Yamaha YZ Topic

Lint
Liittynyt:
9.2.2009 18:09
Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Lint » 9.2.2009 18:27

Tervehdys,pitääpäs tulla kysymään täältä ammattilaisilta vinkkiä suuttimista ja säädöistä!Elikkäs laitteena yz 250cc -02
2t,viime ajot syksyllä jolloin ilmaantu pieniä booaus ongelmia.Eli vasta n.10ratakierroksen jälkeen alkoi aluksi vain täyskaasulla ilmetä booausta,ja sen jälkeen ei tahtonut enää oikeen ottaa kierroksia.

Pääsuutin oli 195,nyt on vaihdettu tilalle 205:nen ja putsattu kaasari,miltäs tuo suutin koko teistä vaikuttaa?Liian pieni vai liian iso?Seosruuvi oli ollut myös entisten omistajien jäljiltä reilu 2 kierrosta auki,nyt on 1,5kiekan kohalla,ok?Tulppia meni myös kesällä pyörään totutellessa jokunen,seoksesta johtuen?

Kertokaahan ihmeessä kokemuksianne sopivista säädöistä niin pääsee taas ajamaan,kun taitaa jo jokunen paikka olla etelässäkin auki!Kiitos ;)
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 9.2.2009 22:21

kannattaa tsekata imukurkku, kampiakselin stefa ja muut paikat onko imuvuotoja kuullostas vähän et joku paikka on pettäny.. ilmeisesti siinä on keihinin kaasutin keihinin 200 vastaa 540 elikkäs kyllä sulla aika isot suuttimet on.. luulisi suuttimien riittävän jos ei mistään ilmoja vedä..
perttiiiii
Liittynyt:
8.2.2009 20:50
yamaha yz 125 01

ViestiKirjoittanut perttiiiii » 10.2.2009 21:18

kertokaapa mikä on ku ei pelaa 9 tulpalla mut kokeilin jollain 6 tulpalla niin pelas ihan normaalisti..mut se ei taida kannattaa sillä paljoo ajella..
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 10.2.2009 21:24

kokeile vaikka 8 tulpalla, talvella aika sopeva.
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27

ViestiKirjoittanut jamperi » 11.2.2009 0:10

mitähän vittua! Tänään hain 125cc -99 yz:tan. Paikan päällä testailin sitä ja kuulosti ihan **tun makeelta äänet, semmoset tosi pehmeät (pyörässä -05 ktm vaimennin). Pääsin kotia, tsekkasin öljyt, laitoin uudet. hetken päästä kusi bensaa takahaarukkaa pitkin maahan, lorina vaan kävi, missä vika? Kohois, vai jossain muualla kaasaris? Sitte koitin pyörää käyntiin about ~1h päästä niin ei vitullakaa, kuivasin tulpan 2otteeseen ja poljin ja poljin. Kirosanojen jälkeen pyörä lähti, kävi aluksi niinku olis 10% bensaa tankis, vitun nuhaasesti, ja pehmosesti. Lämmittelin ensi konetta ja heitin "lämän tiskiin" about 2sec. ja putkesta lensi maahans semmonen ~2m öljyräiske ja seinään joku on n.2.5m pääs niin sellanen 1m kertaa 1m alueelle öljykurapaskakasa. Mitähän vittua. Jätkä jolta ostin sen niin sano että ei oo suuttimia eikä mitään vaihdellu pyörään talveksi. seoksena n.3% öljy ja ajettu sillon tällön enduropolkuja, en tiä mitä polaric:n itsesekoittuvaa on laittanu.
Muuten kyllä niinku moottorilta pelittää kun unelma ku sillä ajelin, mutta mitähän vittua se tuolla öljy- / käynnistyspelleillyllä tarkotti toi jamppi ? mistäs lähtis tätä asiaa selvittämään? :)
kiitos asiantuntevat vastaajat! :idea:
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 11.2.2009 0:17

Jep, putsaa kaasari ja tarkista sen kohon toiminta. Sit kannattanee se putki kattoa, et jos sinne o kertyny paljonki paskaa, ni polttaa puhtaaks. Äänenvaimentimen villat myös vaihtoon, luultavasti märät ja paskaset.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 11.2.2009 0:26

mulla kans joskus jamppi temppuillu ku seisonu jonku aikaa.. vääntäny hanan auki nii kussu bensaa maahan.. koputellu kaasaria nii toennut sillä.. ilmeisesti jumittaa neulaventtiili. eka kerralla käytin kaasarin auki eikä sieltä mitän ihmeellistä löytynyt mutta alko pelittään.
perttiiiii
Liittynyt:
8.2.2009 20:50
yamaha yz 125 01

