Muuta Keskustelua

zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 12.2.2010 3:06

allue kirjoitti:
ai pyörä on sit"valmis"kun siinä on luistokytkin?sit siinä on ruisku,?aika monessa pikkukäsikranaatissa on jo ruisku!otappa huomioon että kyseinen laite on jo yli vuoden vanha,kehui omistaja sitä sit kuinka paljon tahansa!eli pyörä voi olla todellakin jo"valmis"nimittäin täysremonttiin[/quote]

Jos ei todellakaan ole edes tietoinen että mistä puhuu ja rupee jo tuollaisia vertailuja heittämään merkinkin perusteella, niin järki käteen oikeesti ja ottaa vähän asioista selvää tai jättää kokonaan kertomatta! leviää homma ihan käsistä tätä tahtia.[/quote]

mitähän vittua tämäkin nyt tarkoitti? :roll:
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 12.2.2010 8:15

zeizei125 kirjoitti:ai pyörä on sit"valmis"kun siinä on luistokytkin?sit siinä on ruisku,?aika monessa pikkukäsikranaatissa on jo ruisku!otappa huomioon että kyseinen laite on jo yli vuoden vanha,kehui omistaja sitä sit kuinka paljon tahansa!eli pyörä voi olla todellakin jo"valmis"nimittäin täysremonttiin


allue kirjoitti:Jos ei todellakaan ole edes tietoinen että mistä puhuu ja rupee jo tuollaisia vertailuja heittämään merkinkin perusteella, niin järki käteen oikeesti ja ottaa vähän asioista selvää tai jättää kokonaan kertomatta! leviää homma ihan käsistä tätä tahtia.


zeizei125 kirjoitti:mitähän vittua tämäkin nyt tarkoitti? :roll:


Sitä että onko pakko kommentoida jokapaikkaan jos ei toisinaan tiedä asiasta sen enempää kuin sika satelliitista?
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54

ViestiKirjoittanut Hsippe » 12.2.2010 9:33

Domizz kirjoitti: Ja minkä valkokilpisen enskan(2504t) saa 7800e uutena?


Ylivuotisen (2008) Hussen:
http://www.mp-racing.fi/product_info.ph ... ucts_id=67
Ja on jo ruiskupeli.
No okei, listahinta menee muutaman kympin yli (+toimarit), joskin syksyllä kun suorankaupan hintaa kysyin niin sai tostakin vielä vähän pois.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.2.2010 10:29

Siis 2v. ylivuotisen, 10kg painavamman, jne. No niin tai näin, oli noita yli- ja yliylivuotisia husseja silloin vuosi sittenkin tosi huokeella. Hussen jarrut, kytkin, moottori, tärinä, paino jne. en vaan tykkää, enkä olis aikuisten pyörää enää edes ostanu ellen olis kertakaikkiaan ihastunu tohon serkoon. Sen hinnan takia kattelin kyllä muitakin, ei vaan innostanu. Eikä ole Shercon kans tarvinnu varrota varaosia kuukausikaupalla, maahantuoja tän maan reiluin ja palvelu 10+. No uus on silti aina uus, mutta saahan japanilaisia pikkunelareitakin uutena kilvissä alle 5000e.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54

ViestiKirjoittanut Hsippe » 12.2.2010 11:45

Joo totta on että eihän tuo Husse edes vuonna -08 edustanut luokansa huippua kuin ehkä just sen ruiskun osalta. Peruskonstruktio taitaa olla jostain vuosituhannen alusta muutamin pienin päivityksin. Uus 2010:hän on sitten ihan eri peli (myös hinnaltaan).

Toisaalta harrastekäytössä ei ne muutamat kilot siellä pyörässä niin merkitse kun kuskissa olis n-kertaa enenpi keventämisen varaa (sulla ehkei!). Ja eikai se painoero nyt ihan kymmentä kiloa ollut, ehkä viiden luokkaa, spekseissä Husse 107kg, Sherco 102kg.
Jarruista/kytkimestä en Shercon osalta tiedä, Hussessa ne on samaa peruskauraa kuin esim porkkasorveissa (Bremboa ja Maguraa), takalevy sentään kelluva (lue kilisevä!).

