Motocross pyörän vakuutukset.

Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO

ViestiKirjoittanut Mikes » 11.8.2010 11:48

lerppa kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:Mulla kilvetön 2½satanen ifissä liikennevakuutus,varkaus,palo 227/v ja henkillökohtainen tapaturmavakuutus
ilman lajirajotetta tapiolassa 109/v.Eroja tuntuu olevan,kyllä kilpailuttaminen kannattaa.Tapiolassa pelkkä liikennevakuutus olisi ollut 558/v

toi tapaturma vakuutus ei korvaa sitten mitään jos pärrällä itseäsi(tai toista)telot.Menee aina liikennevakuutuksen piikkiin,eli jos vaikka joudut sairaslomalle nii et saa euroakaan mistään.

Eikös ne ansionmenetykset korvata just sieltä liikennevakuutuksesta? Tietysti yrittäjillä toinen asia, mut normaalisti palkkatöissä käyville noin.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 11.8.2010 12:59

Mikes kirjoitti:
lerppa kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:Mulla kilvetön 2½satanen ifissä liikennevakuutus,varkaus,palo 227/v ja henkillökohtainen tapaturmavakuutus
ilman lajirajotetta tapiolassa 109/v.Eroja tuntuu olevan,kyllä kilpailuttaminen kannattaa.Tapiolassa pelkkä liikennevakuutus olisi ollut 558/v

toi tapaturma vakuutus ei korvaa sitten mitään jos pärrällä itseäsi(tai toista)telot.Menee aina liikennevakuutuksen piikkiin,eli jos vaikka joudut sairaslomalle nii et saa euroakaan mistään.

Eikös ne ansionmenetykset korvata just sieltä liikennevakuutuksesta? Tietysti yrittäjillä toinen asia, mut normaalisti palkkatöissä käyville noin.

Miksi ei henkilökohtainen vakuutus korvaa??
tippahai

ViestiKirjoittanut tippahai » 11.8.2010 14:06

Taitaa melkein kaikissa tapaturma vakuutuksien pikkupränteissä lukea ettei korvata (joku hieno sanamuoto siellä oli)... Liikkenne vakuutuksesta korvattiin työnantajalleni maksamansa sairasloma ajan palkka.. Työnantajani oli halolla päähän lyöty kun vein vakuutus laput sille ja sanoin et täyttele ja lähettele jos haluut rahaa :lol:
201262

ViestiKirjoittanut 201262 » 11.8.2010 14:29

tippahai kirjoitti:Taitaa melkein kaikissa tapaturma vakuutuksien pikkupränteissä lukea ettei korvata (joku hieno sanamuoto siellä oli)... Liikkenne vakuutuksesta korvattiin työnantajalleni maksamansa sairasloma ajan palkka.. Työnantajani oli halolla päähän lyöty kun vein vakuutus laput sille ja sanoin et täyttele ja lähettele jos haluut rahaa :lol:

Työnantaja maksaa sairasajan palkan, aluksi, en muista kuinka kauan, oli vakuutusta tai ei. Sen jälkeen kela maksaa sairauspäivärahaa, jotain. Lisäksi Liikennevakuutus yhdistys korvaa aina jos pakollista vakuutusta ei ole, muistaa kyllä lähettää korotetun vakuutusmaksun myöhemmin.Turha on jengin valittaa nousseita kurapyörien vakuutushintoja, kun jokainen haljennut polvari laitetaan vakuutuksen piikkiin, ja jokainen kolhu hoidetaan yksityisen terveydenhuollon puolella.Vakuutusyhtiöt eivät tee tappiollista liiketoimintaa
lerppa

ViestiKirjoittanut lerppa » 11.8.2010 19:28

se on aina liikennevahinko kun näillä konevehkeillä tapahtuu vahinko ja sitä varten on liikennevakuutus ja se ei vaikuta siihen mitenkään oletko metsässä vai tiellä.Liikenne vakuutus korvaa kaikki henkilövahingot ja vastapuolen(syyttömän)vahingot ja 2 eri vakuutuksesta ei korvausta saa.
Siinä siis syy minkä takia pitää olla liikennevakuutus myös näissä tullaamattomissakin mopoissa..vaikka nyt puol vuotta saikkua nii ei ainakaan meidän talous sitä kestäis jos ei mistään mitään sais
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.8.2010 22:28

Yrittäjälle päiväraha maksetaan maksetun YEL'n mukaan 85%:sti. Eli jos maksaa YEL'iä (työtekijän TEL'iä vastaava) oikean työtä vastaavan palkkatason mukaan, tarttis vakuutuskorvauksen olla 3,7 (n. 3-4 alasta yms. riippuen) x YEL-taso, jotta se TEORIASSA kattaisi menetyksen. Eli jotta kyseinen korvaus riittäisi ammattitaitoisen tuuraajan palkkaamiseen sairasajaksi. Ja kun sellaisia ei noin vaan ole noukittavaksi, eli mahdoton löytää hätiin, tappio yritykselle on vieläkin suurempi. Yrittäjä siis saa juu päivärahaa, se vaan on kovin laiha lohtu. Tää on tullu tänä kesänä koettua kovana iskuna henkilökohtasesti. Olkapää tuskin tulee koskaan olemaan normaali mm. uidessa, mutta puukko + 3kk saikkua ei ole mahdollista... et halut ajaa pölyssä, kaikenlainen riskinotto, jne. pilaa kyllä harrastushalut ja pienikin kolhu aiheuttaa varmaan ylireagointia.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08

