"jaetaan ajovuorot seuraavasti: tasatunnein kilpakuskit ja puolelta aina harrastajat. Päivitetään tilannetta aina tarvittaessa."
Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?
Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?
Messico kirjoitti:"jaetaan ajovuorot seuraavasti: tasatunnein kilpakuskit ja puolelta aina harrastajat. Päivitetään tilannetta aina tarvittaessa."
Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?
Messico kirjoitti:"jaetaan ajovuorot seuraavasti: tasatunnein kilpakuskit ja puolelta aina harrastajat. Päivitetään tilannetta aina tarvittaessa."
Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?
Jäseneksi päsee kuka vaan mutta se on ulkopaikkakuntalaiselta 100€ ja noille 60cc on se pikkurata siinä vieressä.Eikä siellä kukaan niskaan hyppää kun pitää oman linjan eikä lähde sooloilemaan.Tällä hetkellä rata ei ole auki ja kausihan on vuosiMotocross10 kirjoitti:Kun katsoin Jämsän motocross sivuilta, niin siellä oli näin:
Radan aukioloajat
arkisin klo 9.00-20.00
lauantaisin klo 15.00-20.00
sunnuntaisin klo 12.00-20.00
Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan...
Ratamaksut kaudella 2010
Kausi (jäsen) 45€
Kausi (ei jäsen) 100€
Päivämaksu 10€
Miten tuonne pääsee jäseneksi? Pitääkö asua samalla paikkakunnalla? Kuinka pitkä tuo kausi on?
Aloittelija tarvitsee helppiä
Motocross10 kirjoitti:Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan...
Miten tuonne pääsee jäseneksi? Pitääkö asua samalla paikkakunnalla? Kuinka pitkä tuo kausi on?
Aloittelija tarvitsee helppiä
Motocross10 kirjoitti:Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan...
wolvie kirjoitti:Motocross10 kirjoitti:Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan...
Näin se taitaa olla about jokaisella radalla. Kaikki ajaa sekaisin.
Monilla radoilla on junnuille omat radat, mutta ne on yleensä sen verran helppoja että aika pian 65cc kuskit jo siirtyy isojen sekaan.
Monella radalla on lisäksi ajankohta jolloin isoilla pyörillä ei ole asiaa radalle, eli vaan pikkupyörät on radalla.
Me ollaan nyt vuoden verran käyty neljän pyörän voimin radalla (3 junnua + 1 hidas) ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Aikuiset 99,9% varmuudella varoo nappuloita. "Pahimpia" on nuo 14-17 vuotiaat joista kaikki ei vielä vaan ymmärrä varoa pikkusia, mutta näitäkin on todella vähän joukossa. Jos mahdollista, niin kannattaa myös alkuun käydä sellaisella vähän rauhallisemmalla radalla jos hirvittää mennä muiden sekaan. Esimerkiksi hesan alueella Lavangossa ajetaan kovempaa, siellä kannattaa junnujen oikeasti mennä ekaa kertaa isolle radalla vain junnuvuorolla. Sitten kun kokemusta on enemmän niin sitten voi mennä vapaammin. Meidän perhe käy pääasiassa Ämmässuolla, koska siellä on meille hyvä ja sopiva rata. Rata on myös aikalailla vantaan rataa rauhallisempi.
Niin ja onhan siellä 2-pyöräisten seassa sivarit ja mönkkäritkin ja hyvin mahtuu. Itseasiassa monesti mönkkärikuskit tuntuvat olevan junnupartioina, eli auttamassa junnuja pystyyn.
Välillä olisi kyllä hyvä jos ajettaisiin vuoroissa. Esimerkiksi 20min nopeet, 20min junnut ja 20min mönkkärit. Saisivat kaikki ajaa omalla vuorollaan omaa vauhtiansa. Välillä käy sääliksi nopeita kuskeja kun radalla on paljon junnuja. Eivät pääse nopeet kuskit ajamaan omaa vauhtia kun joutuvat vahtimaan junnujen ajoa.