Maahantuojan toiminnasta voidaan olla montaa mieltä, sanotaan nyt että on se ainakin mun mielestä parantunut paljon viimevuosina.

Omastani oon tykännyt, hyvin on toiminut.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.2.2010 13:47

Shercon todellinen paino tankattuna vakiona oli 107kg ja Hussen 118kg, samassa vaa'assa. Yks Hussekuski kun autto mua kerran saamaan mopoo autoon, serkoo työntäessään kommentoi että onpa kevyt, mitä tää painaa. Eli kyllä se painoero on todellinen ja iso. Kytkintuntuma on aivan loistava,tosin automaatin kanssa koko kahvan olisi voinut poistaa - ykkösellä pääsee nokka 50cm päästä liikkeelle lähtien 35cm korkeesta tukista yli ilman, pohjakosketuksetta. Vaihteiden toiminta on omaa luokkaansa, kun rakenne estää välivapaat kokonaan.
Shercossa on jarru- ja kytkinosat läpi linjan AJP:tä, mitä voi toki perinteikkäältä trial-merkiltä odottaakin, kun kaikissa trial-pyörissä on vain AJP:tä. Jarrulevyt ei ole kelluvat, eteen semmosen lisävarusteena saisi. Se on kyllä perseestä ettei oo vakiona.
Hussen hinnottelu on todella harrastajaystävällinen ja ihan varmasti hyvä ostos (ja monin verroin parempi kuin ostaa porkkanasorvi 1500e kallimmalla), käytettyjen hinnoissakin toi ylivuotisten alennusmyynti näkyy vastaavasti.

Mut mä nyt yritän myydä tän patongin pois, järkevässä suhteessa siihen mitä tämmönen patonki uutena maksaa ja mikä tän mun patongin kunto on. Toivottavasti menee. En mä tän valintaa ole katunu päivääkään ja aina jotain muuta koitettuani oon ihastunu tähän uudelleen, mutta yhtä asiaa mä oon katunu ja raskaasti: miks mun vielä kerran tartti olla niin tyhmä, että menin aikuisten pyörän TAAS ostamaan! Tai kyllähän mä ne syyt tiedän ihan tarkalleen, sitä en ymmärrä mihin kaikki aikasempi kokemus ja TIETO täyskokosella ajamisen mahdottomuudesta sillä hetkellä hävis ja mistä tuli se typeristä typerin kuvitelma, että ajotaidon kehittyminen niinku jotenkin auttais siinä kohta kun joutuu roikkuun metrin välein polvitaipeestaan penkillä saadakseen sen toisen jalan maahan...
Vihjaskaa piikkisten temmien omistajille, semmonen toimis hyvänä kilven ja koneen luovuttajana tohon 100cc:hen.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54

ViestiKirjoittanut Hsippe » 12.2.2010 14:23

Juu ei muutakuin onnea myyntiin ja uuden etsintään / rakentamiseen.

Mut kannattaaks tota Shercoa nyt hävittää kun siihen oot niin paljon uhrannut? Meinaan vaan ettei ehkä oo helpoin myytävä kun se ei kerran oo oranssi tai japsi.

Eiks se kesäkelillä kumminkin ollut suht OK?. Sen ymmärrän että spooriajo on sillä varmasti vaikeeta (ellei mahdotonta) kun ei jalka yllä maahan ilman polvitaipeen varassa roikkumista.
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 12.2.2010 16:05

SMK: koneen saisit suht. edukkaasti Saksasta

http://www.cross-shop.eu/index.php?item ... 21&lang=DE
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.2.2010 23:06

