Hei,
Mulla ois hieman ongelmia Suzuki RM 250 v.86-93 moottorin kanssa ja vika on seuraava, kun konetta yrittää käyntiin, niin se on lähtevinään (räkii ja paukkuu), muuta ei vaan käynnisty. Ja lisätietona, että minun omistuksessa moottori ei ole koskaan ollut vielä käynnissä.
Olen paikallistanut vian kipinä puolelle. Kun pyöritän moottoria ulkoisella startterilla, niin pienillä kierroksilla tulee hyvä kipinä, mutta kun kierrokset nousee käynnistymisrajalle, niin kipinä häviää kokonaa ja kun taas kierrokset laskee, niin kipinä palaa.
Olen kokeillut toisella puolalla, uudella tulpalla, uudella tulpanjohdolla/hatulla ja tilanne ei muutu.
Käämiltä (virtapää vai mikä lie oikealta nimeltään) tulevien johtojen vastus on 144Ω, joka löytämäni tiedon mukaan kait pitääkin olla välillä 100-400?
Joten ymmärtääkseni ainut mikä jää jäljelle on tuo CDI-boksi. Saako sitä jotenkin kotikonstein yleismittarilla mitattua ja jos saa, niin onko kellään tietoa mitä arvoja sieltä pitäisi löytä?
Kävi myös mielessä semmonen, että jos jostain vuotaa virta maihin, kun jännite nousee kierrosten noustessa (en tiedä edes nouseeko). Mutta tarkan syynäilyn jälkeen en mitään vioittunutta kohtaa löytänyt.