Honda mainosti jo aikoinaan -97 250 CR:ssä olevan eräänlaisen luistoneston sytytyksen ohjauksessa.
The map type ignition monitors wheel spin at something like 28 times per second to modulate the amount of wheel spin to provide maximum traction. After you get all the traction you can, the always potent 250cc Honda motor moves the whole package along quickly.
MXA:n juttu aiheesta. AMA:n ja FIM:in on varmaan aika vaikea vetää raja siihen mikä lasketaan luistonestoksi ja mikä ei. Varsinkin, jos luistonesto on ohjelmoitu pyörän moottorinohjausyksikköön ilman mitään erityisempiä antureita, on lähes mahdotonta todeta sellaisen olemassaoloakaan.
Uskon että crossissa luistoneston saa toimimaan, kunhan vaan järjestelmä seuraa moottorin kuormitusta. Kun takarengas pyörii hypyssä vapaasti ilman kuormaa, kytkeytyy luistonesto pois päältä ja mahdollistaa keulan noston ilmassa kuten ennenkin.
Nykyisissä Hondan ruiskukoneisissa nelareissahan taitaa olla jo vakiona eri sytytyskäyrät joka vaihteelle.