Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

markow
Pyörä:
Yamaha RD350LC F2, Suzuki T250 ja GT250
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
28.9.2004 16:16

ViestiKirjoittanut markow » 22.9.2010 12:50

Vasemman puolen lohkosta laakeripesä mennyt hajalle, tarkalleenottaen kytkimen vivun kohdalla oleva pesä. Nyt täytää ilmeisesti lohko vaihtaa kokonaan.

Osaatteko sanoa minkä vuosimallin lohkot ovat yhteensopivia 2000 CR125:n lohkon kanssa?
Rakentelublogi - Marko's Workshop
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 22.9.2010 20:11

oxstar kirjoitti:Vasemman puolen lohkosta laakeripesä mennyt hajalle, tarkalleenottaen kytkimen vivun kohdalla oleva pesä. Nyt täytää ilmeisesti lohko vaihtaa kokonaan.

Osaatteko sanoa minkä vuosimallin lohkot ovat yhteensopivia 2000 CR125:n lohkon kanssa?


Ihan hirveesti ei kannata metsästää käytettyä lohkoa. Uusikaan kun ei maksa kuin hiukan yli kolmesadan laakereineen.
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 24.9.2010 22:42

miten on mahdollista että laakeri hajoaa vaihdelaatikon sisään ?? mulla meinaan käviniin avasin koneen kun huomasin että kun yritti kolmoselta neloselle vaihtaa niin se vaihde poljin jämähti kun seinään
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 24.9.2010 22:59

Jos kuulalaakerista on kyse, niin se on ihan mahdollista. Laakerista voi pettää se kuulia pitelevä kehikko ja sit se on menoa. Kuulat pääsee liikkumaan vapaasti ja tästä syntyy laakeriin tolkuton välys. Kun välystä on tarpeeksi, kuulat pääsee pomppaamaan pois urastaan ja putoamaan rattaiden sekaan.

Mä oon nähnyt vain kerran tommosen tapahtuvan vaihdelaatikon laakerille, mutta petilaakereille noin on käyny vaikka kuinka monessa moottorissa. Johtuu siitä, että voitelu on huonoa ja/tai tunnit on täynnä.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
jäynis
Paikkakunta:
hanko - pudasjärvi
Liittynyt:
5.2.2008 14:46

ViestiKirjoittanut jäynis » 24.9.2010 23:48

wert kirjoitti:Jos kuulalaakerista on kyse, niin se on ihan mahdollista. Laakerista voi pettää se kuulia pitelevä kehikko ja sit se on menoa. Kuulat pääsee liikkumaan vapaasti ja tästä syntyy laakeriin tolkuton välys. Kun välystä on tarpeeksi, kuulat pääsee pomppaamaan pois urastaan ja putoamaan rattaiden sekaan.

Mä oon nähnyt vain kerran tommosen tapahtuvan vaihdelaatikon laakerille, mutta petilaakereille noin on käyny vaikka kuinka monessa moottorissa. Johtuu siitä, että voitelu on huonoa ja/tai tunnit on täynnä.

ok mulla oli tippunu kuulat ja se ulkokuori koneeseen ei siinä muuta mutta se oli aika hyvännäköistä kun joka puolella lohkoa oli semmoista pientä nättiä metalli purua ja ainoo mikä jäi ehjäks oli laakerin sisä pinta ja sekin on viel akselissa kiinni
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa
AllTerrain
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
9.4.2004 23:46

ViestiKirjoittanut AllTerrain » 25.9.2010 20:58

Itellä sattu kans pieni vaihelaatikko-onnettomuus, meni magneetonpuolen kytkinakselilta laakeri paskaksi ja söi samalla laakeripesän. Nyt tässä funtsin että millä hele**tillä sen sais kuntoon. Ei taho nuita käytettyjä lohkoja löytyä, liekö täytehitsaamalla ja koneistamalla sais kestävän ratkasun siihen? Tai sitte myykää mulle lohko ysikutoseen piikkiin :D
Minä oon oikiassa.
242zerox
Liittynyt:
22.8.2010 17:54
Honda cr 80 vm 99

ViestiKirjoittanut 242zerox » 26.9.2010 16:43

Joo elikkäs honda syö vitusti tulppia nii kaasasrin säädöt jos joku pistäis?
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 26.9.2010 17:32

242zerox kirjoitti:Joo elikkäs honda syö vitusti tulppia nii kaasasrin säädöt jos joku pistäis?

