stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.
Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997
mikseri100 kirjoitti:stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.
Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997
Peti- ja neulalaakerit nyt ainaki
stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.
Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997
^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !
stontsaa kirjoitti:^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !
Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.
Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan.
mikulov kirjoitti:stontsaa kirjoitti:^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !
Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.
Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan.
ei haittaa, pidä vaan puhtaat öljyt ja oikea ketjun kireys, eli kuski satulassa koko painolla ja silloin 2 senttiä löysää ketjussa.