Suzuki RM

Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 14.10.2009 21:21

Aikaisemmin kertomani huono toimivuus tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla parani pienentämällä tk-suutinta. Täyskaasua tarjotessa kuin booaisi, eli tarvinnee isomman pääsuuttimen, eli jäljillä ollaan... ;)

Joskus kun kone on saanut kunnolla happea, tuntuu aivan kuin kytkin alkaisi ryömiä kun pysähtyy vaikka ykkönen silmässä. Eli kytkin täysin pohjassa, niin yrittää lähteä eteen päin. Eikä tällöin saa kunnolla vaihdetta vapaalle. Joskus löytyy jostain myös ylimääräisiä vapaita, eli kertooko tämä orastavasta vaihteisto-ongelmasta?

Pyörään on vasta vaihdettu kytkinlevyt ja kori, sekä uudet Castrolin ölpät, joten ei niistä luulisi olevan kiinni.
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 15.10.2009 0:43

Olmi kirjoitti: Joskus kun kone on saanut kunnolla happea, tuntuu aivan kuin kytkin alkaisi ryömiä kun pysähtyy vaikka ykkönen silmässä. Eli kytkin täysin pohjassa, niin yrittää lähteä eteen päin. Eikä tällöin saa kunnolla vaihdetta vapaalle. Joskus löytyy jostain myös ylimääräisiä vapaita, eli kertooko tämä orastavasta vaihteisto-ongelmasta?


Omassa crossissani oli tuota samaa ryömintää. Vika selvis kuitenki huonosti säädetystä kytkinvaijerista, joka ei vetänyt kytkintä kunnolla sisään.
TL#29
Pyörä:
Suzuki rm 125 2008
Paikkakunta:
jämsä
Liittynyt:
12.7.2008 14:24

ViestiKirjoittanut TL#29 » 15.10.2009 21:03

edellisen sivun juttuja tossa luin tyhjäkäynnistä crosseissa :eek: ,mutta eihän crossipyörän kuulu tyhjäkäyntiä käydä!kun eihän siinä oo yhtään moottorijarrua jos se tyhjäkäyntiä käy.
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 15.10.2009 21:56

jesse83 kirjoitti:
Otris kirjoitti:Tuli itsekkin tänään purettua pytty pois ja iloksi huomasin että on tosiaan täysin uusi vakiopytty ja mäntäkään ei näyttänyt omaan silmään huonolta. Pakoaukonsäätimessä tuntui aika reilusti väljää pitkin säädintä. Täytyy alkaa perehtymään että mistä ne vältät saa pois :roll: Onko muuten vakiomäntäkin kun ei hirveästi takomännälle minusta näytä? Kuvia männästä.



Mulla aivan samanlainen mäntä en kyllä osaa tarkemmin sanoa siitä eihän vaan wiseco?

Millä tavalla sulla säätimessä väljää on?


Ei kai vakio männässä kahta männänrengasta ole? ei nyt tule mieleen kun proxi missä olisi 2 rengasta , en sitten tiiä onko mulla väärää tietoa !
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 15.10.2009 22:13

(kawasaki) kirjoitti:edellisen sivun juttuja tossa luin tyhjäkäynnistä crosseissa :eek: ,mutta eihän crossipyörän kuulu tyhjäkäyntiä käydä!kun eihän siinä oo yhtään moottorijarrua jos se tyhjäkäyntiä käy.

No kakstahti peleillä ei pahemmin sais moottorijarrutella.Ja vielä pahempi jos moottorijarruttelee eikä ole edes tyhjäkäyntiä.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 16.10.2009 8:57

(kawasaki) kirjoitti:edellisen sivun juttuja tossa luin tyhjäkäynnistä crosseissa :eek: ,mutta eihän crossipyörän kuulu tyhjäkäyntiä käydä!kun eihän siinä oo yhtään moottorijarrua jos se tyhjäkäyntiä käy.


