Matkaendurofoorumilta lainattu:
http://aluminium.matter.org.uk/aluselect/default.asp -> Applications
7010: Heat treatable very high strength alloy with a strength slightly higher than 7075. Very high fatigue strength. Stress corrosion resistant. Not suitable for high temperature applications or fusion welding. Corrosion protection is recommended also in atmosphere.
7075: Heat treatable very high strength alloy with a strength slightly lower than 7010. Very high fatigue strength. Joining preferably by rivets, adhesives or screws. Corrosion protection is recommended also in outdoor atmosphere.
7075 näyttää olevan monipuolisemmin käytössä noiden sivujen mukaan, kun siitä tehdään laskettelusauvoja, tennismailoja, ydinvoimalanosia jne. Ilmeisestikin 7075 palautuu myös hieman paremmin muotoonsa rasituksen jälkeen. Se ehkä syynä siihen, että tanko ei antanut periksi ja siihen että sitä käytetään suurimpien rasitusten kohteena oleviin kohtiin (sotilas)lentokoneiden rungossa, kun taas 7010 on ilmeisesti sitä normialumiinia lentokoneissa.
Ja Bilteman tangot siis tota 7075 T6 alumiinia ja Renthalit 7010 T6 alumiinia..