SMK) kirjoitti:Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin meinasit pistää laatikon yms. laakerit C3, petarit C4? C3 on siis se peruslaakeri välysluokissa ja normaali valinta, paitsi petareissa, koska ne lämpenee eniten ja C3 alueen alapäähän osuessaan menee yleensä liian lähelle nollaa lämmön vuoksi. Eli laita petarit C4 (jos lohkot on väljät, eli menee lähes näppivoimilla, sitten C3), muut C3 = ihan OK ja suositeltavaa. Huomaa että lootan laakereihin lämpö tulee lohkojen ja öljyn kautta, siis hitaammin kuin lohkoihin (teräs vs. alumiini) ja siksi välys saa olla lähempänä nollaa.
Kyllä juurikin näin on laakerit tulossa, paitsi että vetarin rattaan puolen laakeri on ilman Mitään C merkintää mutta kelvollinen sekin, ymmärtääkseni välystä ei ihan niin paljoa kuin C3 mutta ero niiden välillä on pieni.
Mitenkäs ennen olen laittanut vaihteistoon tuota Castrol Power 1 GPS 10W40 mutta nyt ajattelin kokeilla tuota PRO HONDA HP Trans Oil 80W/85W onko tuosta öljystä kokemuksia?