Muuta Keskustelua

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.2.2010 0:51

zeizei125 kirjoitti:
33du kirjoitti:
Sitä että onko pakko kommentoida jokapaikkaan jos ei toisinaan tiedä asiasta sen enempää kuin sika satelliitista?


ps.ethän smk aloita sit taas sitä älytöntä tm:n mollaamista kun olet sen ostanut.muistan joskus kun vannoit että et enään ikinä tm osta,ja taas olet ostamassa!se ei aina voi olla pyörässä se kaikki vika,joskus myös peiliin katsominen auttaa.ja sit toisekseen pyörän jatkuva atomeiksi purkaminen(mitä sinä ainakin joskus harrastit)ei ainakaan helpota asioita!


Tähän on pakko kommentoida, koska alkaa menemään nuo zeizei:n viittaukset koko lailla törkeiksi. Selvyyden vuoksi, ja haulla löytyy myös todisteet tuekseni, kaikki syytökset älyttömästä tai ylipäänsä TM:n mollaamisesta minun suunnaltani ovat puhdasta paskapuhetta. Mutta kuten jo edelliset kommentit kyseiseltä jampalta osoittivat, puhutaan vaikkei tiedetä - ja kuten tämä kommentti osoitti, tiedon hakukaan ei kiinnosta.

Jottei epäselvää jäisi, mua närästää TM:n maahantuojan toiminta, nykysin jo eri mittakaavassa kun närästi aikaan ennen "joutumista" naimisiin serkon maahantuojan kanssa - nyt kun ymmärtää senkin että pienikin maahantuoja voi olla ihan huippu, eikä niinkus jotkut ******* *******. Kyllä mulle kävis ihan toi 100cc ja ostaa vaan kilpi (siis vaikka AVK:lta joku kasa), mutta kun siihen joutuu männän hakeen Purolta, 125cc taas ei tarvi sieltä mitään ellei rattaita riko = aja vaikka laakerit jo ääntää... kun ei sieltä uudesta sellannistakaan se varaosatilaus sit ikinä tänne tullu - perään kyselin kolmesti ja puol vuotta odotin. Että mr zeizei-olen-ääliö, mä en ole ostamassa TM 125 ajoon, mä oon ostamassa koneen ja kilven mun 100cc:hen, jota ylläri pylläri ei oo kukaan HUOLINU (hinnasta ei oo jääny kiinni), kas ku sen osto = naimisissa = arvaa vaan mihin!

Ja voit pitää ihan omana tietonas sen että vuoden vanhasta moposta 7800e tuntuu paljolta, kertoo vaan siitä et sä et oo eläissäs yhteensä sitä vielä tienannu, paas kattoen mitä noi käytetyt katumopot maksaa, huh huh.

Sen verran voin luvata, että jos serko kiinnostaa, niin oon valmis ottaan sen firman nimiin = kuluttajaturvan alasuuteen, ihan samaan rahaan. alv:tä ei tietenkään sisällä, kun on käytettynä sit sisään otettukin, kytkimen osalta alv = 22% ja voidaan kirjata 730e sen osuudeks = ok-hinta ilman töitä ja privana teetettyjä tigguksia ja koneistuksia.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 14.2.2010 9:40

SMK) kirjoitti:

Ja voit pitää ihan omana tietonas sen että vuoden vanhasta moposta 7800e tuntuu paljolta, kertoo vaan siitä et sä et oo eläissäs yhteensä sitä vielä tienannu, paas kattoen mitä noi käytetyt katumopot maksaa, huh huh.

on siinä sekin että kun sitä yrittää ite tienata nii silloin tommonen 8000 vasta isolta rahalta tuntuu
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.2.2010 2:01

No tuo on kyllä totta, eipä pystyis tällä hetkellä edes haaveileen mistään tuon hintasesta. Toisaalta silloin kun enduron aloitin, en voinu kuvitellakana pistäväni pyörään yli kahta tonnia, vaikka siihen aikana ihan palkansaajana sen olis voinu irrottaa jo muutaman kuukauden palkasta. Tää on kyllä viheliäinen laji, kun kaikki tulee maksaan yhtä paljon osti sit minkä hintasen pyörän vaan (no jos meinaa kaikkein halvimpia mopja, niin ne kyllä tulee vielä kalliimmaks), mutta mitä enempi sijottaa niin suunnilleen sitä paremmat välineet saa. En tiiä menettääkö siinä ikinä arvonalenemat sun muut + korjauskulut sen enempää ottaako 1-2-3v. käytetyn, mutta uuden kanssa menettöää ainakin enempi ellei pidä oikeesti kauan.
Joo ja myyn ton kyllä ilman automaattikytkintäkin, virittelen sen sit naksuun ellei mee serkon kans. On se niin ihqu :D EFM siis vähän erilainen kuin rekkula, peraatteessa mikä vaan käy mihin vaan jos on valmis modaan kruunun ja kykäkopan sen mukaan, eli mikään ei käy ristiin minkään kans suoraan, mut pelle pelottomat kunniaan :lol:
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 15.2.2010 20:19