ViestiKirjoittanut JM82 » 11.8.2010 22:29

Kun kaikissa crossi-/enduropyörissä on periaatteessa nykyään liikennevakuutus, niin mihinkä enää tarvitaan lisenssivakuutusta? Tuntuu aika hullulta kun sarjacrosseihinkin pitää olla lisenssi, vaikka kuitenkin käytännössä vahingot korvaa pyörän liikennevakuutus.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 11.8.2010 23:38

lerppa kirjoitti:se on aina liikennevahinko kun näillä konevehkeillä tapahtuu vahinko ja sitä varten on liikennevakuutus ja se ei vaikuta siihen mitenkään oletko metsässä vai tiellä.Liikenne vakuutus korvaa kaikki henkilövahingot ja vastapuolen(syyttömän)vahingot ja 2 eri vakuutuksesta ei korvausta saa.
Siinä siis syy minkä takia pitää olla liikennevakuutus myös näissä tullaamattomissakin mopoissa..vaikka nyt puol vuotta saikkua nii ei ainakaan meidän talous sitä kestäis jos ei mistään mitään sais

Niin,mulla on pyörä vakuutettu(liikennevakuutus) ja sit mulla on henkilökohtainen tapaturmavakuutus just näitä crossionnettomuuksia varten,niin miksi muka en saa korvauksia??
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.8.2010 1:03

Saat saat, mutta lakisääteinen vakuutus on aina enssijanen korvaaja. Eli saat siitä tapaturmavakuutuksestas korvaukset vasta kun lv:stä ne on evätty. Käytännössä jos on esim. pienet tulot niin lv-yhtiös voi laskee et on halvempaa korjauttaa sut yleisellä ja maksaa sairaspäivärahat, lisenssi- tai muu ns. vaarallisia lajeja poissulkematon tapaturmavakuutus takaa korvaukset yksityisellä, eli meet suoraan mihin haluat ja sit haet korvaukset. Ja mulla kun meni eturistiside, liikenteestä Pohjolassa toimittivat muistaakseni päivää ennen leikkausta maksusitoomuksen, koska ilmotin niille et meen leikkaukseen ja laitan laskun teille tai pistätte maksusitoomuksen - hopi hopi. Kas kun niillä on omat erikoishinnat, eli niitten kantsii olla maksajana tai maksavat enempi lopulta. Mitä niitä lappuja kattelin niin sadoista euroista oli kyse. Kantsii siis painostaa. Mutta milläs painostat ellei sulla oo taustatukena toista vakuutusta? Entä jos eivät korvaa liikenteestä, maksat viulut ite lähes kokonaan (yleisen taksojen mukaan korvaus - joitain prosentteja yksityisen velotuksista).
Sherco endurot
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 12.8.2010 10:36

Niin ja onhan mulla yrittäjän pakolliset vakuutukset myös.
33du

ViestiKirjoittanut 33du » 12.8.2010 22:39

Kyllä mä oisin saanu korvaukset niin liikenteestä kun tapaturmavakuutuksestakin ja samanaikaisesti. Eväsivät ne sitten jälkimmäisestä kun sanoin että mul on voimassa oleva lisenssi ja olin vaan huvikseen ajelemassa, koska se ei korvannut kilpailunharjoittelua. Aiemmin radalla kaadutuista on tullut korvaukset molemmista
wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 12.8.2010 23:05

33du kirjoitti:Kyllä mä oisin saanu korvaukset niin liikenteestä kun tapaturmavakuutuksestakin ja samanaikaisesti. Eväsivät ne sitten jälkimmäisestä kun sanoin että mul on voimassa oleva lisenssi ja olin vaan huvikseen ajelemassa, koska se ei korvannut kilpailunharjoittelua. Aiemmin radalla kaadutuista on tullut korvaukset molemmista

Tuo tuplakorvaus riippuu vakuutuksesta ja yhtiöstä. Joissakin vakuutuksissa sanotaan että korvaus maksetaan vain yhdestä vakuutuksesta. Minulla on esimerkiksi sellainen yrittäjän lisäturvavakuutus jossa maksetaan sairaspäivärahaa kelan päivärahan lisäksi.

Kannattaa siis aina tarkistaa mitä vakuutusehdoissa sanotaan aiheesta.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
xQ
Pyörä:
yz250f -11

ViestiKirjoittanut xQ » 12.8.2010 23:46

mulla taas kummittelee korvantakana sellane tieto et tupla korvauksen voi saada vain pysyvästä haitasta tämä siis vain mutua.. pitäneekin huomenna soitella iffille kun ei oo vieläkää tullu kaikkia korvauksia viime tällistä! :paha: alkaa kyrsiin tuo yhtiö! tuntuu et muilla on rahat kilissy tilille luokkaa ennenku ees päässy sairaalasta kotii. ei oo itellä menny tuolla iffisä hommat ihan niinku siinä niitte mainoksessa :lol:
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 13.8.2010 0:11

Kerro timpax mikä yhtiö, mikä vakuutus ja millä suhteella YEL'iin korvaa. Mulla meinaan puolestani alkaa olla mitta täys Veritas/Aktiaa. Otin aikanaan vakuutukset sieltä, koska oli ainoo yhtiö missä tuli asiaa konsulttivastuuvakuutukseen mut norm. vastuuvakuutus on ylihintanen ja tapaturmavakuutus toi 85% YEL-tasosta ja maksu 3x mitä olis TEL eli työntekijälle otettuna.
Sherco endurot
wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.8.2010 0:45

Fennialla on joku soppari Suomen yrittäjien kanssa, jonka ansiosta Suomen yrittäjien jäsenet saavat kelan sairaspäivärahan lisäksi vakuutuksesta lisäkorvauksen. Korvauksen määrä lasketaan YEL tulon mukaan.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja