Ajopaikat

Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 3.4.2010 17:45

"jaetaan ajovuorot seuraavasti: tasatunnein kilpakuskit ja puolelta aina harrastajat. Päivitetään tilannetta aina tarvittaessa."

Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?
twmx
Pyörä:
Kawasaki Kx450F -10, Honda crf 250 -07/-08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
3.1.2008 7:03

ViestiKirjoittanut twmx » 3.4.2010 17:46

Messico kirjoitti:"jaetaan ajovuorot seuraavasti: tasatunnein kilpakuskit ja puolelta aina harrastajat. Päivitetään tilannetta aina tarvittaessa."

Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?

Muistaakseni joskus oli kun oli sakkia oikeesti kanssa ja paljon..
Once motocross gets in
your blood, it stays in
you forever.
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 3.4.2010 21:02

[/quote]
Muistaakseni joskus oli kun oli sakkia oikeesti kanssa ja paljon..[/quote]

Pääsiäisenä jos sattuu kelit kohdalleen radalla on ihan oikeesti tungosta. Parhaana pääsiäisenä laskin yhden kierroksen kuskit, niitä oli seitkyt ! :D ... ja varikolla toinen moinen lisää :eek:
Nythän noi vuorot ei oo ollu käytössä kun porukkaa on ollu tosi vähän kelin takia.
Tänään ja huomenna radalla on vaan mutapainin ystävät ;)
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 4.4.2010 11:48

Messico kirjoitti:"jaetaan ajovuorot seuraavasti: tasatunnein kilpakuskit ja puolelta aina harrastajat. Päivitetään tilannetta aina tarvittaessa."

Onko tämmöistä käytäntöä ollut ennenkin?

joku tommonen juttu siellä oli viime kesänä käytössätuota aina välillä, nopeet harrastajat ajelee yleensä myös tuolla kilpakuskien puolella. itte sitten huomaa että kumpaan ryhmään kuuluuu :)
Motocross10
Liittynyt:
8.10.2009 18:32

ViestiKirjoittanut Motocross10 » 5.4.2010 17:14

Kun katsoin Jämsän motocross sivuilta, niin siellä oli näin:
Radan aukioloajat
arkisin klo 9.00-20.00
lauantaisin klo 15.00-20.00
sunnuntaisin klo 12.00-20.00

Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan... :roll:

Ratamaksut kaudella 2010

Kausi (jäsen) 45€
Kausi (ei jäsen) 100€
Päivämaksu 10€

Miten tuonne pääsee jäseneksi? Pitääkö asua samalla paikkakunnalla? Kuinka pitkä tuo kausi on?
Aloittelija tarvitsee helppiä ;)
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 5.4.2010 17:36

Motocross10 kirjoitti:Kun katsoin Jämsän motocross sivuilta, niin siellä oli näin:
Radan aukioloajat
arkisin klo 9.00-20.00
lauantaisin klo 15.00-20.00
sunnuntaisin klo 12.00-20.00

Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan... :roll:

Ratamaksut kaudella 2010

Kausi (jäsen) 45€
Kausi (ei jäsen) 100€
Päivämaksu 10€

Miten tuonne pääsee jäseneksi? Pitääkö asua samalla paikkakunnalla? Kuinka pitkä tuo kausi on?
Aloittelija tarvitsee helppiä ;)
Jäseneksi päsee kuka vaan mutta se on ulkopaikkakuntalaiselta 100€ ja noille 60cc on se pikkurata siinä vieressä.Eikä siellä kukaan niskaan hyppää kun pitää oman linjan eikä lähde sooloilemaan.Tällä hetkellä rata ei ole auki ja kausihan on vuosi
ranne putos..
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.4.2010 17:40

Motocross10 kirjoitti:Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan... :roll:

Miten tuonne pääsee jäseneksi? Pitääkö asua samalla paikkakunnalla? Kuinka pitkä tuo kausi on?
Aloittelija tarvitsee helppiä ;)


Kyllä toi meidän kerhossa ainakin noin on pelannut että kaikki ajaa samaan aikaan, junnuilla taitaa olla viikonloppuaamusin vuorot, mutta kyllä ne muuten siellä menee seassa. Siellä on yleensä ollu joku 5 kuskia alle 80cc pyörällä, siinähän vaan höllätään vähäsen kahvasta kun tulee niitä junnuja vastaan, en mä ainakaan kehtaa hypätä hyppyjä yli jonkun junnun perässä, hitaat alottelijat on toinen. Siinä ilmassa on aika vaikee ketään väistää jos siinä joku lähtee kurvaileen.

