Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

OA243
Pyörä:
YZ450F
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut OA243 » 27.5.2012 20:24

Oliko niitä muutettu vai samassa kunnossa kun lauantaina? Ite tykkäsin että rata oli helvetin hyvä. Päätin vaan oman päivän siinä muutaman kierroksen jälkeen, rytmisuoralle piti lähtee tuplaamaan ja pikkusen sutas takarengas vielä mutasella nokalla tyhjää ja sit mentiin poikittain. Jollain ilveellä kaasuvaijeri siinä rytäkässä poikki, kisailut siinä... Vitutuskerroin melko kohdallaan. Vaikutti siltä että vauhtikin olis saattanu jopa riittää johonkin, ekaa kertaa pääsi tänä vuonna täyskuntosena ajaan mutta ei niin ei, pienestä se on kiinni.
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 28.5.2012 7:36

OA243 kirjoitti:Oliko niitä muutettu vai samassa kunnossa kun lauantaina? Ite tykkäsin että rata oli helvetin hyvä. Päätin vaan oman päivän siinä muutaman kierroksen jälkeen, rytmisuoralle piti lähtee tuplaamaan ja pikkusen sutas takarengas vielä mutasella nokalla tyhjää ja sit mentiin poikittain. Jollain ilveellä kaasuvaijeri siinä rytäkässä poikki, kisailut siinä... Vitutuskerroin melko kohdallaan. Vaikutti siltä että vauhtikin olis saattanu jopa riittää johonkin, ekaa kertaa pääsi tänä vuonna täyskuntosena ajaan mutta ei niin ei, pienestä se on kiinni.

Eka patti oli vissiin poistettu, mutta muuten kai aika sama. Ite en ollu lauantaina. Laitan linkit tonne video threadiin niin voit verrata.
M-Racer

ViestiKirjoittanut M-Racer » 28.5.2012 8:51

Rataa oli muutettu siis poistamalla se eka patti sieltä suoralta ja loiventamalla noita alastuloja muista kohdista. Rata oli kyllä parempi kuin viime vuonna ja hienoa oli myös se, että sitä huollettiin koko ajan sunnuntaina niin tälläisten MXB pökäleidenkin oli mahdollista vetää niitä hyppyreitä kohtuullisella riskillä.

MUTTA valitettavasti noita hyppyreitä ei vaan osata/haluta tehdä oikein. Ongelmana tuolla oli kuten pecu laittoikin, että noi lähdöt ei olleet tarpeeksi ramppimaisia ja alastulot oli huonoja. Noi alastulot oli suurin ongelma koska ne oli kasamaisia ja teräviä (varsinkin lauantaina). Alastulo oli niin lyhyt ja jyrkkä, että siihen hypätäkseen piti hypätä sellainen lyhyt tökkäsy (ei siis vauhdikasta ja näyttävää) ja silti osui hyppyrin huippuun ja siitä pompulla tasaisella (suurin osa jätkistä veti sitten suosiolla tasaiselle launataina). Jos joku meni vikaan niin vastamäet oli niin teräviä, että lähes automaattisesti tuloksena oli aina näyttävät voltit. Pattisuora oli samalla tavalla vaarallinen eli ne patit oli liian teräviä ja pohjalla liian tiukka taite, jolloin jengillä lähti usein laitteet sinkoilemaan. Toi rata olisi ollut tosi jees jos vaan noi hyppyrit ja patit osattaisiin tehdä riittävän pyöreiksi (silloin esim. tuplat olisi voineet olla isompia ilman että riski olisi ollut juurikaan suurempi) Supercrossimainen rata voi olla näyttävä, haastava ja turvallinen samaan aikaan jos se tehdään hyvin.

Tässä liikenteen ohjausta ekasta alkuerästä ;)
lennonohjaus.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tatu41

ViestiKirjoittanut tatu41 » 24.6.2012 17:29

tarvis vielä vähän tietoa tosta endurokisailusta, elikkä olen 16v ja pyöränä ktm 250cc -06 2t, pääsenkö sillä mihinkään kilpailuihin mukaan, vai pitäiskö hommata 125cc
mantsapoika

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 24.6.2012 18:03

tatu41 kirjoitti:tarvis vielä vähän tietoa tosta endurokisailusta, elikkä olen 16v ja pyöränä ktm 250cc -06 2t, pääsenkö sillä mihinkään kilpailuihin mukaan, vai pitäiskö hommata 125cc
Eli enskaamaan et pääse mutta cc kisoihin pääset
tatu41

ViestiKirjoittanut tatu41 » 25.6.2012 20:00

mantsapoika kirjoitti:
tatu41 kirjoitti:tarvis vielä vähän tietoa tosta endurokisailusta, elikkä olen 16v ja pyöränä ktm 250cc -06 2t, pääsenkö sillä mihinkään kilpailuihin mukaan, vai pitäiskö hommata 125cc
Eli enskaamaan et pääse mutta cc kisoihin pääset

saako jostain tietoa cc kilpailusta?? millanen se on ja millasta reittiä ajetaan.???
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638

ViestiKirjoittanut -MV- » 25.6.2012 21:08

Yhteislähtönä kahden tunnin + kierros loppuun kisoja noin 10km reitillä, harrastajaluokassa yleensä 100-250 pyörää yhtä aikaa viivalla. Endurotyyppistä maastoa josta pahimmat kivikossa konttaamiset ja suossa rämpimiset on jätetty pois. Vähän leveämpää, nopeampaa ja ajettavampaa reittiä. Kisoissa käy niin crossi- kun enduropuolen kuskeja, ja siis molemmilla pyörillä voi osallistua. Osallistumismaksu 50e + kertalisenssi 60e (tai vuosilisenssi 194e)

