jukke96 kirjoitti:onko tuo ohjauslaakereiden rasvaus / vaihto kova homma?
itse juuri pyörän hankkineena ja ohjauslaakerin ensimmäistä kertaa vaihtaneena voin sanoa että ei ole suuri työ vaihtaa.
tangosta kaikki irti. jarrusatula+letku+säiliö kokonaisena irti
tanko pois
yläkolmion päältä mutteri auki siitä lähtee se ylä-kolmio ihan nostamalla/kumivasaralla.
sitten tulee sen alta toinen mutteri se auki ja tässä vaiheessa keula on periaatteessa irti.
onnistuu ilman renkaan irroittamista bilteman huoltopukilla. takaisin laittaminen onnistuu myös helposti.
ja laakerien kehät lähtevät helposti irti jos aijot vaihtaa niin hitsaamalla laakerinkehää pitkin saumaa ja kun tarpeeksi on hitsannut niin tulevat ihan sormivoimalla ulos.
keulassa jos ja kun laakeri on tiukassa niin itse vedin dremelillä lähes halki ja löin kiilalla sen irti.
vähän sekavasti kirjoitettu mutta noin pääpiirteittäin.
aikaa itselläni meni n. 2h