Ja tohon toiseen kysymykseen kannattaa ottaa puhelin kouraan, sieltä sivuilta varmaan jonkun numero löytyy.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.4.2010 18:11

Motocross10 kirjoitti:Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan... :roll:


Näin se taitaa olla about jokaisella radalla. Kaikki ajaa sekaisin.

Monilla radoilla on junnuille omat radat, mutta ne on yleensä sen verran helppoja että aika pian 65cc kuskit jo siirtyy isojen sekaan.

Monella radalla on lisäksi ajankohta jolloin isoilla pyörillä ei ole asiaa radalle, eli vaan pikkupyörät on radalla.

Me ollaan nyt vuoden verran käyty neljän pyörän voimin radalla (3 junnua + 1 hidas) ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Aikuiset 99,9% varmuudella varoo nappuloita. "Pahimpia" on nuo 14-17 vuotiaat joista kaikki ei vielä vaan ymmärrä varoa pikkusia, mutta näitäkin on todella vähän joukossa. Jos mahdollista, niin kannattaa myös alkuun käydä sellaisella vähän rauhallisemmalla radalla jos hirvittää mennä muiden sekaan. Esimerkiksi hesan alueella Lavangossa ajetaan kovempaa, siellä kannattaa junnujen oikeasti mennä ekaa kertaa isolle radalla vain junnuvuorolla. Sitten kun kokemusta on enemmän niin sitten voi mennä vapaammin. Meidän perhe käy pääasiassa Ämmässuolla, koska siellä on meille hyvä ja sopiva rata. Rata on myös aikalailla vantaan rataa rauhallisempi.

Niin ja onhan siellä 2-pyöräisten seassa sivarit ja mönkkäritkin ja hyvin mahtuu. Itseasiassa monesti mönkkärikuskit tuntuvat olevan junnupartioina, eli auttamassa junnuja pystyyn.

Välillä olisi kyllä hyvä jos ajettaisiin vuoroissa. Esimerkiksi 20min nopeet, 20min junnut ja 20min mönkkärit. Saisivat kaikki ajaa omalla vuorollaan omaa vauhtiansa. Välillä käy sääliksi nopeita kuskeja kun radalla on paljon junnuja. Eivät pääse nopeet kuskit ajamaan omaa vauhtia kun joutuvat vahtimaan junnujen ajoa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 6.4.2010 0:39

Tohon pitäis vielä lisätä oma vuoro hitaile harrastajille, koska itselläkin voi spoorista heittää ihan poikittain hyppyrin suuntaan nähden, ei oo niinku taitoo niinku vetomiehillä vetää hervoton linkku siitä ja samaa linjaa yli asti alas. Ja mitä täs oon iskarihommia tehdes jutellu yli astikin aina loikkivien kans, ei nekään noista tilanteista tykkää. Junnuja tosiaan tajuu varoo kaikki muut paitti osa tosta mopoiän molemmin puolin "koviksista".
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 6.4.2010 2:04

joo hitaissa harrastajissa on vähän samaa vikaa ku (vaik en itekkää mikää tuulen nopee oo) junnareissa et saattaa väistää ihan käsittämättömään paikkaan! tai sit muuten vaa jossai hiekka radalla luikertelee arvaamattomasti. ehkä kaikista turvallisin on et hitaammat ei vaan väistä jatkaa vaa omaa linjaa kyllä se nopeempi ohi pääsee..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 6.4.2010 9:50