http://www.fmfracing.com/RiderSupport/JettingCenter

* Main Jet
* 122

* Pilot Jet
* 52

* Needle
* STOCK

* Needle Position
* 3RD

* Power Jet
* N/A

* Air Screw
* 1.5

* Fuel Screw
* N/A
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 1.10.2010 19:52

honda 250:Ssa ei ole tyhjäkäyntiä? ei vaikuta vaikka kuinka pyörittelis ruuvia. missä vika?
Mitäs oireita koneeseen syntyy, kun vaihteisto öljyt pääsee kampikammioon? tai nesteet.
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 1.10.2010 21:32

richart-_- kirjoitti:honda 250:Ssa ei ole tyhjäkäyntiä? ei vaikuta vaikka kuinka pyörittelis ruuvia. missä vika?
Mitäs oireita koneeseen syntyy, kun vaihteisto öljyt pääsee kampikammioon? tai nesteet.

ai niin, kylmänä ei meinaa millään lähteä käyntiin ja välistä 1 polkasulla, lämpimällä taas lähtee aina 1 polkasulla käyntiin, tyhjä käyntiä ei ole ollu siitä saakka kun kampiakselin vaihdoin (wiseko) ja kaasarin putsasin.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 2.10.2010 1:30

richart-_- kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:honda 250:Ssa ei ole tyhjäkäyntiä? ei vaikuta vaikka kuinka pyörittelis ruuvia. missä vika?
Mitäs oireita koneeseen syntyy, kun vaihteisto öljyt pääsee kampikammioon? tai nesteet.

ai niin, kylmänä ei meinaa millään lähteä käyntiin ja välistä 1 polkasulla, lämpimällä taas lähtee aina 1 polkasulla käyntiin, tyhjä käyntiä ei ole ollu siitä saakka kun kampiakselin vaihdoin (wiseko) ja kaasarin putsasin.


Millon tuon kampuran vaihdoit? Meikän -98 käy kuin kello ensimmäisen ja ongelmallisen Wisecon kampuran vaihdon jälkeen. Tarkistas se kampuranratas ensimmäiseksi, kun näitä vikoja tuntuu olevan maalimallakin siellä täällä... Eli onko tuo kampuran ratas puristuksissa stefaholkin ja pultin välissä tiukasti? Jos ei nin nakkaisin kampuran takaisin maahantuojalle/myyjälle.
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 2.10.2010 10:24

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:honda 250:Ssa ei ole tyhjäkäyntiä? ei vaikuta vaikka kuinka pyörittelis ruuvia. missä vika?
Mitäs oireita koneeseen syntyy, kun vaihteisto öljyt pääsee kampikammioon? tai nesteet.

ai niin, kylmänä ei meinaa millään lähteä käyntiin ja välistä 1 polkasulla, lämpimällä taas lähtee aina 1 polkasulla käyntiin, tyhjä käyntiä ei ole ollu siitä saakka kun kampiakselin vaihdoin (wiseko) ja kaasarin putsasin.


Millon tuon kampuran vaihdoit? Meikän -98 käy kuin kello ensimmäisen ja ongelmallisen Wisecon kampuran vaihdon jälkeen. Tarkistas se kampuranratas ensimmäiseksi, kun näitä vikoja tuntuu olevan maalimallakin siellä täällä... Eli onko tuo kampuran ratas puristuksissa stefaholkin ja pultin välissä tiukasti? Jos ei nin nakkaisin kampuran takaisin maahantuojalle/myyjälle.

on tiukasti, tiivistän vain vielä jollakin sen, tuli tässä mieleen kun nuot kampuran laakerit olivat minusta vähän jäykemmät pyöriä. voisko vain johtua niistä se tyhjäkäynti ongelma??
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 2.10.2010 18:53

tutkin tuota käynti ongelmaa ja selvisi että, imupäällä tyhjäkäyntiä on jonkin verran ja taas ilman imua ei ollenkaan tyhjäkäyntiä.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 2.10.2010 19:16

richart-_- kirjoitti:tutkin tuota käynti ongelmaa ja selvisi että, imupäällä tyhjäkäyntiä on jonkin verran ja taas ilman imua ei ollenkaan tyhjäkäyntiä.

mitä tarkoitat "imulla"? , kyllä siitä luistia nostavasta ruuvista saat tyhjäkäynnin o.k. ,ethän ole ns. ilmaruuvia pyöritellyt? , kyllä silläkin asiaan on vaikutusta mutta se on jo hienosäätöä!
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 2.10.2010 20:29

tarkoitan sitä mustaa mötikkää joka nostetaan ylös kun lähdetään päivän ensimmäiselle ajelulle :) siinä itse imunapissa on kans jokin säätö en tiedä vain että mikä. luistimen ruuvia olen kans pyöritelly mutta ei ole mitään vaikutusta eikä myöskään ilma ruuvissa. ai niin kaasarin on mikunin joku :D