Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

stontsaa
Pyörä:
HONDA CR125R -97
Paikkakunta:
Rantasalmi/Varkaus
Liittynyt:
12.2.2006 14:44
Honda CR

ViestiKirjoittanut stontsaa » 23.6.2010 3:14

SMK) kirjoitti:Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin meinasit pistää laatikon yms. laakerit C3, petarit C4? C3 on siis se peruslaakeri välysluokissa ja normaali valinta, paitsi petareissa, koska ne lämpenee eniten ja C3 alueen alapäähän osuessaan menee yleensä liian lähelle nollaa lämmön vuoksi. Eli laita petarit C4 (jos lohkot on väljät, eli menee lähes näppivoimilla, sitten C3), muut C3 = ihan OK ja suositeltavaa. Huomaa että lootan laakereihin lämpö tulee lohkojen ja öljyn kautta, siis hitaammin kuin lohkoihin (teräs vs. alumiini) ja siksi välys saa olla lähempänä nollaa.




Kyllä juurikin näin on laakerit tulossa, paitsi että vetarin rattaan puolen laakeri on ilman Mitään C merkintää mutta kelvollinen sekin, ymmärtääkseni välystä ei ihan niin paljoa kuin C3 mutta ero niiden välillä on pieni.

Mitenkäs ennen olen laittanut vaihteistoon tuota Castrol Power 1 GPS 10W40 mutta nyt ajattelin kokeilla tuota PRO HONDA HP Trans Oil 80W/85W onko tuosta öljystä kokemuksia?
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 24.6.2010 12:04

Olen ostamassa honda crf150r onkohan semmonen vehe mistään kotosin ja onko niissä mitään erikoisia vikoja. Montako tuntia männällä ajaa ja millon pitää öljyjä aina vaihella ja ventiilit tarkistaa? :D
jonthu
Pyörä:
Honda crf 250 ja Derbi drd racing
Liittynyt:
4.5.2010 15:19

ViestiKirjoittanut jonthu » 24.6.2010 21:07

hyvä pyörä on kuulemma mutta on myös kuulemma työläämpi.
hondacrf
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
2.6.2010 20:19

ViestiKirjoittanut hondacrf » 24.6.2010 23:46

[[Paukku kirjoitti:Olen ostamassa honda crf150r onkohan semmonen vehe mistään kotosin ja onko niissä mitään erikoisia vikoja. Montako tuntia männällä ajaa ja millon pitää öljyjä aina vaihella ja ventiilit tarkistaa? :D


Itellä nyt 2 kesää ajussa, Hyvä pyörä mukavasti voimaa alavääntöjä niinkuin asiaan kuuluu. hyvät äänet melkein samallaiset kun isommissa. Eikä mitään erikoisempia vikoja ole esiintynyt. öljyt/ öljyn putsarin oon vaihtanut joka 5h välein. ventiilit tsekkasi ammattimies kevällä ja olivat kuulema hyvässä kunnossa. Suosittelen hyvä pyörä aloittelialle
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 25.6.2010 0:34

TUON pyörän kanssa on ihan helvetisti eroo sen suhteen mimmonen kuski oot ja mitä sillä ajelet. Rossikäytös vetimiehellä (-pojalla) saa koko kampurankin vaihtaa 30-50h välein ja siihen väliin yks mäntä välipalana. Jos taas ajelet enempi enskatyyppistä alakiekoilla, menee siinä 100h. Parempi olsi kun laskis litroissa noi vaihtovälit. Nelarilla ne litrat pätee kuskin vauhtiin aja ajotapaan katsomatta, pienillä 2T:lla voi 100l ja takomäntä olla liika akun ajetaan ykkösellä rataa ympäri koko kierrosalueen läpi ja jarruihin koskematta.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
eunikki
Pyörä:
CRF -10
Liittynyt:
19.12.2007 0:22
.

