Nyt alkaa mennä jo vähän vaikeaksi. Seosruuvi on lähinnä tyhjäkäyntisuuttimen hienosäätöä, säätöväli ehkä 0-3 kiekkaa pohjasta maksimissaan. Tapahtuiko tuo "mooaaminen" siis silloinkun kun väännät kaasua auki ja ajossa, ei vapaalla?
Seuraavaksi onkin edessä kiihdytyspumpun säätely. Voi esim. ottaa koko takarunkon ilmanputsarikoteloineen päivineen irti ja sitten kaasarin kurkkua katsellen vääntää kaasun melko nopeasti auki (kone ei käynnissä). Kiihdytyspumpun pitäisi ruutata siitä alaoikealta heti kun luisti ehtii pois edestä ja ruuttauksen pitäisi kestää voimakkaana jotain sekunnin.
Tuosta mallia:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbzBbLYeATwMelkein kannattaa myös ottaa kaasari käteen ja avata kiihdytyspumpun pohja, ja katsoa miltä näyttää ja putsata tarvittaessa. Samoin tein voit tietty avata myös kaasarin pohjapropun ja varmistua, ettei suuttimissa ole mitään skeidaa.
Suuttimet saavat noissa olla aika tosi rikkaalla, ennen kuin se alkaa oikeasti menoa haittaamaan.