No itsekin luulin jo oppineeni pehmeetä hiekkaa ajaan, mut jos mopon menee säätään niin ettei ylety paino tarpeeks taakse että sais "plaaniin", noutaja tulee. Ja kasikympillä en edelleenkään pääse suoraan semmosessa. Ja mulla on sentään jo selkärangassa mitä pitää tehdä. On ehkä vaarallisempaa yrittää alitehoisella tai lastenlelulla avata, takaa tuleviin osumista ajatellen. Se kantsii siellä radalla muistaa, että se edellä ajava voi ajella ihmeellisiä linjoja ja senkin takia, ettei se pääse siihen suuntaan mihin yrittää ja kyl mun mielestä silloin kannattaa vaan luikerrella niin reunaan kun uskaltaa. Kaikki kun ei ole niin fiksuja, että jättäis vähän pelivaraakin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Motocross10
Liittynyt:
8.10.2009 18:32

ViestiKirjoittanut Motocross10 » 6.4.2010 15:38

wolvie kirjoitti:
Motocross10 kirjoitti:Eli mihin aikaan tuonne saa mennä esim. ajamaan 125cc? Vai onko kaikki (60cc,80cc,125cc jne.) pyörät yhtäaikaa radalla???
Ei kai se voi olla että kaikki yhtäaikaa, joku junnu päästelee 60cc vehkeellä ja joku hyppää nelipuolikkaalla niskaan... :roll:


Näin se taitaa olla about jokaisella radalla. Kaikki ajaa sekaisin.

Monilla radoilla on junnuille omat radat, mutta ne on yleensä sen verran helppoja että aika pian 65cc kuskit jo siirtyy isojen sekaan.

Monella radalla on lisäksi ajankohta jolloin isoilla pyörillä ei ole asiaa radalle, eli vaan pikkupyörät on radalla.

Me ollaan nyt vuoden verran käyty neljän pyörän voimin radalla (3 junnua + 1 hidas) ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Aikuiset 99,9% varmuudella varoo nappuloita. "Pahimpia" on nuo 14-17 vuotiaat joista kaikki ei vielä vaan ymmärrä varoa pikkusia, mutta näitäkin on todella vähän joukossa. Jos mahdollista, niin kannattaa myös alkuun käydä sellaisella vähän rauhallisemmalla radalla jos hirvittää mennä muiden sekaan. Esimerkiksi hesan alueella Lavangossa ajetaan kovempaa, siellä kannattaa junnujen oikeasti mennä ekaa kertaa isolle radalla vain junnuvuorolla. Sitten kun kokemusta on enemmän niin sitten voi mennä vapaammin. Meidän perhe käy pääasiassa Ämmässuolla, koska siellä on meille hyvä ja sopiva rata. Rata on myös aikalailla vantaan rataa rauhallisempi.

Niin ja onhan siellä 2-pyöräisten seassa sivarit ja mönkkäritkin ja hyvin mahtuu. Itseasiassa monesti mönkkärikuskit tuntuvat olevan junnupartioina, eli auttamassa junnuja pystyyn.

Välillä olisi kyllä hyvä jos ajettaisiin vuoroissa. Esimerkiksi 20min nopeet, 20min junnut ja 20min mönkkärit. Saisivat kaikki ajaa omalla vuorollaan omaa vauhtiansa. Välillä käy sääliksi nopeita kuskeja kun radalla on paljon junnuja. Eivät pääse nopeet kuskit ajamaan omaa vauhtia kun joutuvat vahtimaan junnujen ajoa.


Joo kiitos tämä selventi paljon. Kysyin koska olen joskus jostain kuullut että Jämsässä olisi sellainen käytäntö, että <-85cc olisi oma ajovuoro ja tosta ylöspäin oma vuoro.
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 9.4.2010 22:09

Onkos kellää tietoo et mitä crossiratoi olis jo auki? Dynasetin halli ainaki ja sit kuulemma vantaal.. muita? Jokioisten radasta jotai tietoo et millo aukee? :)
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 9.4.2010 22:11

Kai ne suurin osa on jo auki, kunto vaan on vähän kyseenalanen.
Veseq
Pyörä:
Honda CR 125cc -97
Liittynyt:
9.7.2009 17:58

ViestiKirjoittanut Veseq » 10.4.2010 12:21

Koskahan kurjennevan rata avataan?
Ja onko tietoo Heittolasta ja Partakangaasta onko avattu ja missä kunnossa?