Suzuki RM

Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 27.10.2009 13:04

SMK, juttua tuli joskus sylinterin putkituksesta RM 250 sylinteriin... Nyt pitäisi toiminto tehdä, mutta syyt siihen miksi se ei kannata? Asiaa ollut tuosta joskus enkä jaksa lukea :D .Kanavat saa työstettyä "portaattomiksi", varsinkin kun omassa pytyssä on kanavat isommat mitä vakiossa, joten ne täytyisi tehdä portaattomiksi... Moottori tulisi projektimielin kasattavaksi ja mitenkä 250cc männällä ajaa kun on putkitettu sylinteri... Moottorissa Motoplat "Inner rotor" sytytys. Ei valoja.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Alvi
Liittynyt:
14.3.2008 21:25
Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Alvi » 27.10.2009 14:59

saa tarjota -05 250 rm:ään takaiskaria. on jo niin loso tuo vanha ettei siitä tule enään kampetta. mistä kannattais kysellä. uus öhlinssi maksaa about 1000€. mitenköhän lie muut merkit???
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 27.10.2009 15:29

Eikö se iskari kannattais lähettää johonkin huollettavaksi (korjattavaksi) ennen kuin sijottaa tonnia uuteen.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 27.10.2009 23:20

Etsi vaan ne vanhat jutut, ei ole asiat miksikään muuttuneet. Putkituksessa ei edelleenkään oel mitään järkeä ellei sylinteri ole totaalisesti pilalla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 28.10.2009 21:24

eipä vieläkään ole löytynyt rm250 -99 kytkinkoppaa ilmotelkaahan heti jos sattuu joltakin tai jostakin löytymään sopivaan hintaan, kiitoksia :)
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 28.10.2009 22:17

Alvi kirjoitti:saa tarjota -05 250 rm:ään takaiskaria. on jo niin loso tuo vanha ettei siitä tule enään kampetta. mistä kannattais kysellä. uus öhlinssi maksaa about 1000€. mitenköhän lie muut merkit???

Jos haluat juuri öhlinsin,niin huoltoa vailla olevia saa muutamalla sadalla..jopa alle
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 28.10.2009 22:18

jesse83 kirjoitti:eipä vieläkään ole löytynyt rm250 -99 kytkinkoppaa ilmotelkaahan heti jos sattuu joltakin tai jostakin löytymään sopivaan hintaan, kiitoksia :)

Mp-pitstop tai motomaster purkaamot.
Alvi
Liittynyt:
14.3.2008 21:25

ViestiKirjoittanut Alvi » 29.10.2009 15:04

a.c.e kirjoitti:Eikö se iskari kannattais lähettää johonkin huollettavaksi (korjattavaksi) ennen kuin sijottaa tonnia uuteen.


joo tietenki. huollossa se on juuri nyt. saa sitte nähä minkä tuomion saa. kesällä kävi jo mutkan korjaamolla ja huoltomies arveli ettei ole kovin pitkäikäinen enään. jostaki heloista tai vastaavista höpisi, ettei saa varaosia. mihin en kyllä itse usko, kai nuihin nyt jumaleissön varaosia saa. showan alkuperäisiskari kuiten on. v*ttu ku nuitten päälle ei ite oikeen ymmärrä mitään.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 29.10.2009 15:33

Soita vaikka Petteri Gustafssonille, sillä hoituu iskarihommat ja se on susukimies. Hinnatkin on ollu maltillisia.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 29.10.2009 20:03

Smk, luin noita juttuja niin se pytyn putkittaminen(omasta mielestä) ei ole HARRASTEKÄYTTÖÖN yhtään huono juttu. Kanavat saa yleensä hiottua kohdilleen jolloin sitä tehohäviötä ei nyt niin paljoa tule, mutta välykset ovat erinlaiset ja saattaahan se juuri tuon takia kuluakkin nopeammin... Tiedä sitten bensaseoksen % kuinka paksulla pitäisi ajaa mutta tuossa pytyssä kyllä on hyvä ura ja en ole heti lähettämässä 3kk pinnoitus reissulle... Uutta sylinteriä en löytänytkään tuohon minun malliin, niin putkitus olisi ensimmäinen järkevä vaihtoehto. Ja ylikoko mäntiä löytyisi.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 29.10.2009 20:32

