Suzuki RM

Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 13.1.2010 11:39

halvimmalla saa kun tilaa englannista. olikohan se 56 puntaa ufo tai acerbis muovikitti ja noin 18 puntaa postit kun tilasin. Jotain 80€ se oli euroissa ja tuli viikossa. muistaakseni

ja mikä parasta että voi vain naksutella hiirellä ja tulee kotiovelle tai sit lähimään siwaan/matkahuoltoon jos et ole paikalla...
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.1.2010 0:56

Oretna kirjoitti:Muistelisin et etunumerkilvelliset setit ois ollu vähän kalliimpia ku sen 85e.. Indyllä myyvät ufon muoveja, jotka o laadultaan polisportteja parempia. Kai SMK:kin on ottanu ufon muovit hyllyynsä, ettei kuraa tarvii kaupitella?


Muoveista ei hyllyssä ole kuin valomaskia, kahta mallia käsisuojia ja erilaisia takalippoja. Ei ole varastotiloja moisille, keskitytään huolloissa tarvittaviin osiin. Eli renkaita (olko ja sisä), vannelukkoja, jarruvaloantureita, jännittensäätimiä, polttimoita, suodattimia, tuppeja, variaattorin hihnoja, villoja, liemiä jne. on hyllyssä paremmin kuin kellään muulla, ajovarusteita ja muoviosia ei mitään - ainoot poikkeukset juomareput, ohuet rossihanskat ja tankorukkaset, niitä löytyy aina. Tosin tankorukkasista ei tällä hetkellä löydy kuin vakiomallia, toivottavasti huomenna saa tarvikkeita lisää ja pääsee tekemään niitä meidän omia taas lisää.

Polisportin muovit on toisin paikoin huonompia ja toisin paikoin parempia. Karjiksista mun valinta on PS Integr. Evo mustana, kestää siinä kuin Ufokin, kevyempi, taipuisa/joustava verrattuna alumiinirunkoisiin. Ufolla ovat onnistuneet tekemään sinisen muovin kestävämmäksi kuin muilla, mutta musta on paras (kysyppä Ilpolta syyt, itse kävin oikein materiaaliopissa - ohikulkumatkalla- haastattelemassa tuttua tutkijaa ja kemiallisestikin asia on kutenkäytännössä).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.1.2010 1:01

Tässä muuten justiinsa edustava asetelma; tilaanko ulkomailta 80e vai otanko täältä 90e... sanosin vaan, että kun otat täältä ja maksat 90e niin seuraavan kerran asioidessas säästät jo luultavimmin tuon erotuksen, sitä seuraavalla kerralla oot jo voitolla. Pääosin alan firmat kuitenkin palvelee mielellään ja antaa vähän alennuksiakin "kanta"asiakkailleen. Ja mihinkäs kiikutat vaikka iskaris huoltoon, jos kotomaasta loppuu alan firmat kun sä huoraat kaikki ostot maailmalla? Mulle kympin erotus ei ole koskaan vaikuttanut mitään, mutta kun se ero on joskus niin, että Suomessa 500e ja maailmalta 300e, niin ei tarvii kahta kertaa miettiä... joku raja sentään! (Ja myyn itsekin tuommosia, tosin en ikimaailmassa ota "hyllyyn" - kuka hullu niitä ostaa?!?).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 14.1.2010 9:24

Täysin samaa mieltä SMK:n kanssa. Ei kai kukaan oikeesti harkitse tilaavansa pelkästään muoveja ulkomailta jos erotus on 5-10E! Joku järki siihen ulkomailta tilaamiseen.
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 14.1.2010 10:43

Mistä suzuki rmz 450 vm 07:n etu pumppujen tarrat?
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 14.1.2010 16:54

SMK) kirjoitti:Tässä muuten justiinsa edustava asetelma; tilaanko ulkomailta 80e vai otanko täältä 90e... sanosin vaan, että kun otat täältä ja maksat 90e niin seuraavan kerran asioidessas säästät jo luultavimmin tuon erotuksen, sitä seuraavalla kerralla oot jo voitolla. Pääosin alan firmat kuitenkin palvelee mielellään ja antaa vähän alennuksiakin "kanta"asiakkailleen. Ja mihinkäs kiikutat vaikka iskaris huoltoon, jos kotomaasta loppuu alan firmat kun sä huoraat kaikki ostot maailmalla? Mulle kympin erotus ei ole koskaan vaikuttanut mitään, mutta kun se ero on joskus niin, että Suomessa 500e ja maailmalta 300e, niin ei tarvii kahta kertaa miettiä... joku raja sentään! (Ja myyn itsekin tuommosia, tosin en ikimaailmassa ota "hyllyyn" - kuka hullu niitä ostaa?!?).