Kisat: http://www.fin-enduro.com/kilpailut.php?kisat=cc

Säännöt: http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/55902 ... 12+1.0.pdf

Jonkun kypäräkameraklippiä keväältä Parolasta (ei siis minun): http://www.youtube.com/watch?v=EjC8hbHrDhs

Suosittelen. Lauantaina Miehikkälässä seuraavat skabat, itse olen harrasteluokassa taas mukana.
tatu41

ViestiKirjoittanut tatu41 » 25.6.2012 22:31

2Skull kirjoitti:Yhteislähtönä kahden tunnin + kierros loppuun kisoja noin 10km reitillä, harrastajaluokassa yleensä 100-250 pyörää yhtä aikaa viivalla. Endurotyyppistä maastoa josta pahimmat kivikossa konttaamiset ja suossa rämpimiset on jätetty pois. Vähän leveämpää, nopeampaa ja ajettavampaa reittiä. Kisoissa käy niin crossi- kun enduropuolen kuskeja, ja siis molemmilla pyörillä voi osallistua. Osallistumismaksu 50e + kertalisenssi 60e (tai vuosilisenssi 194e)

Jonkun kypäräkameraklippiä keväältä Parolasta (ei siis minun): http://www.youtube.com/watch?v=EjC8hbHrDhs

Suosittelen. Lauantaina Miehikkälässä seuraavat skabat, itse olen harrasteluokassa taas mukana.

pääsenkö mäki siihen harrasteluokkaa kun olen 16, vaikka pyörä onkin 250 2t. voisin vaikka tulla ajamaan elämäni ensimmäisen kilpailun, jos ei tota kerhokilpailua lasketa :D
tatu41

ViestiKirjoittanut tatu41 » 25.6.2012 22:36

tatu41 kirjoitti:
2Skull kirjoitti:Yhteislähtönä kahden tunnin + kierros loppuun kisoja noin 10km reitillä, harrastajaluokassa yleensä 100-250 pyörää yhtä aikaa viivalla. Endurotyyppistä maastoa josta pahimmat kivikossa konttaamiset ja suossa rämpimiset on jätetty pois. Vähän leveämpää, nopeampaa ja ajettavampaa reittiä. Kisoissa käy niin crossi- kun enduropuolen kuskeja, ja siis molemmilla pyörillä voi osallistua. Osallistumismaksu 50e + kertalisenssi 60e (tai vuosilisenssi 194e)

pääsenkö mäki siihen harrasteluokkaa kun olen 16, vaikka pyörä onkin 250 2t. voisin vaikka tulla ajamaan elämäni ensimmäisen kilpailun, jos ei tota kerhokilpailua lasketa :D

en vissii ehi enää ilmottautua tohon, ku tuol sivul luki et 22,6 ilmottautuminen. tais jäädä sittenki välii.
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638

ViestiKirjoittanut -MV- » 26.6.2012 8:59

Harrasteluokassa riittää 15-v ikä, pyörä on käsittääkseni vapaa myös alle 18 vuotiallle.

Miehikkälän ilmottautuminen tosiaan loppui viime viikolla, seuraaviin sitten ilmottautumaan kun ne aukeavat. Kannattaa seurailla noita Kalkun sivuja.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.6.2012 0:12

Luin noita CC-kisojen sääntöjä ja sieltä jäi mieleen yksi epäselvä kohta:
CC-säännöt kirjoitti:RANGAISTUKSET
064.12.1 Poissulkeminen
 Saapuminen alle 15 min ennen lähtöaikaa lähtöalueelle
 Tupakointi lähtöalueella tai huoltopaikoilla
Väärän liike-energian käyttäminen
 Moottoripyörän huoltaminen tai korjaaminen lähtöalueella

Mitä tarkoittaa väärän liike-energian käyttäminen?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
mantsapoika

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 27.6.2012 6:24

AceFin kirjoitti:Luin noita CC-kisojen sääntöjä ja sieltä jäi mieleen yksi epäselvä kohta:
CC-säännöt kirjoitti:RANGAISTUKSET
064.12.1 Poissulkeminen
 Saapuminen alle 15 min ennen lähtöaikaa lähtöalueelle
 Tupakointi lähtöalueella tai huoltopaikoilla
Väärän liike-energian käyttäminen
 Moottoripyörän huoltaminen tai korjaaminen lähtöalueella

Mitä tarkoittaa väärän liike-energian käyttäminen?
Saa ajaa tai työntää pyörän maaliin mutta kukaan toinen ei saa sua auttaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.6.2012 19:47

Selvä, vähän hankalasti on noissa säännöissä sanottu :roll:
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
tatu41

ViestiKirjoittanut tatu41 » 15.7.2012 20:43

luin noita cc kilpailun sääntöjä, pitääkö itse otaa ja laitaa kiinni ne tarrat esim ''Harrastelija valkoinen pohja, mustat numerot'' vai tarviiko noita laittaa ollenkaa, ja jos pitää ni saako numeron päättää itse vai mistä sen saa tietää etä mikä numero siihen kateeseen pitää laittaa??
mantsapoika

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 15.7.2012 20:54

tatu41 kirjoitti:luin noita cc kilpailun sääntöjä, pitääkö itse otaa ja laitaa kiinni ne tarrat esim ''Harrastelija valkoinen pohja, mustat numerot'' vai tarviiko noita laittaa ollenkaa, ja jos pitää ni saako numeron päättää itse vai mistä sen saa tietää etä mikä numero siihen kateeseen pitää laittaa??
Itse pitää laittaa,numerot tulee noin viikkoa ennen kisaa kalkun sivuille.
Crossissa numerot pitää anoa ennen kisoja ja pysyy samana koko vuoden.