Kyllä sen kuuluu ja on siinä. :D Kasktahtisissa ei ilmeisesti kaikki pidä tyhjäkäyntiä ja ainakin kasikympissä ja piikkisessä se moottorijarru on tosi heikko, mutta kyllä nelareissa on kaikissa tyhjäkäynti ja moottorijarrutus.
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 16.10.2009 16:08

^^jünther^^ kirjoitti:
jesse83 kirjoitti:
Otris kirjoitti:Tuli itsekkin tänään purettua pytty pois ja iloksi huomasin että on tosiaan täysin uusi vakiopytty ja mäntäkään ei näyttänyt omaan silmään huonolta. Pakoaukonsäätimessä tuntui aika reilusti väljää pitkin säädintä. Täytyy alkaa perehtymään että mistä ne vältät saa pois :roll: Onko muuten vakiomäntäkin kun ei hirveästi takomännälle minusta näytä? Kuvia männästä.



Mulla aivan samanlainen mäntä en kyllä osaa tarkemmin sanoa siitä eihän vaan wiseco?

Millä tavalla sulla säätimessä väljää on?


Ei kai vakio männässä kahta männänrengasta ole? ei nyt tule mieleen kun proxi missä olisi 2 rengasta , en sitten tiiä onko mulla väärää tietoa !


Kyllä Suzukin männässä on 2 rengasta. Tuossa männässä näkyy se mitä noille tapahtuu kun tunteja tulee lisää, alkaa hakkaamaan ylempää männänrengasuraa pakoaukon kohdalta väljäksi, ja alkaa kiillottumaan tuosta pakoaukon kohdalta.
Allekirjoitus poistettu. *****
TueR
Pyörä:
Husqvarna wre -08 & Suzuki rm 125
Liittynyt:
25.5.2009 20:37

ViestiKirjoittanut TueR » 16.10.2009 18:18

Mitäs vaihteistoöljyä pitäis käyttää rm:ssä (125)

Vuosimalli on -92, mutta sen nyt ei hirveästi varmaan pitäisi vaikuttaa.
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 16.10.2009 20:27

TueR kirjoitti:Mitäs vaihteistoöljyä pitäis käyttää rm:ssä (125)

Vuosimalli on -92, mutta sen nyt ei hirveästi varmaan pitäisi vaikuttaa.


Eiköhän suht samat öljyt käy mitä muissakin crosseissa. Repsolin, Castrolin tai ProHondan 10w40 öljyjä olen ite käyttäny ja pelaa mainiosti :)
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 18.10.2009 21:13

Tästä hyvä suzuki talven rientoihin.


http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/su ... 50/id2676/
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 26.10.2009 17:52

Kuinka ilmanputsarin kotelon saa irti? Ilmansuodattimen otin pois, mutta kuinka siis se koko kotelo irtoaa, että saisi kaasuttimen nätisti irti. Onko siellä jossain jokin kiinnityspultti, en ainakaan löytänyt sellaista.
Aikamoista riuhtomista vaatii jos siitä välistä ei koteloa irrota.

pärrä siis rm 125 -98
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 26.10.2009 17:57

Jos kaaserin meinaat ottaa irti niin ei sitä koppaa tarvitse irrottaa. Se kaulus kyllä antaa sen verran periksi että saat kaasarin pois. Mutta jos ehdottomasti haluat sen pois niin taitaa olla helpoin ottaa koko perähäkki ensin irti.
Suzuki RM 250 -02
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39

ViestiKirjoittanut -MV- » 26.10.2009 19:32

Eikä takahäkkiä tarvi irrottaa kokonaan. Nappaat takahäkin alemmat pultit irti, niin häkki pääsee kippaamaan ylöspäin ja kaasarin saa helposti pois.
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55

ViestiKirjoittanut Olmi » 26.10.2009 22:51

Kiitoksia vinkistä. Alkaa tuo ulkoilma olemaan sen verran koleaa, ettei tuo kuminen ilmanputsarin kotelon kaulus kauhiasti periksi enää anna. Eri juttu kesäkuumalla kun kumi on notkeaa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.10.2009 22:58

Kaasarin irrotukseen ei tarvi änkkää kyllä irottaa kuin osassa nelareita. Kyllä se sieltä välistä tulee, jopa -15-20 keleissä kisoissa joku joskus ottanu kaasarin irti. Nooh, tähän varotuksen sana, itse pottuunnuin kerran sen verran kaasarin toimintaan, että kun se TAAS piti repiä irti niin todellakin REPÄISIN sen irti yli -02 pakkasta ja kumikurkkuhan siinä repes... nättiä pitelyä se kyllä kesti, ei sitä kun rupes hermo meneen.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413