No näinhän se on että ei kympin takia, mutta oikeasti mulla on mennyt niin paljon herne nenään noiden pk-seudun isojen mopokauppojen kanssa että tilaan mieluummin ulkomailta. Etenkin kun täällä myydään pelkkää ei oota ja edes tilaamalla ei saa. Pk-seudulta ei saanut edes renthalin grippeja loppukesästä, kun ne oli sattuneet loppuun ja lisää ei tilata kuin vasta sitten isossa tehdastilauksessa. Saati sitten tän yhden suuren alpinestars kikkailut pari vuotta sitten.

Eri asia on sitten esim Veikko Laakso tai Indyn pojat, molempi käytän jonkun verran ja ei ole pahaa sanottavaa. Mutta Indyllä erittäin rajoitettu valikoima ja Laakso on vähän kaukana.

Ainakin itelle on paljon helpompi naksutella netistä kamat ja hakee ne lähi siwasta klo 21 saakka tai sitten joku tuo ne ovelle. Saa aina sitä mitä tilaa, kohtuu hintaan ja eikä tarvi kuunnella mitään turhaa aukomista siitä jos haluaa tiettyä osaa ja tietyn värisenä.
Iskari huollot olen aina teettänyt ammattilaisilla jotka tekee pelkästään iskareita, minnekään perushuoltoon niitä en vie. Ne osaan tehdä itsekin. Ja kaikki koneremontit olen tehnyt aina itse, ainoastaan venojen seetien hionta tarvii ostaa ulkoa. Yleensäkin muissakin harrasteissa jos on hyvä kauppias niin ostan kaikki kamat sieltä mutta kehä 1 tai kehä 3 sisältä en ole vielä kohtuullista mopokauppaa löytänyt.

Jotta nää muutamat ei saa slaagia siitä että olen tilannut pelkät muovit ulkomailta, niin tuli siinä samalla melkoisen iso satsi muitakin osia. Sitä paitsi suomesta ei saa yleensä kuin oem värisiä muoveja, ja itsellä on "väärän" väriset muovit pyörässä.
Dubster
Pyörä:
Suzuki rm 125 -99
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
14.1.2010 20:15
Suzuki rm 125 -99

ViestiKirjoittanut Dubster » 14.1.2010 20:57

Tyhmä Aloittelijan kysymys, haulla en löytänyt tietoa. Eli männän kulma suli pakoaukon kohdalta ja männänrengas suli kiinni uraansa. näyttäisi että pakoaukon säätimenkin kulma on pyöristynyt. Voiko sen säätimen ne metalli palat "työntyä" sylinteriin että voisi tuollaista aiheuttaa? Tai mistä muusta tuollainen vois johtua? Männällä (prox) oli ajettu entisen omistajan ja minun ajoja 4h (ent omistaja 2 ja minä 2, joten varmoja vain omani) Mäntä näytti siltä että tunnit voisivat pitääkkin paikkansa.Ennen ajamista olen lämmittänyt pyörän ja kovin rankkaa ei tuo ajo ole ollut. Talveksi vaihdoin isommat suuttimet pyörää.
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 14.1.2010 21:47

Dubster kirjoitti:Tyhmä Aloittelijan kysymys, haulla en löytänyt tietoa. Eli männän kulma suli pakoaukon kohdalta ja männänrengas suli kiinni uraansa. näyttäisi että pakoaukon säätimenkin kulma on pyöristynyt. Voiko sen säätimen ne metalli palat "työntyä" sylinteriin että voisi tuollaista aiheuttaa? Tai mistä muusta tuollainen vois johtua? Männällä (prox) oli ajettu entisen omistajan ja minun ajoja 4h (ent omistaja 2 ja minä 2, joten varmoja vain omani) Mäntä näytti siltä että tunnit voisivat pitääkkin paikkansa.Ennen ajamista olen lämmittänyt pyörän ja kovin rankkaa ei tuo ajo ole ollut. Talveksi vaihdoin isommat suuttimet pyörää.


En tiedä mistä pyörästä kyse mutta voi olla vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä johtunut että käynyt laihalla. Jos se pakoaukonsäädin osuu mäntään niin yleensä se jälki on melko pahaa. Mutta on se mahdollista.
Dubster
Pyörä:
Suzuki rm 125 -99
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
14.1.2010 20:15
Rm

ViestiKirjoittanut Dubster » 14.1.2010 21:56

Pyörän mainitsin tuossa otsikossa, suzuki rm 125 -99. öljyä on ollu reilusti/ ehkä hieman liikaakin bensan seassa=savuttaa ja löytyy putkestakin öljyä. ja suuttimien koot ovat 190 pää ja tyhjäkäynti 58, vakiot 180 ja 55.Eihän tuo öljyn paljous/ liian rikas seos tuollaista voi aiheuttaa?

