Yamaha YZ Topic

Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 3.4.2009 10:17

Ajaa vaikka rauhallisesti ekan ½h, tosin itellä ainaki toi ajo tolla 450 o muutenki aika rauhallista. Tärkeetä on ettei lähe liian kylmäl moottoril, mut sit taas ei mitää 2t-tyylisiä lämmittelyjä, et lämpee liikaa. Öljyt kannattaa vaihtaa sit melkee ekan ajon jälkeen.
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 3.4.2009 18:45

En viittiny tuonne minipuolelle vääntäytyä, niin kysyn nyt sitte silti tästä. :) Elikkä, mitähän on porukka mieltä, että 80cc vanhassa jammussa öljy aivan valkosta/vaaleanpunasta. Pyörä lähtee helposti käyntiin eikä minkäänlaisia oireita mistään, ja pelaa täsyin. Nesteet ei katoa mihinkään, mutta jos laittaa piripintaan uutta nestettä, niin ajon jälkeen ei enää paljon mitään jälellä. Mutta noissakun ei oo sitä paisuntasäiliötä ollenkaan, niin se ilmeisesti syöltää kaiken vaan ylivuotoletkusta... Ja kun pyörä on käynnissä, niin heti nesteen pinta nousee jäähyttimessä näkyviin.

Elikkä voiko olla pelkkää kondensiovettä tuolla koneessa, kun pyörä kuiteski kylmässä tallissa ja aina ajetaan kuumaksi jne. niin äkkiähän se kastetta tuo pintaan... :|
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 3.4.2009 19:00

Ei sinne niin paljoa kondenssivettä kerry, jos nyt öljynvaihtoväli on ees jotenki järkevä. Eikä ne nesteet sieltä mihkään kuulu kadota normaalissa ajossa jos pelit on kunnossa. Eli se vesipumpun öljypuolen stefa vaihtoon.
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 4.4.2009 12:54

Joo pitänee ottaa auki ja kattoa... :|
Miksuuuuuuhh
Pyörä:
Yamaha YZ 80 vm. 91 Yamaha DT 50 SM 2010
Liittynyt:
4.4.2009 21:31
Yamaha YZ 80

ViestiKirjoittanut Miksuuuuuuhh » 4.4.2009 21:41

Poistettu
Viimeksi muokannut Miksuuuuuuhh päivämäärä 22.4.2012 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
I`cao
Pyörä:
DT125re, peevee
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
19.9.2007 15:19

ViestiKirjoittanut I`cao » 10.4.2009 13:17

Semmonen juttu et ostin tossa purkuosista yamaha yz 426 f keulan. Minkä verran tonne putkiin menee öljyä? Mitä viskositeettia vakiona? Mitään manuaaleja ei ole ja google ei antanu vihjeitä.

Kiitos jos joku auttaa, pitäis päästä projektissa eteenpäin keulan osalta ; )
Tunnetko vauhdin nousevan maksimiin?
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 10.4.2009 15:01

Itselläni 450f meni yhteensä reilu 7dl. Öljyä laitoin korjaajan käsikirjan mukaan eli 135mm putken yläreunasta. Niin ja laitoin 5w öljyä, alkuperäistä en tiedä mutta eiköhän aika pitkälti kaikissa crosseissa tuota 5w käytetä.
Suzuki RM 250 -02
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 10.4.2009 16:10

I`cao kirjoitti:Semmonen juttu et ostin tossa purkuosista yamaha yz 426 f keulan. Minkä verran tonne putkiin menee öljyä? Mitä viskositeettia vakiona? Mitään manuaaleja ei ole ja google ei antanu vihjeitä.

Kiitos jos joku auttaa, pitäis päästä projektissa eteenpäin keulan osalta ; )


joo se 5w varmasti hyvä ja tohon keulaan pitäs olla std: 125mm limit: 105-135mm
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 10.4.2009 18:02

On siinä sitten eri keula kun 450f. Tossa oli jotain 125-150mm se väli ;)
Suzuki RM 250 -02
mikkkis-
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.4.2006 16:48

ViestiKirjoittanut mikkkis- » 10.4.2009 23:47

Mitäs öljyjä porukka on käyttänyt noissa piikkisissä yamahoissa? Ei välttämättä kehtaa tota teboilin öljyä laittaa jammuun mitä oon mopossa käyttäny. :D
joo|nas
Pyörä:
Wr 450f
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
21.6.2006 20:14

ViestiKirjoittanut joo|nas » 13.4.2009 16:17

Eikös yz450 ja wr450 ole sama kone? Näiden öljynvaihtoväli taitaa olla se ~750km ja venttiilien tarkistus/säätö 4tkm välein katuajossa?
no lol?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 13.4.2009 16:28

Mikkis^ kirjoitti:Mitäs öljyjä porukka on käyttänyt noissa piikkisissä yamahoissa? Ei välttämättä kehtaa tota teboilin öljyä laittaa jammuun mitä oon mopossa käyttäny. :D

Tankkiin TTS ja lootaan MTX
mikkkis-
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.4.2006 16:48

ViestiKirjoittanut mikkkis- » 14.4.2009 12:35

Muuten kannattaako olla huolissaan, kun Yammu tiputtaa öljyä sieltä pakoaukonsäätimen ylivuotoletkusta pyörän ollessa käynnissä, eli siis onko tuo normaalia?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 14.4.2009 14:20

On normaalia.. vielä terveempää ois jos sieltä tulis pakokaasua kylmänä siitä tietää et ei oo paikat tukossa.. kannattaa putsata se letku välillä..
STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 14.4.2009 15:10

mikähän tossa jammun kytkimessä on ku vaihoin vesipumpun stefat ja sit ku kasasin takasi nii se kytkin jää helvetin löysäks vaikka vaijerit yms. on tarpeeks kireellä. Kaikki osat on kyl kunnossa ku toimi enne sitä stefojen vaihtoo ku unelma. Pyörä on kyl seisonu talven nii rupeeks se jäykistyy ku heittää öljyt sisää ja lyö käyntii?? PIKAISIA VASTAUKSIA KIITOS!!!
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565