välzy kirjoitti:en usko että ainakaan se enduro gassun piikkisen kone on voitu tuohon suoraan lyödä, se ei nimittäin oikeasti kulje mihinkään rossiradalla...
Olet tässä täysin oikeassa. Kuulin tästä uuden gassin moottorin tehottomuudesta myöskin, ja aika luotettavalta taholta. Tuli noin puoli vuotta sitten luettua jotakin italialaista isoa crossi/enska lehteä, jossa oli testissä ja penkityksessä enskapiikit. Eurot ja muistaakseni muutama japsi pyörä. Ainakin siinä oli Suzukin crossimallista tehty enskaversio, en muista olisiko se ollut näitä valenti racingin tekemiä enduro suzukeja. Käppyrä testeissä kaikki oli aika samanlaisia, muistaakseni TM ja KTM huipputehoissa aika lähekkäin, ja Suzuki myös, mutta GasGas kyllä erottui selkeästi joukosta. Moottori oli todellakin hengetön ja huipputehoissa jäi todella selvästi muista merkeistä. Mikä on sitten totuus, mene ja tiedä. Mutta muistaakseni GasGas oli kakstuhatta luvun alkupuolella 03-05? yksi tehokkaimista ellei tehokkain enskapiikki. Onko muut sitten kehittyneet ohi, vai onko gassin moottori yksinkertaisesti pilattu?
Ja toinen asia mikä jäi hieman mietityttämään oli tuo Suzukin aika tasainen teho muihin verrattuina, taisi kuitenkin hieman jäädä temmille ja kotarille huipputehoissa, että olikohan Suzukin konetta hieman "laiskutettu" vai ovatko euroenska mallit jo yhtä tehokkaita kuin tuo 2005? jo kehityksen päättänyt Suzuki?
Kuitenkin crossiversion piikki on yleensä hieman pippurisempi kuin vastaava enskaversio.
Lehden luvusta on kyllä jo tovi, joten muistikuvat voivat olla jo hieman hataria, mutta kutakuinkin tuohon suuntaan kuitenkin se meni