneena (1-3kk...muutaman vuoden
), eli myös myyneenä, voin sanoo varmaks et sen kilven hinnan saa aina myydessä takas.
Ja vaikka pyllystä onkin ajaa tiellä, niin kyllä toi kilpi antaa paljon enempi vapautta, enkä itse ottais enää ilman kilpee pyörää. Mulla vakuutus oli 340e/v., nyt nousi 370e/v. ja maksulappuja tulee 4x vuodessa, 2x puolet tosta ja 2x nollalasku, ns. ajokausivakuutus eikä siis seisonta-aikaa = aina saa ajaa. Nyt sama peli olis punakilpisenä jo 230e/v.