Suzuki RM

xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 5.10.2009 21:32

en pistäis rahoja viripalikoihin ennen ku onnistuu saamaan edes perussäätöihin pyörää..
mutta toki saapi v-forcelta läppiä ja alavetoisia rännejäkin on saatavilla 200-300 taalaa nuista saapi jo pulittaa amerikan maalta.. nykyään kun ei piikkisiin edes tehdä kunnon ylävire putkia..
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 5.10.2009 22:25

xQ kirjoitti:en pistäis rahoja viripalikoihin ennen ku onnistuu saamaan edes perussäätöihin pyörää..
mutta toki saapi v-forcelta läppiä ja alavetoisia rännejäkin on saatavilla 200-300 taalaa nuista saapi jo pulittaa amerikan maalta.. nykyään kun ei piikkisiin edes tehdä kunnon ylävire putkia..

Olen samaa mieltä.Aluks perus jutut hallintaan.
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 6.10.2009 16:14

Selvä ;)
Eli, korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Seosruuvi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, luistinneulan asento keskikaasualueelle ja pääsuutin täyskaasulla? Eli ei pitäisi olla mitään vaikutusta seosruuvin säädöllä ajon aikana tapahtuvaan kiinnileikkaamiseen. :roll:

Onko 2,5% bensa-2-t-seos lähempänä järkevää sekoitusta kuin 3%?

Voisiko joku opastaa vasta-alkajaa oikeiden seosten / säätöjen etsimisessä. Kuuluuko tyhjäkäynnillä tai ajaessa kaasutettaessa työntää kunnolla sinistä savua? Onko seokset ja polttoaine liian rikkaita? Jos jostain pääsisi alkuun asiassa...

t: noob ;)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.10.2009 13:42

Se on ihan se ja sama kummalla prosentilla ajat jos kaasari on liika rikkaalla.
Mutta onko vai ei, sitä ei pelkän savun perusteella tiedä. Toiset öljyt savuttaa enempi kuin toiset.
Tippuuko änkän pää? Vastaako kaasuun terävästi? Röpöttääkö?
Ja vaikuttaahan se seosruuvi myös ajossa kiinnileikkaamiseen, vaikak se lähinnä käynnistymiseen ja tyhjäkäyntiin vaikuttaakin. Yhdessä liian pienen tk-suuttimen kanssa vois hyvinkin leikata kun suljet kaasun kierroksilla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 7.10.2009 22:18

Eihän tuo vastaa kovinkaan terhakkaasti kaasuun, ja röpöttää.
Kun muistelee miten entinen YZ 80 -92 vastasi kaasuun silloin kun se aikoinaan oli, niin ihan eri lailla otti se kierrosta! Kyllä minusta tämmöisten vehkeitten pitäisi tyhjkäkäynnilläkin paremmin ja nopeammin ottaa kierrosta kuin oma hieman vireistetty pv teki. :roll:

Tässä ei vissiinkään ole oma alkuperäinen kaasuttimensa. Alkuperäisen pitäisi tietääkseni olla Keihin PWM36, saako niitä jostain suht edullisesti kaikkine hiluineen? Lukeeko se kaasarin malli jossain kohtaa?

Neulan sokka oli 2. ylimmäisessä urassa, nostin sen ylimpään ja pikaisella testikäytöllä ei muuttunut mihinkään. En tiedä mitkä suuttimet siellä on kun vasta pyörän sain, mutta ehkä tässä lähipäivinä viisastuisi.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 8.10.2009 9:23

Olmi kirjoitti:Eihän tuo vastaa kovinkaan terhakkaasti kaasuun, ja röpöttää.
Kun muistelee miten entinen YZ 80 -92 vastasi kaasuun silloin kun se aikoinaan oli, niin ihan eri lailla otti se kierrosta! Kyllä minusta tämmöisten vehkeitten pitäisi tyhjkäkäynnilläkin paremmin ja nopeammin ottaa kierrosta kuin oma hieman vireistetty pv teki. :roll:

Tässä ei vissiinkään ole oma alkuperäinen kaasuttimensa. Alkuperäisen pitäisi tietääkseni olla Keihin PWM36, saako niitä jostain suht edullisesti kaikkine hiluineen? Lukeeko se kaasarin malli jossain kohtaa?