On se harrastaminen vaikeeta. Jeesus. Onneksi voin ite ajella japanilaisilla vehkeillä ja hakea varaosat just siitä liikkeestä, josta ite ne haluan hakea. Ja voin ostella just omaan pyörään tarkotettuja viripalikoita, eikä tartte viritellä omia juttuja. Tosin oma vauhti ei oo kiinni kaikenmaailman tingeltangelista, vaan peruskunnosta. Toki ne tingeltangelit vaikuttaa korvien väliin eniten, ni vauhti nousee sitä kautta. :)

Minusta kaikki uutena yli 8000e maksavat puolikkaat nelarit on kalliita. Varsinkin kun niiden arvo miltei puolittuu ekana vuonna. Tai saahan sitä pitää just sellasta hintaa kuin ite haluaa, mutta ei ne pyörät kaupaksi mee, jos hinta ei oo oikeesti kohdallaan. Sherco on mun mielestä ihan törkeen hintanen laitos. En ole sen tarkemmin sitä toosaa tutkinut, mutta hinta on jo sen verran posketon, etten oikeestaan ees halua tutustua siihen. Ja miks ees ajaa muilla merkeillä, kuin japanilaisilla ja ktm:llä?
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 15.2.2010 23:34

SMK: Mimmonen se kytkin sitten on jos se toimii hienommin kuin reklusen pro kytkin? Itte ainakin todella tyytyväinen omaan normaaliin rekkulaan, ei oo edes pro. Ei luista, eli toimii kuten normaali kytkin kun lisää kaasua.

Ainakin omaa ajoani helpotti aika rajusti.
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 16.2.2010 19:56

Miten se reklusen kytkin helpottaa ajoa? Se siis tekee jollain tapaa pyörästä automaattisen, eikö?
Mites vaihteen vaihto, voitko nykästä isommalle/pienemmälle vaikka onkin veto päällä? Tarviiko kytkintä enää lipsutella mutkissa, vai miten tää touhu toimii? En oo ikinä ajanu pyörää jossa semmonen ois ollu.

Kukas vetomies sillä/vastaavalla kytkimellä ajaa? Ei kukaan? :)
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 16.2.2010 20:34

Kyllä kait noita automaattikytkimiä noi vetomiehetkin enskassa käyttää, sehän toimii ihan normaalisti se vaihdelaatikko ja kytkimelläkin voi naulata jos puutuu. ei ehkä pikkunelarissa niin hyvä kuin isossa, ainakin sen mitä tuollaisella olen ajanut niin ei omaan 250 nelariin huvittaisi laittaa, isossa pyssyssä ihan eto peli metsässä ja pellolla.

wert kirjoitti:Miten se reklusen kytkin helpottaa ajoa? Se siis tekee jollain tapaa pyörästä automaattisen, eikö?
Mites vaihteen vaihto, voitko nykästä isommalle/pienemmälle vaikka onkin veto päällä? Tarviiko kytkintä enää lipsutella mutkissa, vai miten tää touhu toimii? En oo ikinä ajanu pyörää jossa semmonen ois ollu.

Kukas vetomies sillä/vastaavalla kytkimellä ajaa? Ei kukaan? :)
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 16.2.2010 20:35

Kyllä kait noita automaattikytkimiä noi vetomiehetkin enskassa käyttää, ainakin vielä pari vuotta sitten.
sehän toimii ihan normaalisti se vaihdelaatikko ja kytkimelläkin voi naulata jos puutuu. ei ehkä pikkunelarissa niin hyvä kuin isossa, ainakin sen mitä tuollaisella olen ajanut niin ei omaan 250 nelariin huvittaisi laittaa, isossa pyssyssä ihan eto peli metsässä ja pellolla.

wert kirjoitti:Miten se reklusen kytkin helpottaa ajoa? Se siis tekee jollain tapaa pyörästä automaattisen, eikö?
Mites vaihteen vaihto, voitko nykästä isommalle/pienemmälle vaikka onkin veto päällä? Tarviiko kytkintä enää lipsutella mutkissa, vai miten tää touhu toimii? En oo ikinä ajanu pyörää jossa semmonen ois ollu.

