SMK) kirjoitti:Tässä muuten justiinsa edustava asetelma; tilaanko ulkomailta 80e vai otanko täältä 90e... sanosin vaan, että kun otat täältä ja maksat 90e niin seuraavan kerran asioidessas säästät jo luultavimmin tuon erotuksen, sitä seuraavalla kerralla oot jo voitolla. Pääosin alan firmat kuitenkin palvelee mielellään ja antaa vähän alennuksiakin "kanta"asiakkailleen. Ja mihinkäs kiikutat vaikka iskaris huoltoon, jos kotomaasta loppuu alan firmat kun sä huoraat kaikki ostot maailmalla? Mulle kympin erotus ei ole koskaan vaikuttanut mitään, mutta kun se ero on joskus niin, että Suomessa 500e ja maailmalta 300e, niin ei tarvii kahta kertaa miettiä... joku raja sentään! (Ja myyn itsekin tuommosia, tosin en ikimaailmassa ota "hyllyyn" - kuka hullu niitä ostaa?!?).
No näinhän se on että ei kympin takia, mutta oikeasti mulla on mennyt niin paljon herne nenään noiden pk-seudun isojen mopokauppojen kanssa että tilaan mieluummin ulkomailta. Etenkin kun täällä myydään pelkkää ei oota ja edes tilaamalla ei saa. Pk-seudulta ei saanut edes renthalin grippeja loppukesästä, kun ne oli sattuneet loppuun ja lisää ei tilata kuin vasta sitten isossa tehdastilauksessa. Saati sitten tän yhden suuren alpinestars kikkailut pari vuotta sitten.
Eri asia on sitten esim Veikko Laakso tai Indyn pojat, molempi käytän jonkun verran ja ei ole pahaa sanottavaa. Mutta Indyllä erittäin rajoitettu valikoima ja Laakso on vähän kaukana.
Ainakin itelle on paljon helpompi naksutella netistä kamat ja hakee ne lähi siwasta klo 21 saakka tai sitten joku tuo ne ovelle. Saa aina sitä mitä tilaa, kohtuu hintaan ja eikä tarvi kuunnella mitään turhaa aukomista siitä jos haluaa tiettyä osaa ja tietyn värisenä.
Iskari huollot olen aina teettänyt ammattilaisilla jotka tekee pelkästään iskareita, minnekään perushuoltoon niitä en vie. Ne osaan tehdä itsekin. Ja kaikki koneremontit olen tehnyt aina itse, ainoastaan venojen seetien hionta tarvii ostaa ulkoa. Yleensäkin muissakin harrasteissa jos on hyvä kauppias niin ostan kaikki kamat sieltä mutta kehä 1 tai kehä 3 sisältä en ole vielä kohtuullista mopokauppaa löytänyt.
Jotta nää muutamat ei saa slaagia siitä että olen tilannut pelkät muovit ulkomailta, niin tuli siinä samalla melkoisen iso satsi muitakin osia. Sitä paitsi suomesta ei saa yleensä kuin oem värisiä muoveja, ja itsellä on "väärän" väriset muovit pyörässä.