Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

Viil@ri
Pyörä:
Yamaha Yz 250 valkokilpi
Paikkakunta:
Tusby
Liittynyt:
24.3.2007 20:41

ViestiKirjoittanut Viil@ri » 13.6.2010 21:10

Mitkä ois hyvät säädöt näille +10-20 astetta keleille piikkiseen 86 vuosimalliseen cr:ään. kertokaa vaan jos myös vuosilta 85-89 hyvät säädöt näille keleille koska kaikissa sama kaasari. itellä nyt 175 suutin ja röpöttelee...
stontsaa
Pyörä:
HONDA CR125R -97
Paikkakunta:
Rantasalmi/Varkaus
Liittynyt:
12.2.2006 14:44
Honda CR125

ViestiKirjoittanut stontsaa » 13.6.2010 23:01

Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 13.6.2010 23:06

stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

Peti- ja neulalaakerit nyt ainaki
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
stontsaa
Pyörä:
HONDA CR125R -97
Paikkakunta:
Rantasalmi/Varkaus
Liittynyt:
12.2.2006 14:44

ViestiKirjoittanut stontsaa » 13.6.2010 23:56

mikseri100 kirjoitti:
stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

Peti- ja neulalaakerit nyt ainaki



Eikös runkolaakerit ole "petilaakerit", ja yläpään neulalaakeri tottakai menee männän mukana vaihtoon onkos siellä muuta kovinkaan kriittistä neulalaakeria.
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 14.6.2010 0:02

vetarin laakeri ainaki!
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 14.6.2010 8:27

stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

Kaikki.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 14.6.2010 16:02

Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !
Miika.T
Paikkakunta:
kalajoki
Liittynyt:
9.9.2007 14:49

ViestiKirjoittanut Miika.T » 14.6.2010 16:06

Ostetaan 250cr:n koko kone vm:94-96, laittakaa viestiä jos löytyy.
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 15.6.2010 13:14

tietääkö kukaan käykö 06 vuoden cr:än hgs tehoputki 96vuotiseen cr:ään
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
Faber
Pyörä:
YZ125 1999
Liittynyt:
25.9.2007 9:16

ViestiKirjoittanut Faber » 17.6.2010 20:42

Mulla olis ylimääräisenä käyttämätön Honda CR 125 92-03 C Wiseco mäntä tuotenumero 676M05400. Haluaako joku ostaa?
Ainoastaan toinen sokka puuttuu mutta se on käsittääkseni yleissopiva osa eli maksaa sen 1-2 euroa.
stontsaa
Pyörä:
HONDA CR125R -97
Paikkakunta:
Rantasalmi/Varkaus
Liittynyt:
12.2.2006 14:44

ViestiKirjoittanut stontsaa » 21.6.2010 23:29

^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !




Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.

Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan. :D
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 21.6.2010 23:33

stontsaa kirjoitti:
^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !




Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.

Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan. :D

ei haittaa, pidä vaan puhtaat öljyt ja oikea ketjun kireys, eli kuski satulassa koko painolla ja silloin 2 senttiä löysää ketjussa.
stontsaa
Pyörä:
HONDA CR125R -97
Paikkakunta:
Rantasalmi/Varkaus
Liittynyt:
12.2.2006 14:44

ViestiKirjoittanut stontsaa » 21.6.2010 23:35

mikulov kirjoitti:
stontsaa kirjoitti:
^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !




Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.

Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan. :D

ei haittaa, pidä vaan puhtaat öljyt ja oikea ketjun kireys, eli kuski satulassa koko painolla ja silloin 2 senttiä löysää ketjussa.



Jees kiitoksia, hyvä näin niin ei mene ihan laakereiden osteluksi.
eunikki
Pyörä:
CRF -10
Liittynyt:
19.12.2007 0:22
Satula

ViestiKirjoittanut eunikki » 22.6.2010 20:37

Onko -98 250 cr ja -07 cr 125 samat etujarru satulat?? Ja pellaisko radikaali puristimella??? vai mikäsenyton.. :lol:
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 23.6.2010 0:36

Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin meinasit pistää laatikon yms. laakerit C3, petarit C4? C3 on siis se peruslaakeri välysluokissa ja normaali valinta, paitsi petareissa, koska ne lämpenee eniten ja C3 alueen alapäähän osuessaan menee yleensä liian lähelle nollaa lämmön vuoksi. Eli laita petarit C4 (jos lohkot on väljät, eli menee lähes näppivoimilla, sitten C3), muut C3 = ihan OK ja suositeltavaa. Huomaa että lootan laakereihin lämpö tulee lohkojen ja öljyn kautta, siis hitaammin kuin lohkoihin (teräs vs. alumiini) ja siksi välys saa olla lähempänä nollaa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413