Kukas vetomies sillä/vastaavalla kytkimellä ajaa? Ei kukaan? :)
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 16.2.2010 20:41

wert kirjoitti:Miten se reklusen kytkin helpottaa ajoa? Se siis tekee jollain tapaa pyörästä automaattisen, eikö?
Mites vaihteen vaihto, voitko nykästä isommalle/pienemmälle vaikka onkin veto päällä? Tarviiko kytkintä enää lipsutella mutkissa, vai miten tää touhu toimii? En oo ikinä ajanu pyörää jossa semmonen ois ollu.

Kukas vetomies sillä/vastaavalla kytkimellä ajaa? Ei kukaan? :)
No jos esimerkiks sulla on vasurista sormet poikki puolesta välistä tai jos sua ei kiinnosta painaa aina kytkimestä kun takajarrutat, eli se kone käy vaikka vaihde silmässä paikallaan sammumatta. Mä en niistä vetomiehistä tiiä mutta endurossa niitä enemmän käytellään.

No jos joku on ajanut puoliautomaatti mankia niin juuri sillai se toimii tässäkin. Puoli auomaatti on varmaan oikea nimitys, kyllä se hieman nihkeesti menee vaihde päälle jos rajotin pohjassa yrittää vaihdella, yleensä puolella kaasulla menee paremmin tai helppaa hiukan kaasusta. Pro rekkulassa saa sen kytkin vivunkin sitten peliin jos haluaa lipsautella :nörtti:
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 16.2.2010 21:05

Oolrait. Sitä tuossa mietin, että isoihin pyöriin varmasti kiva lisä. Crossiympyröissä en oo kuullu kenenkään käyttävän tommosta, tosin enhän mä kaikkia kuskeja tunne, tai ole edes jututtanut.

Kyllä se varmasti vähän käden väsymiseen vaikuttaa, jos ei tartte kytkintä painella. Tosin ton stumppaamisen kanssa en nää mitään ongelmaa, en ees muista koska oisin edellisen nelarin stumpannu jarruttaessa. Kivikossa tai muissa hitaissa kohdissa pöljäillessä toi voi olla tosi kiva varuste. Hitto, kellähän tommonen ois, että pääsis koittamaan... Toisaalta, ei rossissa tartte pöljäillä kivikossa. :)
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 16.2.2010 21:26

Mun mielipide tosta automaattikykästä on et mitä kovempaa ajaa sitä turhempi se on,noissa 2-t crosseista tehdyissä siitä on eniten hyötyä.Itse mitä olen kokeillut nii en hirveästi ole sille lämmennyt,ainut missä se olis tosi hyvä on semmoinen puunkierto missä suunnilleen näkee oman takavalonsa(ja tietenkin juurta ja kiveä).Herkästi noiden "mukaavuus"härpäköiden kanssa käy et vauhti laskee sillä sillä on helppo ajella yrittämättä.
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.2.2010 1:52

Keijo-crossi kirjoitti:SMK: Mimmonen se kytkin sitten on jos se toimii hienommin kuin reklusen pro kytkin? Itte ainakin todella tyytyväinen omaan normaaliin rekkulaan, ei oo edes pro. Ei luista, eli toimii kuten normaali kytkin kun lisää kaasua.
Ainakin omaa ajoani helpotti aika rajusti.


1) toimii todella täsmällisesti aina, kai koska siinä ei ole mitään eri akseleihin liitettyjä osia, jotka laahais eri tahtia, vaan koko paketti kytkeytyy ainoastaan kytkinkruunuun
2) rekkulan säädettävyys on oleellisesti huonompi, EFM:ssä saa säädettyä välyksen juuri siihen ettei tk:llä laahaa, vaikka 0.05mm tarkkuudella, kuulia vähennettyä kuten rekkulassakin ja erilaisen jousiratkaisun myötä jousivoiman pystyy säätämään 1:2 alueella asti 0.1 pykälin
3) samasta syystä kuin kohta 1, automaatin osien lämpölaajeneminen ei vaikuta tartuntaan - keitti tai kävi +20C, aina toimii samalla lailla