Edit. lisää kysymystä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.1.2010 1:46

Siis ihan puhtaasti rakentavassa hengessä, 1550: Et voi mollata kauppiasta, joka myy ehkä yhteensä max. 20-50 sarjaa muoveja vuodessa, ettei oel kuin vekioavärisiä, kun niitä suurin osa kuitenkin haluaa, mieti, mieti montako eri muovisatsia on vaikka stromin katalogissa. Eli mun mielestä se on jo hyvin, että JÄLLEENmyyjällä on yleisimmät vakiot hyllyssä. Eikä se oo jälleenmyyjän vika että oolerongi ei pysty toimittaan renthalia, eikös se oon vaan plussa että osaa tarjoo lähimmäks vastaavaa muuta? Itse en oolwrongia edes myy ja Duell'ssakin on ollu luvattoman paljon ei-oota viime aikoina, mutta AINA pyritään löytään joku asiakasta miellyttävä ratkasu ja sanosin että oma kokemus vähän kaiken mahdollisen kokeilusta on jotain, mitä asiakkaalla ei yleensä ole, eikä niin monella kauppiaallakaan. Sitten kun jostain BTO:sta tilaa ja käy kuten mulla taannoin kävi, että liki puolet tavarasta oli väärää tai puuttui, tuli hintaa loppujen lopuks kaikkine kuluineen yli 1,5x sen mitä Suomesta olis maksanu. Ellei Örthenin Tanenellapalvelu ja tietotaito riitä, niin missä sitten, sinne mä sut ohjaisin. Joudut maksamaan enempi, mutta mieti mitä kaikkea saat sen ohella.

Iskarihuoltoihin on pakko kommentoida, ettei sellaista firmaa olekana joka vain niillä eläisi ja itsekin teen kaikkea mahdollista mm. niitä, mutta mulla on Tampereen seudun kattavimmat laitteet siihen touhuun, siitäkin huolimatta että teen kaikkee mahdollista. Että aika outo kriteeri, mun silmissä. Ja veikkaanpa vaan, että esim. Järvinen osaa ja tekee iskarit paremmin kuin mm. metsätyyppi, vaikka tekeekin kaikkea muuta siinä ohessa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
kostaja-
Pyörä:
RM250 -05
Liittynyt:
19.2.2006 20:22

ViestiKirjoittanut kostaja- » 15.1.2010 12:30

tuli vm05 250rämästä öljyt pihalle takaiskarista... mitäs tämmösen huolto mahtais maksaa näin yleensä?
edit: nii joo eikä näille oo tietenkää ite mahollista tehä mitää...
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 15.1.2010 18:55

kostaja- kirjoitti:tuli vm05 250rämästä öljyt pihalle takaiskarista... mitäs tämmösen huolto mahtais maksaa näin yleensä?
edit: nii joo eikä näille oo tietenkää ite mahollista tehä mitää...
n.50€ ylöspäin,kuuluu olevan kovaa hajontaa hinnoissa mutta se selviää kysymällä liikkeestä.Ja kaikkihan on itsekkin mahdollista mutta tuskin aina kannattavaa..
ranne putos..
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 16.1.2010 20:06

Morjesta, mistäs löytäisin 2003vm piikkisen rämän räjäytys kuvia? (koko motti ja sit vaihteistosta viellä erikseen olis hyvä) en oo löytäny ainakaan alpha sportilta kunnon kuvia. Viittiskö joku laittaa linkkiä tai lähettää vaikka spostiin?
Ja saako muuten vetarin laakerit ihan laakerikaupasta tähän?

Nyt löysin aikahyvin noita kuvia ku googlettelin Suzuki oem hakusanalla, mutta mistään ei eksy silmiin sellasta räjäytyskuvaa missä olis koko motti. Vai eikö sellasta oo edes tehty?
Broadspeed
Pyörä:
Hornet 2005, Monkey Rothmans 1988, RM 125 -98
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
4.12.2009 8:52

ViestiKirjoittanut Broadspeed » 16.1.2010 21:41

Oisko tuosta apua?

http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=2408
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 17.1.2010 13:39

Tuli totakin eilen katseltua mutta ei sellasta räjäytys kuvaa varmaan ole edes tehty rämästä missä olis kokomotti samassakuvassa.(siis kaikki rattaat akselti yms)