ViestiKirjoittanut perttiiiii » 13.2.2009 21:10

mikähän tossa pyörässä nyt sit on ku pätkii niinkö ei kipinää sais puolikaasulla mut sit ku täysii ajaa nii ei mitään? kaasari on säädetty tulppa on vaihdettu imanputsari puhdistettu.. sit ku laittaa auton vanhan
tulpan nii pelaa ku uus. mitä jos sillä ajaa meneen? se oli joku 5 tulppa kait. vai mitä täs tekee? kertokaa viisaammat
Y A M A H A
Liittynyt:
25.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Y A M A H A » 13.2.2009 21:57

perttiiiii kirjoitti:mikähän tossa pyörässä nyt sit on ku pätkii niinkö ei kipinää sais puolikaasulla mut sit ku täysii ajaa nii ei mitään? kaasari on säädetty tulppa on vaihdettu imanputsari puhdistettu.. sit ku laittaa auton vanhan
tulpan nii pelaa ku uus. mitä jos sillä ajaa meneen? se oli joku 5 tulppa kait. vai mitä täs tekee? kertokaa viisaammat
Ei tolla autontulpalla kannata mennä ajamaan. Huonolla tuurilla tulpasta tippuu karki ja sit on vähän isompi vika.Uusikin tulppa voi olla viallinen;)
perttiiiii
Liittynyt:
8.2.2009 20:50
yamaha yz125

ViestiKirjoittanut perttiiiii » 13.2.2009 23:22

on koitettu jo montaa uuttaki tulppaa.. nii ei silti pelaa
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 14.2.2009 19:44

Onko kokemusta kuka myisi täällä PK-seudulla Jammuun yksittäisiä pinnoja (tässä tapauksessa -08 YZ450F mutta nuo olivat ilmeisesti samat ainakin vuodesta 2001 kaikissa aikuisten Jammuissa, nythän -09:iin muuttui napa). Tane? Yamaha-Center?

Etupyörästä kyse jos jollain pyörisi vaikka nurkissa pois myytäväksi. Jäi kiristämättä ja tänään oli sitten yksi kadonnut taivaan tuuleen ja toinen solmussa. Jammun osanumeroissa on vain koko setti kerrallaan.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 14.2.2009 20:09

Örtheniltä kannattaa kysyä,itseltäni murtui yhdestä pinnasta nippa ja tanelta löytyi uusi..
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 14.2.2009 20:54

Laakson Veikolta kannattaa myös kysyä.
Lint
Liittynyt:
9.2.2009 18:09

ViestiKirjoittanut Lint » 15.2.2009 18:03

Lint kirjoitti:Tervehdys,pitääpäs tulla kysymään täältä ammattilaisilta vinkkiä suuttimista ja säädöistä!Elikkäs laitteena yz 250cc -02
2t,viime ajot syksyllä jolloin ilmaantu pieniä booaus ongelmia.Eli vasta n.10ratakierroksen jälkeen alkoi aluksi vain täyskaasulla ilmetä booausta,ja sen jälkeen ei tahtonut enää oikeen ottaa kierroksia.

Pääsuutin oli 195,nyt on vaihdettu tilalle 205:nen ja putsattu kaasari,miltäs tuo suutin koko teistä vaikuttaa?Liian pieni vai liian iso?Seosruuvi oli ollut myös entisten omistajien jäljiltä reilu 2 kierrosta auki,nyt on 1,5kiekan kohalla,ok?Tulppia meni myös kesällä pyörään totutellessa jokunen,seoksesta johtuen?

Kertokaahan ihmeessä kokemuksianne sopivista säädöistä niin pääsee taas ajamaan,kun taitaa jo jokunen paikka olla etelässäkin auki!Kiitos ;)




Dodiin,tänään kävin koeajolla ekaa kertaa kaasarin avuksen jälkeen.Tuntuis toimivan muuten hyvin,mutta tyhjäkäyntiä ei suostu käymään vaikka kuinka ruuvista säätää.Voisko toi nyt jollain tapaa johtua siitä että olisi aivan liian iso tyhjäkäyntisuutin,vai onko nää semmosia että ei muka pakkasilla tahtois vörkkiä?Kesällä kyllä toimi myös tyhjäkäynti,astetta pienemmällä suuttimella kuin nyt..

Osaiskos kukaan sanoa mitkä vois olla tommoisen laitteen"vakio suuttimet"?Niin olis helpompi niiden kanssa arpoa jatkossa!Kiitos.
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 15.2.2009 20:46

Lint kirjoitti:Osaiskos kukaan sanoa mitkä vois olla tommoisen laitteen"vakio suuttimet"?Niin olis helpompi niiden kanssa arpoa jatkossa!Kiitos.


http://www.procircuit.com/jettingspecs.htm#2002