KTM EXC 125

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 11.10.2012 23:10

Silti vain 2 tulee käyttöön. Turhat voi napsasta poikki.
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut asd1232 » 19.10.2012 21:06

funktio kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:osaisko joku sanoa vinkkiä sähköprobleemaan? eli uus motomasterin staattori pistetty kotmiin ja kotarin alkuperäinen jännitteensäädin niin silti poksahtaa h4 polttimo kun pikkusen kaasuun hipasee? jännitteensäätimelle ainakin maadotus kunnossa kun yleismittarilla mittasin ja staattorista kaikki käämit kans ehjiä päällisin puolin eli ei oo kärähtänykkään..


mittaappa montako volttia pukkaa lampulle, eli jännitteen säätimen jälkeen. voihan sekin olla paskana. tilalle joku yleismallinen esim moottorikelkoissa käytettävä säädin. tein joskus sx:n sähköt niin laitoin 5 euron säätimen. toimi hyvin sillä.


osaatko sanoa minkälainen sen säätimen pitäisi olla? emc24 sivuilla ois tuommonen nelijohtonen yleismallin kelkan säädin 30e niin käykö se esim?

http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... ts_id=4640
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut funktio » 20.10.2012 22:20

asd1232 kirjoitti:
funktio kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:osaisko joku sanoa vinkkiä sähköprobleemaan? eli uus motomasterin staattori pistetty kotmiin ja kotarin alkuperäinen jännitteensäädin niin silti poksahtaa h4 polttimo kun pikkusen kaasuun hipasee? jännitteensäätimelle ainakin maadotus kunnossa kun yleismittarilla mittasin ja staattorista kaikki käämit kans ehjiä päällisin puolin eli ei oo kärähtänykkään..


mittaappa montako volttia pukkaa lampulle, eli jännitteen säätimen jälkeen. voihan sekin olla paskana. tilalle joku yleismallinen esim moottorikelkoissa käytettävä säädin. tein joskus sx:n sähköt niin laitoin 5 euron säätimen. toimi hyvin sillä.


osaatko sanoa minkälainen sen säätimen pitäisi olla? emc24 sivuilla ois tuommonen nelijohtonen yleismallin kelkan säädin 30e niin käykö se esim?

http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... ts_id=4640


oot vissiin oulusta päin kun emc:n sivuja kattelet, kö? käyppä moto24:ssa kyseleen kura-pekalta siitä säätimestä. aikoinaan dirtbikestä ostin sen ja oli se halvempi kuin tuo emc:n versio.

muuten mittasitko yleismittarilla ne voltit. jos kaasu pohjassa ylittää 14 volttia niin säätimessä vikaa. siksi se rikkoo paikkoja. eli se säädin pitää voltit sopivalla tasolla. mulla ei muistaakseni noussut kuin 12,8 volttiin täysillä kiekoilla. tästä on jo kuitenkin nelisen vuotta aikaa joten elä lue kuin piru raamattua näitä mun ohjeita.

mutta varmaan tuo esimerkkisi säädin käy kunhan sen output on 12 volttia. niin ja onko sun uusi staattori voimakkaampi kuin kotarin oma? tarviiko tuhdimman säätimen? pitäiskö kiertää akun kautta sähköt?
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut asd1232 » 22.10.2012 19:59

en mitannu voltteja mutta valot kirkastu selvästi ja h4 polttimot polsahteli helposti ku kaasua vähän hipasi, uudessa staattorissa enemmän käämityksiä kun entisessä eli varmaankin tehokkaampi? emceeltä oon mopon osatki tilannu mopoiässä niin sieltä ois tuttu ja turvallinen tilata vaikka en oulusta ookkaan :D ei kehtais alkaa akkuja virittelemään tuohon ja eikös akku tarvihe tasavirtaa ja kotari työntää vaihtovirtaa? :eek:
detsoni15
Liittynyt:
20.11.2011 17:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut detsoni15 » 26.10.2012 16:05

Itellä samanlainen ongelma kotarissa motomasterin staattorilla ja itellä ois kelkan yksi johtoinen jännitteensäädin niin miten sen saa kytkettyä?
detsoni15
Liittynyt:
20.11.2011 17:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut detsoni15 » 2.11.2012 19:42

Mikähän vois olla kotarissa kun pätkii täyskaasulla niinku olisi rajotin mutta täyskaasulle asti toimii normaalisti ja lähtee ekalla polkasulla käymään? Uutta osaa staattori,tulppa,tulpan hattu,tulpan johto on ehjä. Matka ajossa pätkiminen yleensä loppuu. Kaasarin säätö ei vaikuta asiaan ja kyseessä on ktm exc 125 vm.2006
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut funktio » 15.11.2012 0:57

detsoni15 kirjoitti:Mikähän vois olla kotarissa kun pätkii täyskaasulla niinku olisi rajotin mutta täyskaasulle asti toimii normaalisti ja lähtee ekalla polkasulla käymään? Uutta osaa staattori,tulppa,tulpan hattu,tulpan johto on ehjä. Matka ajossa pätkiminen yleensä loppuu. Kaasarin säätö ei vaikuta asiaan ja kyseessä on ktm exc 125 vm.2006


kyllä tuo nyt kuulostaa kaasarin säätö hommalta. pistäppä mikä pääsuutin sulla on paikallaan ja mitä ohjekirja käskee sinne laittaa. muistathan että kelit kylmenee ja suutinta on isonnettava. jos ajat kesäsäädöillä niin kohta uusitaan mäntää ja ehkä kantta jne.

niin ja ota se kaasari irti ja tsekkaa samalla läppäosasto.
myös ilmavuoto kummalla tahansa puolella kaasaria vaikuttaa siihen että laihalla käy... siis tuo vika vaikutta laihalla käymiseltä.
kasperi1996
Pyörä:
Aprilia mx 125
Paikkakunta:
Eura
Liittynyt:
25.10.2011 0:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kasperi1996 » 21.11.2012 1:11

Eikös näissä ole just toi powercore 2 änkkä? Ittellä lojuu tallissa ja siitä pitäisi saada sopiva väsättyä,niin mitäs materiaalia mahtaa tuo välipilli siinä olla että saako miten hitsattua?
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 27.11.2012 0:54

Mistä uudet läpät? nykyiset purkautunu + raottaa, kyseessä 2002 kotari...