Neulan sokka oli 2. ylimmäisessä urassa, nostin sen ylimpään ja pikaisella testikäytöllä ei muuttunut mihinkään. En tiedä mitkä suuttimet siellä on kun vasta pyörän sain, mutta ehkä tässä lähipäivinä viisastuisi.

Tuntuu,et sulla on oikeesti veto kadoksissa pyörästä.Mulla oli 80-luvun 125(yz) asioita,mitkä vei tehot..kerran tulppa,pyörä lähti käyntiin,mutta yläkierroksilla alkoi röpöttää,kerran virtakopasta sai kosteutta sisäänsä ja kaiken huippu oli,että edellinen omistaja oli koneen kasauksessa laittanu ypvs.n väärinpäin,eli pakoaukko ei auennut kokonaan ja sitä ihmeteltiin ja mulla ei ollut kokemuksia muista pyöristä silloin,niin ajattelin et tää on kait normaalia.Nyt pidin 22v taukoa crossissa ja sen muistan kuinka tärkeässä roolissa on tulppa,silloin kun mennään kierroksilla.Jopa uusikin tulppa on ollut kerran sökö.Tekeekö se pyörä sen tehopiikin siellä yläkierroksilla?
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 8.10.2009 11:19

Kyllä tehopiikin tekee yläkierroksilla ajossa. Ajossa lähinnä suurin ongelma tilanteet, joissa täytyy pistää kytkintä pohjaan ja esim. lähteä paikaltaan liikkeelle. Ei tahdo kerätä riittävästi kierroksia että pääsisi kunnolla liikkeelle, tuntuu siis tukkoiselta. Sitten kun liikkeelle päästy, niin kyllä se piikin ottaa ihan normaalisti.

Vaihdoin eilen villat änäriin, olihan ne entiset aika hurjan näköiset. Nyt on br9eg sekä br9es tulpat, täytyy kokeilla onko mitään eroja ajossa.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 8.10.2009 18:42

Olmi kirjoitti:Kyllä tehopiikin tekee yläkierroksilla ajossa. Ajossa lähinnä suurin ongelma tilanteet, joissa täytyy pistää kytkintä pohjaan ja esim. lähteä paikaltaan liikkeelle. Ei tahdo kerätä riittävästi kierroksia että pääsisi kunnolla liikkeelle, tuntuu siis tukkoiselta. Sitten kun liikkeelle päästy, niin kyllä se piikin ottaa ihan normaalisti.

Vaihdoin eilen villat änäriin, olihan ne entiset aika hurjan näköiset. Nyt on br9eg sekä br9es tulpat, täytyy kokeilla onko mitään eroja ajossa.

Eli se ikäänkuin tukehtuu lähdöissä.Kyl tuntuis,et se saa liikaa ainetta,sillä kierroksilla sille kelpaa
aine vaikka sitä sais kuinka paljon.Onkohan sytkä kohallaan,eli tekis ton jos olis myöhäsellä..hmm,tuumataan asiaa..niin varmista jostain alkuperäinen kaasari.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 8.10.2009 22:31

No miten olis se pienempi tk-suutin? Onko se nyt niin iso homma ostaa muutama jokusen eken suutin ja koittaa´?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 9.10.2009 11:49

SMK) kirjoitti:No miten olis se pienempi tk-suutin? Onko se nyt niin iso homma ostaa muutama jokusen eken suutin ja koittaa´?


Kyllä se niin täytyy tehdä, kunhan ensin kyselin että miten tästä eteen päin. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista, täytyy ilmoitella sitten miten käy.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 9.10.2009 12:58

Olmi kirjoitti:
SMK) kirjoitti:No miten olis se pienempi tk-suutin? Onko se nyt niin iso homma ostaa muutama jokusen eken suutin ja koittaa´?


Kyllä se niin täytyy tehdä, kunhan ensin kyselin että miten tästä eteen päin. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista, täytyy ilmoitella sitten miten käy.