Janttura kirjoitti:Smk, luin noita juttuja niin se pytyn putkittaminen(omasta mielestä) ei ole HARRASTEKÄYTTÖÖN yhtään huono juttu. Kanavat saa yleensä hiottua kohdilleen jolloin sitä tehohäviötä ei nyt niin paljoa tule, mutta välykset ovat erinlaiset ja saattaahan se juuri tuon takia kuluakkin nopeammin... Tiedä sitten bensaseoksen % kuinka paksulla pitäisi ajaa mutta tuossa pytyssä kyllä on hyvä ura ja en ole heti lähettämässä 3kk pinnoitus reissulle... Uutta sylinteriä en löytänytkään tuohon minun malliin, niin putkitus olisi ensimmäinen järkevä vaihtoehto. Ja ylikoko mäntiä löytyisi.


SMK puhuu täyttä asiaa. Putkitus on mielestäni varmin keino tuhota sylinteri lopullisesti. Putkitettu sylinteri pysyy tiiviinä n. yhden männänvaihtovälin verran ja putki on yleensä vain kertaalleen porattavissa. Ylikokomännät ovat hintavia ja hankalia löytää. Esim. suurin osa männänrenkaista on tehty pinnoitetulle sylinterille. Lisäksi pyörän tehot putoaa huomattavasti.

Kokeile putkitusta jos et usko, mutta suosittelen pinnoittamaan sylinterin, jolloin siitä tulee uuden veroinen. Aptec motorsportsilta saa lisämaksusta sylinterin pinnoitukseen pikana 2-3 päivässä, jos oikein kiire on ja normaali hintaisena 1-2 viikossa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 31.10.2009 0:18

Mainitsinko yhden asian, omasta sylinteristä mennyt helmapoikki, ja suurin osa pinnoitusjutuista mitä olen lukenut ovat olleet "vaihtosylintereitä"... Taisi jossain paikoissa olla niin en usko että huolivat kyseistä yksilöä, siksi putkitusta miettinyt... Toisaalta kyllä pelkkiä pinnoitus paikkojakin on.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.10.2009 10:51

Niin no, silloin joko etsit netistä, ilmoituksista, ebays:tä jne. käytetyn pytyn tai tilaat KTM-kaupasta uuden. Se on ihan turha hassata rahojaan etenkään tuon pytyn putkitukseen. Kun on tämä netti ja tämmönen palsta ja vielä asiantuntevia vastaajiakin tällä kertaa, kantsii lopettaa se nenän kaivaminen putkitusasialla. Kyllä sulle vielä joku tulee huutelemaan kuinka on ajanu viis vuotta putkitetulla ja no problem, mäntiäkin saanu ja kertaakaan ei oo tarvinnu porata - ainoo vaan että kun sillä sankarilla tulee remppaa niin sitten menee uusiks kaikki kampurasta alkaen. "Tuurilla ne laivatkin seilaa" sanos vanha kansa...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Alvi
Liittynyt:
14.3.2008 21:25

ViestiKirjoittanut Alvi » 31.10.2009 16:06

joo että jee. iskari tuli huollosta eilen ja tänään öljyt pihalle iskarista. taitaa lähteä käymään mutkan tuolla gustafsonin pajalla, josko se sais sen pelaamaan. on tämä mahtava laji :D
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.10.2009 17:26

Pistä se nyt vaan takasin sinne missä se huollossa oli, pakkohan niitten on hyvittää osa tosta edellisestä. Onhan siellä voinu olla niin pienet paineet ennen huoltoo ettei oo vielä vuotanu ja nyt sitten tuli öljyt ulos. Ei noita stefoja kato voi aina automaattisesti vaihtaa huollossa, rupee oleen aika harvassa mihin sopii 5-10e vakiostefat. Sillä vaan ettei se välttämättä oo huollon huonoutta ja olis varmana käyny samalla lailal olisit teettänyt huollon missä vaan (ellei siinä nyt mitään selkeetä syytä ole).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413