Linkkiä kiitos, joko vakiot/boyesenit/jotku muut/v-force, kuhan olis halvat!

v-forceja ainakin taitaa saada 113e sis. rahdit jenkeistä, tietääkö joku mistä sais vielä halvemmalla?

Onko jollain myydä ilmanputsarin sivuun sitä ihme muovia mikä irrotetaan kun putsaria sörkitään, vm. 2006?

Entäs löytyiskö joltain uutta satulanpäällistä tai etulokariin tulevaa "trim kit" sarjaa :D?

Khiitos jo valmiiksi ;)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 27.11.2012 1:09

Motoracingshopista 133€ v-forcet+ toikkarit kympin luokkaa
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 28.11.2012 11:47

Morjens :D

Ootteko käyttäny akkuvettä tehdessänne kotariin jäähytysnesteitä? 50% vettä 50% nestettä vai pitääkö käyttää akkuvettä kuten tuolla ktm ohjekirjassa luki?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 28.11.2012 17:59

Ihan oon hanasta ottanu :D
Pöö
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut feedom » 3.1.2013 16:28

Nyt kaivataan kotari-ihmisiltä apuja. Pyörä ei toimi niinkun pitäs ja tässä on aika pitkä selitys, mutta toivottavasti porukka jaksaa lukea, omat avut alkaa loppua kesken!

Pyörä 125 exc -09 ja ongelmana se, että pyörä menettää vääntönsä tyystin kun ajaa täyskaasulla/ isoilla kierroksilla, tämä tapahtuu oikeastaan lämpimällä koneella.
Pyörä toimii hetken kylmällä koneella oikein hyvin, mutta lämpimällä koneella kun pääsee avaamaan pätkällä niin takkuaminen alkaa heti. Äänet muuttuu ikäänkuin pakoaukosta tulisi kaikki läpi eikä säädin laskisi alas, äänet kovenevat selvästi (kuuluu putkesta läpi).
Jossain vaiheessa pyörä alkaa taas hetkeksi toimimaan ja väännöt palaavat. Sitten ne taas katoaa kun pääsee jossain vaiheessa ajoa avaamaan kunnolla kaasua.

Pyörä lähtee aivan normaalisti hyvin käyntiin ja käy sekä kiertää normaalisti. Vian tullessa pyörä "booaa" jos antaa paljon kaasua pienillä kierroksilla, röpötystä ei tapahdu missään vaiheessa.

Ongelma tuli heti männänvaihdon jälkeen, jossa putsattiin pakoaukonsäädin viimeisen päälle ja testattiin sen toimivuus. Lisäksi lohkosta tuleva tappi on kohdillansa. Pyörä oli lämpöleikannut kevyesti ennen männänvaihtoa, sylinteri hoonattiin ja laitettiin vakiokoon mäntä tilalle.

Seuraavaa kokeiltu jo:
- kaasarin huolellinen putsaus paineilmalla ja cleanerilla
- jäänestoa laitettu tankkiin
- pari läppää oli hieman jo löystyneet joten käänsin ne toistepäin. pyörä kuitenkin toimi niillä läpillä ennen männänvaihtoa ihan hyvin.
- pakoaukonsäätimen säätöruuvia säädelty kiinni- asennosta vastapäivään 0,5-4 kierrosta välillä, ei poistanut ongelmaa
- eri tulpilla kokeiltu
- kaasarinsuojat olleet paikallaan
- vaimennin/putki tarkastettu, ok
- ilmanputsari vaihdettu
- sähköosien liitännät OK
- suuttimet 172, tyhjis 50, neula NOZD 3 lovi, starter jet 50... Toiminut aina talvet hyvin näillä säädöillä
- Imukaulassa ei halkeamia, läppärunko ehjä
- Ajotunnit 120h

Alkaa konstit loppumaan, missähän mahtaa olla vika? Tuskin voi mikään kaasarin jäätäminenkään olla, koska pyörä ei ole koskaan ennen jäätänyt talviajoissa. En usko vian löytyvän sähköistäkään. Voiko pakoaukonsäätimessä vaan olla joku vika kuitenkin?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JM82 » 3.1.2013 21:39

Kuulostaisi siltä, että pyörä saa jostain ylimääräistä ilmaa. Mahdollisesti kampiakselin stefat tai sylinterin alatiiviste vuotaa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
teeäm
Pyörä:
250exc,2X144sx,560smr ja 350sx-f
Paikkakunta:
Vimpeli
Liittynyt:
7.4.2008 22:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut teeäm » 3.1.2013 23:35

Jos väännöt katoaa sen jälkeen kun kone ottanut täydet kierrokset on vika pakoaukon säätimessä joka jumiutuu auki asentoon. Vaatii pientä herkistelyä:)
http://www.youtube.com/watch?v=BylpKHjFY0A