Wert, noin rossimiehen näkökulmasta on tietty helppo kattoa puusilmänä Shercojen hintoja päivitellen asioita, mutta kattoppas mitä maksaa jos haluat VALKOkilpisen OIKEAN kilpaenduron... nii'in, kyllä ne vaan kaikki maksaa vakiona sen kymmpitonnin, pl. noi poistohusset. Ja sori vaan mut kyllä serkoonkin voi ihan kataloogista valita pohjapanssarin ja aika monta osaa muutenkin, alumiinipanssaria sen sijaan ei. Mä oon vuodessa pistäny tohon KAIKKINEEN 729e, japsinelareilla ei siihen rahaan päässy kolmee kuukautta... ehkä just sillä 1700e mitä toi on kustantanu sohvalla ynnä muilla madalluksialla, rakentamisilla, vakuutusmaksuilla, yms. mukaan lukien siis ihan kaikki per 3tkm olis japsilla päässy sen 3kk... KXF:llä meni kyllä enempi ja jampilla hiukka vähempi SEN 3KK! Laatu maksaa...kunnon materiaalit jne... esim. 250X-Hondan kykäkruunu oli MUN AJOLLA ihan ruvella 30h kohdalla, Shercossa KUIN UUS 80h kohdalla, nii'in, kato ei oo tarvinnu selata niitä kataloogeja, et mistä tähänkin löytyis joku laadukas osa, ne on mopossa ihan tehtaalta valmiiks 8) 8) 8)
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 17.2.2010 9:12

SMK) kirjoitti:Mä oon vuodessa pistäny tohon KAIKKINEEN 729e, japsinelareilla ei siihen rahaan päässy kolmee kuukautta... ehkä just sillä 1700e mitä toi on kustantanu sohvalla ynnä muilla madalluksialla, rakentamisilla, vakuutusmaksuilla, yms. mukaan lukien siis ihan kaikki per 3tkm olis japsilla päässy sen 3kk...

Ihan mielenkiinnosta mihin ihmeeseen tuon 1700e saa menemään 3kk aikana? Johan sillä rakentaa koko vehkeen kertaalleen uusiks ja tuskin sitä tarvetta sulla ollu 3kk:n jälkeen.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.2.2010 10:59

Madaltamiseen, iskarien laitto + jouset + tarvikkeet lisuun penkkiin + jalkatapit menee aina se n. 600e. Enskamuutos, eli säädin, valomaski, takalokari, katkasijat, 18" kehä ja pinnat ja änkkä n. 800e. Sit kun pyörässä on kytkinkruunu maltantinaa, niin se on 30h ja lovet, 300e. Ja kun linkkujen kolmiopala on koneistettu päin p******, eli linjat ei oo yhdensuuntasia, stonga ei kestä ensimmäistäkään kaatumista, kahvat taittuu nurinniskoin kun ne hipasee maahan, kytkinkopasta menis varmaan sitä päin lentävä kivikin läpi, alkukäyrä on semmonen pierunkuori ettei tarvinnu kuin etulokarista sinkoovan kiven ja mopo alko keittää ihan joka tilanteessa, niin kyllähän sitä menee, eikä tuu yks kaks edes kaikki mieleen. n. 3kk sillä ajoin, n. 2500e meni, siitä sain takasin 800e kun myin änkän sun muuta eteenpäin erikseen. Vitsi kuinka se vehe nostattaa vieläkin karvoja!

Ja kuten itsekin tuumasit, mun ajossa vehkeet on tosiaan kevyellä käytöllä, ei mitenkään verrattavissa johonkin SM-kuskiin, rossikuskiin tai ylipäänsä kehenkään kolmijalkaseen. Onhan se nähty, mä saan triplata tunnit ennen kuin mäntä näyttää samalta kuin muilla ö-kuskeilla. Ainoo poikkeus on ollu se moottorisaha, mut se onkin ainoo pyörä millä mä oon pystyny ajaan oikeesti tuppi nurin ek:n lähdöstä maaliin - ei ole ihan verrannollinen pintakaasulla pyörää vastaan taisteluun.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 17.2.2010 11:05

Mut eiks oo pikkasen harhaanjohtavaa mainita noihin kuluihin noi muutokset, kerran muutit crossin enskaks. Jos nyt laitetaan hinnaks se kytkinkori, muutamat kahvat, tanko ja alkukäyrä niin taitaa ne kulut muuttua aika radikaalisti.
edittiä.. Alustan muokkaus kuluja lienee turha mainita, koska ne on kuskikohtaisia ja joutuu tekemään kokolailla kaikkiin laitteisiin merkistä riippumatta.