Pyörän Valinta

J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 17.9.2011 10:02

dmx^ kirjoitti:Nyt oisin alottamassa harrastus mielessä enskaa/mx, nii mitä mieltä oisitte honda crf 150 -07? En siis ole ennen crossilla ajanut ja pitäs olla kuitenki halpa ja nelari. Nelari siks ku ei jatkuva mäntien vaihto nappaa.. Pituutta löytyy tällä hetkellä about 180cm, kommenttia?



tuohon pituuteen nähden jne ostaisin 250 pikkunelarin enkä tollasta 150crf..
tai sitten ihan piikkiä kattelee..
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
-Syyläri-
Pyörä:
Myynnissä
Paikkakunta:
Mahlu city
Liittynyt:
22.2.2009 18:52
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut -Syyläri- » 17.9.2011 10:18

dmx^ kirjoitti:Nyt oisin alottamassa harrastus mielessä enskaa/mx, nii mitä mieltä oisitte honda crf 150 -07? En siis ole ennen crossilla ajanut ja pitäs olla kuitenki halpa ja nelari. Nelari siks ku ei jatkuva mäntien vaihto nappaa.. Pituutta löytyy tällä hetkellä about 180cm, kommenttia?

Kyllä niitä nelarejakin joutuu remppaan. Ja osat vähän kallimpia kun piikkiin. Väittäsin että alottelijalle tulis halvemmaks kun ostaa piikin.
TSEK!!ILMOITUKSETTSEK!!
dmx^
Pyörä:
auto on kovasana
Liittynyt:
25.2.2011 18:17
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut dmx^ » 17.9.2011 10:55

Toisaalta budjettiki on <2000 € sis. varusteet jne. nii eipä tolla budjetilla juuri 2 puokkeja saa.. Ja eihä nelaris ole yhtä iso huolto tarve ku 2t. Ja 2t joutuu vaihtaa mäntiäki ~40 h välei + muuta kivaa
+ männät ja kiertokanget maksaa useamman sadan
If assholes could fly, this place would be an airport
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 17.9.2011 11:14

Kyllä tuollasta 250cc nelaria saa aika paljon huoltaa. Itse ainakin väittäsin että aloittelija pääsee helpommalla jos hommaa 2-tahdin. 2-tahtiin pitää ehkä vaihtaa mäntä välillä joka on pikkuhomma. Nelariin vaihdat sitten nokkaketjua,venttiilejä ,mäntiä jne.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut FMF » 17.9.2011 11:53

-Syyläri- kirjoitti:
dmx^ kirjoitti:Nyt oisin alottamassa harrastus mielessä enskaa/mx, nii mitä mieltä oisitte honda crf 150 -07? En siis ole ennen crossilla ajanut ja pitäs olla kuitenki halpa ja nelari. Nelari siks ku ei jatkuva mäntien vaihto nappaa.. Pituutta löytyy tällä hetkellä about 180cm, kommenttia?

Kyllä niitä nelarejakin joutuu remppaan. Ja osat vähän kallimpia kun piikkiin. Väittäsin että alottelijalle tulis halvemmaks kun ostaa piikin.

Kannattaisi varmaankin kattella isoja pyöriä, kun olet kasvanut tuosta 150 -kuutioisesta jo kauan sitten ulos...
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut OA243 » 17.9.2011 12:08

Ja valitettavasti tyly fakta on se että 2000€:lla et edes harrastele. Suosiolla vähintään 500€ lisää jos pitää varusteetkin saada samaan rahaan, on noi 2000€:n pyörätkin vähän mitä on mutta saattaa jo pystyä oikeesti ajamaankin.
dmx^
Pyörä:
auto on kovasana
Liittynyt:
25.2.2011 18:17
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut dmx^ » 17.9.2011 12:54

OA243 kirjoitti:Ja valitettavasti tyly fakta on se että 2000€:lla et edes harrastele. Suosiolla vähintään 500€ lisää jos pitää varusteetkin saada samaan rahaan, on noi 2000€:n pyörätkin vähän mitä on mutta saattaa jo pystyä oikeesti ajamaankin.

