Janttura kirjoitti:Smk, luin noita juttuja niin se pytyn putkittaminen(omasta mielestä) ei ole HARRASTEKÄYTTÖÖN yhtään huono juttu. Kanavat saa yleensä hiottua kohdilleen jolloin sitä tehohäviötä ei nyt niin paljoa tule, mutta välykset ovat erinlaiset ja saattaahan se juuri tuon takia kuluakkin nopeammin... Tiedä sitten bensaseoksen % kuinka paksulla pitäisi ajaa mutta tuossa pytyssä kyllä on hyvä ura ja en ole heti lähettämässä 3kk pinnoitus reissulle... Uutta sylinteriä en löytänytkään tuohon minun malliin, niin putkitus olisi ensimmäinen järkevä vaihtoehto. Ja ylikoko mäntiä löytyisi.
SMK puhuu täyttä asiaa. Putkitus on mielestäni varmin keino tuhota sylinteri lopullisesti. Putkitettu sylinteri pysyy tiiviinä n. yhden männänvaihtovälin verran ja putki on yleensä vain kertaalleen porattavissa. Ylikokomännät ovat hintavia ja hankalia löytää. Esim. suurin osa männänrenkaista on tehty pinnoitetulle sylinterille. Lisäksi pyörän tehot putoaa huomattavasti.
Kokeile putkitusta jos et usko, mutta suosittelen pinnoittamaan sylinterin, jolloin siitä tulee uuden veroinen.
Aptec motorsportsilta saa lisämaksusta sylinterin pinnoitukseen pikana 2-3 päivässä, jos oikein kiire on ja normaali hintaisena 1-2 viikossa.