ViestiKirjoittanut eunikki » 25.6.2010 10:58

[quote="eunikki"]Onko -98 250 cr ja -07 cr 125 samat etujarru satulat?? Ja pellaisko radikaali puristimella??? vai mikä se nyt onkaa..
:)
hondacrf
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
2.6.2010 20:19

ViestiKirjoittanut hondacrf » 25.6.2010 22:04

SMK) kirjoitti:TUON pyörän kanssa on ihan helvetisti eroo sen suhteen mimmonen kuski oot ja mitä sillä ajelet. Rossikäytös vetimiehellä (-pojalla) saa koko kampurankin vaihtaa 30-50h välein ja siihen väliin yks mäntä välipalana. Jos taas ajelet enempi enskatyyppistä alakiekoilla, menee siinä 100h. Parempi olsi kun laskis litroissa noi vaihtovälit. Nelarilla ne litrat pätee kuskin vauhtiin aja ajotapaan katsomatta, pienillä 2T:lla voi 100l ja takomäntä olla liika akun ajetaan ykkösellä rataa ympäri koko kierrosalueen läpi ja jarruihin koskematta.


Oonks mä tyhmä mitä vitt*** tarkotat litroilla... selitä
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 25.6.2010 22:07

hondacrf kirjoitti:
SMK) kirjoitti:TUON pyörän kanssa on ihan helvetisti eroo sen suhteen mimmonen kuski oot ja mitä sillä ajelet. Rossikäytös vetimiehellä (-pojalla) saa koko kampurankin vaihtaa 30-50h välein ja siihen väliin yks mäntä välipalana. Jos taas ajelet enempi enskatyyppistä alakiekoilla, menee siinä 100h. Parempi olsi kun laskis litroissa noi vaihtovälit. Nelarilla ne litrat pätee kuskin vauhtiin aja ajotapaan katsomatta, pienillä 2T:lla voi 100l ja takomäntä olla liika akun ajetaan ykkösellä rataa ympäri koko kierrosalueen läpi ja jarruihin koskematta.


Oonks mä tyhmä mitä vitt*** tarkotat litroilla... selitä

Ootsä aika tyhmä, varmaan tarkotti litroilla bensan kulutusmäärää :nörtti:
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 26.6.2010 0:25

Kertokaa hyvät ja hounot puolet cr 125 04-07 vm ja onko yleisesti kestävä?
hondacrf
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
2.6.2010 20:19

ViestiKirjoittanut hondacrf » 26.6.2010 15:41

jaa, ekä kerta mulle ett lasketaan öljyn vaihtoja sun muita litroilla...
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 26.6.2010 20:21

hondacrf kirjoitti:jaa, ekä kerta mulle ett lasketaan öljyn vaihtoja sun muita litroilla...

Oot sä vaan niin viisas...
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 27.6.2010 1:52

__mikke__ kirjoitti:Kertokaa hyvät ja hounot puolet cr 125 04-07 vm ja onko yleisesti kestävä?

kestävä pyörä oikein säädettynä, herkkä rikkomaan tulppia johtuen vakiona liian rikkaallla olevista säädöistä, eli säädöt kohalleen. Vaikea pyörä alkuun luonteeltaan, kaikki tehot ylhäällä. alhaallla ei mitään verrattuna vaikka kotarin vastaavaan, iskarit vakiona hieman kankeat mutta öljyt vaihtamalla herkempiin saaa kuntoon. :)
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 27.6.2010 11:02

Alavääntöä tuovia tehareita piikkiseen ceeärrään?
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 27.6.2010 12:35

FMF kirjoitti:Alavääntöä tuovia tehareita piikkiseen ceeärrään?

kai siihen jotain semmosiakin on? mutta itellä kun oli kaks erilaista HGS:ää niin toinen kierti jopa korkeammalta kuin vakio ja toinen vain vähän niinkuin "tasoitti" koko tehoaluetta. Hyvä yhdistelmä rauhalliseen ajoon oli tuo väännökkäämpi hgs ja vakioänkkäri. Radalla taas kun ei se pyörä paljon väätöä alueella käy niin aina tuo korkeampi kiertävä setti kiinni.
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 28.6.2010 16:13

mitä öljyä ootte käyttäny cr:än vaihelaatikossa
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa