Moi, nokkapukkiesi kulumisongelma tuskin juontuu liukujen kulumisjäysteen tukkimasta sihdistä, liukujen kuluminen lienee seurausta edellisestä.
Suurimmalla todenn. nokkapukit olleet liian tiukalla, öljykalvoa ei sopinut akseleiden ja kannen liukupintojen väliin, akselit kuivana pyöriessään "jurpanneet", tehneet tilaa itselleen, jonka jälkeen "kolketta" rupeaa kuulumaan ja ketju ruennut tapailemaan liukuja normaalia agressiivisemmin tuottaen jäystettä öljyn sekaan eli niinku AnssiL aiemmin mainitsi. "Diagnoosini" perustan n.350 käyttötuntiin 4-tahti Suzukilla; jossa nokkaketjun laaharit eivät kulu käytännössä ollenkaan ja käyttötunteja isomman mittarissakin 250h tietämissä
Tarkista/mittaa, että öljyt nousee kanteen asti kun olet kasannut motin