No onhan se kesällä enempi ok, mutta silloin ei enää kerkiä harrastamaan työstä johtuen ja semmoseen ajeluun että tstä pihasta lähtee suuntaan X, ajaa eteen tulevat polut ja palaa kotiin toi ei sovellu, liian pieni tankki (5,2l, enempääkään ei madallettuna mahdu) ja tulee liika kalliita kilsoja. Paremmin toi NX soveltuu siihen. Eikä se ajaminen kesälläkään helppoa ollut, esim. Kärhän lenkillä ja koko syksy muutenkin olis koko ajan tarvinnu yltää maahan - eli nyt on jopa helpompaa. Aika paljon ton ostopäätökseen vaikutti halu ajaa vielä kisoja/rengassääntö, nyt se aika on ohi.
Voipi olla haastava myytävä, mutta niille harvoille ketkä ei pikkumerkkejä pelkää (enskakukskien silmissä se sitä on, vaikka onkin maailman suurin trial-merkki ja 5x TM:n kokoinen), uskosin tuon myyvän itse itsensä. Helpompi toki olis jos tuo olis vaikka 3v. vanha ja hinta sen mukanen, mut kaippa sekin jotain vaikuttaa miten moitteetta kaikki mallit on toiminu siitä -07:sta kun Luhtis alotti/ed. maahantuoja ei ollu myyny kai yhtään.

Allu, kiitti vinkistä, mut noihin ei sisälly suomen rekkaria ;) Enkä kyl maksais paljaasta koneesta tuommosia, eri asia jos olis osina / kunnon vois todeta silmällä nenän alla ja tulis tykötarpeet mukaan.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 13.2.2010 15:32

33du kirjoitti:
Sitä että onko pakko kommentoida jokapaikkaan jos ei toisinaan tiedä asiasta sen enempää kuin sika satelliitista?


kommentoida jokapaikkaan?mihin jokapaikkaan?sinä voisit olla kommentoimatta tämmöisillä typerillä lauseillasi!
selitäppä mitä mä en nyt muka tajunnut?olet itse aika pihalla!

tiedän shercon merkin,ja minun mielestäni yli vuoden ajetusta pyörästä 7800e on liikaa!
en halua mollata smk:n shercoa,on varmasti hyvin huollettu ja pidetty laite.kyllä itsekkin haluaisin myydä omat käytetyt johonkin järkevään summaan,mutta nykyään pitää miltei ilmaiseksi antaa ennenkuin saa myytyä!
sherco ei vaan ole mikään hirveän yleinen merkki EDELLEENKÄÄN!
vai montako shercoa löytyy esim,endurokilpailuista?laskekaas neropatit!

ps.ethän smk aloita sit taas sitä älytöntä tm:n mollaamista kun olet sen ostanut.muistan joskus kun vannoit että et enään ikinä tm osta,ja taas olet ostamassa!se ei aina voi olla pyörässä se kaikki vika,joskus myös peiliin katsominen auttaa.ja sit toisekseen pyörän jatkuva atomeiksi purkaminen(mitä sinä ainakin joskus harrastit)ei ainakaan helpota asioita!
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 13.2.2010 16:52

Oliskohan aika viheltää tosta aiheesta peli poikki?alkaa oleen aika turhaa riidan haastamista..
ranne putos..
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 13.2.2010 20:58

http://www.youtube.com/watch?v=qmaFD4YnpnQ :lol: :lol:
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 13.2.2010 21:27

:D tämä on sitä laatua mitä saadaan kun vinkuintiassa tehdään 50sentin päiväpalkalla
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 13.2.2010 21:38

Jännää, että äijä valitti töitten lähtevän jenkeistä kiinaan, mutta jos kiinalainen ei ois tehny tota kampuraa päin helvettiä ni eihän ukolla ois ollu sitäkää vähää duunia. :idea: :D ...työt lähtee, mutta toisia tulee tilalle.
TeKaMOTO@Youtube
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 14.2.2010 0:29

Millonka niitä koe-ajopäiviä yleensä on? Tekis mieli kokeilla joskus niitä puolikkaita 2t/4t kun pitkään jo halajannu testata... Keväällä vissiin jotain uusia malleja jonkun firman mainostamana vai maahantuojat esittelee mallistoa?