Suzuki RM

lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 17.1.2010 16:24

Neula kirjoitti:Tuli totakin eilen katseltua mutta ei sellasta räjäytys kuvaa varmaan ole edes tehty rämästä missä olis kokomotti samassakuvassa.(siis kaikki rattaat akselti yms)
mulla on suzukin manuuali ja siellä on samoja kuvia kun alpha sportsissa
ranne putos..
Myski
Liittynyt:
17.1.2010 16:16
RM 250 vm 89-91

ViestiKirjoittanut Myski » 17.1.2010 17:23

Oiskohan jollain hyviä neuvoja RM:n käynnistysongelmiin?

Eli polkemalla ei lähde sitten millään käyntiin kylmänä. Jalat ja hermot hajoaa ennenkuin
pyörä pörähtää käyntiin...
Työntämällä saa käyntiin ja lämpimänä ekalla tai tokalla polkaisulla. On vaan tuo käyntiin työntäminen hieman hankalaa näin talvisin.

Kone myös hieman röpöttää yläkierroksilla ja hajottelee tulppia.
Koneremppa on tehty, suuttimia vaihdeltu ja kokeiltu iso kasa ja kaasari on nyt
takas tehdasasetuksilla.

Ei jymmärrä enää...
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 17.1.2010 17:34

Äkkiseltään vois luulla että olis väljä mutta oletko vaihtanut tulpanhattua?
ranne putos..
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 17.1.2010 19:08

Läpät paskana? Läpät vaihtoon, jos läppien ja läppärungon väliin jää hiemankin rakoa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 18.1.2010 22:56

Onko tohon joku järkevä selitys että miksei suzuki voi koota mottia standardi laakereilla`?

Nyttekin on ongelmana kun pitäis toi vetarin laakeri viellä hommata että sitä ei saa muutaku maahantuojalta, laakerin valmistaja on KOYO, mallinumero on 6304, ja standardina tuossa kyseisesä laakerissa on koko ; 20x52x15, mutta suzukilla se on 20x52x12.5! Ja tota 12.5 paksusta laakeria ei sitten löydy mistään laakeri sarjasta. Olis edes joku 20x52x10 tai muu pienempi ku toi 12.5 niin tekis sinne alapuolelle alumiinistä pienen korokepalan..

Ei oikein viittis lähtee jyrsimäänkään laakerista 2.5mm pois:D
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 19.1.2010 13:32

Mistä tarrat etupumppujen suojiin suzuki rmz 450 (vm.07) ? Stormilta loppu....
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 19.1.2010 14:16

ei taida erikseen muualta saada, mutta nakkilalla on Whyn tarroja ja sieltä saa setin missä on pumpun suojien ja takalokarin tarrat
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 19.1.2010 16:47

Neula kirjoitti:Onko tohon joku järkevä selitys että miksei suzuki voi koota mottia standardi laakereilla`?

Nyttekin on ongelmana kun pitäis toi vetarin laakeri viellä hommata että sitä ei saa muutaku maahantuojalta, laakerin valmistaja on KOYO, mallinumero on 6304, ja standardina tuossa kyseisesä laakerissa on koko ; 20x52x15, mutta suzukilla se on 20x52x12.5! Ja tota 12.5 paksusta laakeria ei sitten löydy mistään laakeri sarjasta. Olis edes joku 20x52x10 tai muu pienempi ku toi 12.5 niin tekis sinne alapuolelle alumiinistä pienen korokepalan..

Ei oikein viittis lähtee jyrsimäänkään laakerista 2.5mm pois:D

Sehän tuossa on juuri ideana, että joudut nyt ostaan niiltä tuon laakerin.=D Käärivät paremmat rahat, kun teettävät noita erikoisempia laakereita, joita ei ihan jokaputiikista saa.
~Way of life.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 19.1.2010 18:56

Onko se laakeri muka nytte sitte nii hintava orkkiksena ettei millää viittis ostaa sitä vaa pitää maan jokaine laakeriliike kysellä läpi?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 19.1.2010 19:18

ei ainakaan niin kallis että kannattaa alkaa holkkia sorvaamaan...tilaa vaan kaikki orkkis laakerit nii pääsee aika paljon helpomalla ja silti ei hinnassa ihan hirveästi häviä,kallista se on aina teki mitä vaan mutta elämä on
ranne putos..
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 19.1.2010 20:54

Oonko mää valittanu jotain että on kalliit?

Ihmettelin vaan, että miksei ne voi olla standardi kokoja olis paljon helpompi ja nopeempi hommata laakerit..

Mutta ollu mp-t:ltä jo 2pv kohta tilauksessa eikä oo mitään kuulunu saatavuudesta tjps..
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.1.2010 20:20

Noissa kaiken varalta rempoissa kannattaa tilata osat valmiiksi ennenkun alkaa purkaa nii saa nopeesti pyörän taas tulille.
ranne putos..
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 20.1.2010 20:41

Niinhän niissä kannattaa, kaikki laakerit mielestäni tilasin alakertaan, mutta nyt kasaamis vaiheessa huomasin että se vetarin laakeri puuttu. En tie onko mun vai myyjän vika.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.1.2010 20:49

Se vetarin laakeri kyllä kannattaa vaihtaa sillä se hajoo yleensä noista ekana
ranne putos..
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 20.1.2010 21:37

Huomattu, eiseny ihan paskaks oo menny mutta ei se kunnossakaan ollu (pykälää ku pyörittelee käsissä) Perkeleen perkele, sillon 05 ku ton rämän ostin niin myyjä näytteli kyllä kuittejakin että on just uusittu muka osia tohon rämään, paskanvittua ihan varmaan on 03vuoden laakerit kyllä sisällä ollu viellä 2010vuoteen asti. Vai meneekö sellasella 100h ajolla muka kaikki alakerran laakerit? mm vetari,kampura,vaihteisto?