Mmh onhan se noinki, mut eipä sen tarvii kummonen olla, riittää vaa et ei lahoo joka mutkaan ja pääsee eteen päin
If assholes could fly, this place would be an airport
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 17.9.2011 14:02

Ihan esimerkkinä:
Käytiin tossa kesällä kaverille kattomassa kolmesatasta gas gasia vm 06, hintaluokaltaan just jotain +-2000e. Pyörä nostettiin pukille ja todettiin siinä että kaikki laakerit mitä pyörän alustasta löytyy oli totaalisen väljiä. Hyväkun kone lähti edes käyntiin ja äänet oli arveluttavia, sähköt ei toiminu jne. Vanteet oli ihan mutkalla..
Tämä siis varmaan niitä ääripään esimerkkejä minkälaisen pommin voi silläkin rahalla saada.
dmx^
Pyörä:
auto on kovasana
Liittynyt:
25.2.2011 18:17
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut dmx^ » 17.9.2011 14:09

Jep, mut raha ratkasee.. http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1203889
Mitä mieltä oisitte tosta ?
If assholes could fly, this place would be an airport
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 17.9.2011 14:26

Sitä ei kuvista oikeen voi sanoa. Mee kattomaan ja kokeilemaan niin parhaiten selviää.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut OA243 » 17.9.2011 18:50

dmx^ kirjoitti:
OA243 kirjoitti:Ja valitettavasti tyly fakta on se että 2000€:lla et edes harrastele. Suosiolla vähintään 500€ lisää jos pitää varusteetkin saada samaan rahaan, on noi 2000€:n pyörätkin vähän mitä on mutta saattaa jo pystyä oikeesti ajamaankin.

Mmh onhan se noinki, mut eipä sen tarvii kummonen olla, riittää vaa et ei lahoo joka mutkaan ja pääsee eteen päin


Useempaan kertaan kokeiltu, lisäks nähnyt monella saman, se ei vaan toimi. Muttei uskoa tarvitse ja voihan sitä yrittää. Tuppaa vaan meneen niin että menee se 1500€ pyörään ja toinen 1500€ siihen että pyörä on vielä parinkymmenen tunnin jälkeenkin edelleen jotenkuten ajokuntoinen. Itse kokeillut myös. Kun taas 2500-3000€:lla saa jo pienellä läpikäynnillä ajoon valmiin pyörän, eikä tarvii ihan kokoajan olla pelko perseessä siitä millon se hajoaa. (siinä mielessä kun sitä tässä lajissa voi olla miettimättä) Ja on vähän eri lajikin 1500€ pyörällä kun 3000€ pyörällä, kalliimmassa saattaa vaikka iskarit toimia ja koneessakin olla kaikki tehot tallella. Kyl se alkaa siinä vaiheessa syödä kun joka toinen ajoreissu jää kesken pyörän hajoomisen takia.

Ite pidin tossa 8kk taukoa kun laskin ettei rahat yksinkertaisesti riitä kunnon pyörään ja ajamiseen. Alkohan se vituttaa parin kuukauden jälkeen, mutta nyt on ainakin sellanen pyörä alla mihin on luottoa ja viiden ajotunnin jälkeen mennään huomattavasti kovempaa kun vanhalla pyörällä ikinä, ihan vaan sen takia että pyörä on niin eri tasonen. Vaikkei kierrosajoilla oiskaan väliä niin kyllä se luotettavuus ja pyörän helpompi ajettavuus on aika isoja juttuja.
dmx^
Pyörä:
auto on kovasana
Liittynyt:
25.2.2011 18:17
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut dmx^ » 17.9.2011 20:43

Ongelma vaan on, se että rahaa ei yksin kertasesti ole enempää
If assholes could fly, this place would be an airport
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut wolvie » 17.9.2011 23:22

dmx^ kirjoitti:Ongelma vaan on, se että rahaa ei yksin kertasesti ole enempää


Ikävä sanoa tylysti, mutta jos rahaa ei ole tuon enempää, niin sitten kannattaa jatkaa säästämistä ja ostaa pyörä ensikesäksi.

OA243 on täysin oikeassa, halvalla saat pyörän joka erittäin suurella todennäköisyydellä on remppaajan unelma ja jos rahat on tiukalla jo oston kanssa niin tuskin ne riittää esim koneremppaan tai iskariremppaan.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut välzy » 18.9.2011 1:25

paitsi jos löytää jonkun oikeasti juuri konerempatun piikkisen pyörän josta kuitit todistetusti löytyy, niin en välttämättä sitä niin mahdottomana ajatuksena.
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 18.9.2011 10:49

dmx^ kirjoitti:Ongelma vaan on, se että rahaa ei yksin kertasesti ole enempää


mutta eikös sellanen sanonta ole totta kuin että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa/vanhaa..

itse todennut tuon lauseen todeksi..

mitä vanhempi/halvempi pyörä sitä enemmä saa laittaa rahaa siihe !
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't