PJK kirjoitti:Jaze kirjoitti:Crossiin on aika vaikea toteuttaa hyvää luistonestoa hyppyjen ym. takia ettei siitä tulisi vaarallinen kuskille.
Syystä että? Miksi se olisi vaarallinen?
Lisää samaa kun kerran ehdin jo kirjottaa, mutta wolwie ehti väliin..
Mitetippä mitä tapahtuu jos luistoneston mielestä takarengas pyörii vaikka triplan nokalla liikaa ja katkasee sytytyksen (tai jollain muulla tapaa) hidastaa takarenkaan pyörimistä just ennen nokkaa ja fillari sukeltaakin suoraan vastapalloon. Lisäongelmia aiheuttaa vielä se, ettei kuski osaa välttämättä odottaa sitä milloin luistonesto nytkäyttää ja tietysti varautuu ajoasennollaan jne. erilaiseen pyörän käyttäytymiseen ja yhtäkkiä pyörä tekeeki jotain ihan päin vastasta. Tai jos pyörä lähteeki hyppyyn keula alhaalla ja tarttis panicrevviä, mutta luistonesto ei sallikaan takarenkaan pyöriä kovempaa.
Myös edellisen sivun viimesessä viestissä mainitsin miten huonosti luistonesto toimis röykyissä.
RR-pyörän luistoneston säätäminenkään ei taida mitään ihan simppeliä hommaa olla.
wolwie: Omasta mielestä toimivan luistoneston toteuttaminen crossiin on käytännössä katsoen mahdotonta. Ajatus on toki ihan kiva. Noista startti TC laitteista taitaa olla sillontällön liikkunu jonkulaisia huhuja mutta mene ja tiedä sitte..