Pidähän meitä ajantasalla ihan mielenkiinnosta..onnea etsintöihin!
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 11.10.2009 21:07

Osaako joku kertoa että: Suzuki Rm 250 1999 jäi vähän tiputtaa vahingossa öljyä kytkinkopan välistä enkä tiedä paljonko sitä on tullut ulos niin pystyykö öljynpinnan tarkistamaan siitä kytkinkopan oikeellapuolella olevasta ristipää ruuvvista että kun alkaa öljyä tulee ulos niin on oikea pinta? Ei viittis kaikkia öljyjä vaihtaa kun allmoust ajamattomat on laatikossa :(
Sitte vielä toinen ongelma : olin lauantaina ajamassa enkä saannu tyhjäkäyntiä kunnolla pienemmälle niin mistä voi johtua? Imuilmavuotoa en löytänyt enkä muutakaan vikaa tuli mieleen että olisko kylmempi ilma vaikuttanut asiaa ja pitäs isompi pääsuutin laittaa? kiitti vastauksista.
tumu
Paikkakunta:
AKAA
Liittynyt:
7.10.2008 16:15
Suzuki RM

ViestiKirjoittanut tumu » 11.10.2009 21:53

jesse83 kirjoitti:Osaako joku kertoa että: Suzuki Rm 250 1999 jäi vähän tiputtaa vahingossa öljyä kytkinkopan välistä enkä tiedä paljonko sitä on tullut ulos niin pystyykö öljynpinnan tarkistamaan siitä kytkinkopan oikeellapuolella olevasta ristipää ruuvvista että kun alkaa öljyä tulee ulos niin on oikea pinta? Ei viittis kaikkia öljyjä vaihtaa kun allmoust ajamattomat on laatikossa :(
Sitte vielä toinen ongelma : olin lauantaina ajamassa enkä saannu tyhjäkäyntiä kunnolla pienemmälle niin mistä voi johtua? Imuilmavuotoa en löytänyt enkä muutakaan vikaa tuli mieleen että olisko kylmempi ilma vaikuttanut asiaa ja pitäs isompi pääsuutin laittaa? kiitti vastauksista.

Öljyt pihalle ja mittaa ne , laita kytkin koppa tiiviiks ja samat öljyt sisään+ mitä puuttu.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 11.10.2009 23:40

ite en alkas puottaan öljyjä tarkastus ruuvi auki ja puoli desiä kerrallaan lisää ja kattoo millon tulee sitte ku alkaa tulla nii ruuvvi kiinni ja sen kytkin kopanki saapi laitettua/avattua öljyt sisässä ku heittää vaa mopon kylellee..
ja tuosta tyhjäkäynnistä et voipi ihan alkuun koittaa pelkästään ilmaruuvia sulkemalla laittaa seoksia kuntoo mut suutin kauppaan kumminki lähtö tulee kun kelit kylmenee lisää
pykälää isompi idle ja main +neulansiirto niillä jo pitkälle!
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 12.10.2009 12:53

xQ kirjoitti:ite en alkas puottaan öljyjä tarkastus ruuvi auki ja puoli desiä kerrallaan lisää ja kattoo millon tulee sitte ku alkaa tulla nii ruuvvi kiinni ja sen kytkin kopanki saapi laitettua/avattua öljyt sisässä ku heittää vaa mopon kylellee..
ja tuosta tyhjäkäynnistä et voipi ihan alkuun koittaa pelkästään ilmaruuvia sulkemalla laittaa seoksia kuntoo mut suutin kauppaan kumminki lähtö tulee kun kelit kylmenee lisää
pykälää isompi idle ja main +neulansiirto niillä jo pitkälle!


Jeah eli kytkinkoppa on joo laitettu jo pyörä kyljellään kiinni nyt siis pitäs joo se öljynpinta laittaa kohdalleen ja en kyllä kans viitsi alkaa proppu auki puottaan niitä vaan juuri niin kuin kerroit eli tarkistusruuvi auki yms. kiitos siitä tiedosta...

Tyhjäkäynti oli hyvä vielä 2 viikkoa sitten, mutta nyt viik.lop ei oikein ottan onnistuaksee saaha sitä säädettyä ja ajattelin johtuvan kylmistä keleistä, idle on nyt 45 ja main 162 joten meinasin tuota pääsuutinta laittaa vielä isomman seuraavaa ajokertaan ja tietysti sitä neulaa nostaa pykälä. Ilmaruuvi on auki noin 1.5 kierrosta , mutta jäi kaivelemaan että mikä on seosruuvin tehdas-säätö niin vois siitä lähteä hakemaan oikeita säätöjä?