Suzuki RM

33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 20.4.2010 19:28

Opettele englantia kun varmaan tarvitset sitä tulevaisuudessakin:)

Jos pyörä on 6-7v vanha ja se käy/toimii niin elä nyt ainakaan ala siihen suuttimia vaihtamaan jonkun toisen ohjeiden mukaan. Pyörät on yksilöitä eikä samat asetukset tosiaankaan toimi kaikissa!

Kytkimen jäykkyyteen voi auttaa vaijerin rasvaus tai sitten näpeille voimaharjoitusta esimerkiksi ajamalla, tai no kokemustahan piti löytyä niin silloin myös jaksaa käyttää kytkintäkin ;)
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 20.4.2010 19:47

vertailuna on vanhempi ja uudempi samanlainen pyörä ja niissä oli kevyempi kytkin molemmissa! pitää koittaa rasvata eka! kaverilla röpöttää ylälierroksilla eikä vedä, siksi vakio suuttimet kiinnostaa!
Tommiselli
Pyörä:
gasgas EC300
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut Tommiselli » 20.4.2010 20:56

tuli hankittua 125 -08 rm. muuten käy hyvin ainakin metsäajossa,mutta änkkärin päästä valuu melko
paljon öljymöhnää. 420 suutin näytti olevan,onko liian iso kesäkeleille?
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 20.4.2010 21:23

Tommiselli kirjoitti:tuli hankittua 125 -08 rm. muuten käy hyvin ainakin metsäajossa,mutta änkkärin päästä valuu melko
paljon öljymöhnää. 420 suutin näytti olevan,onko liian iso kesäkeleille?

Elä hyvämies mene suuttimia sörkkimään jos se toimii hyvin. Vaihda laadukkaampaan öljyyn tai laita sitä vähemmän bensan sekaan.
~Way of life.
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 20.4.2010 21:45

Tuli hankittua rm 125 -05
Kannattaisko tarkistaa jotain paikkoja kun käytetty on?
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 21.4.2010 20:14

Paljos kannattas olla paineita renkaissa, kun kyseessä on 125cc RM.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 21.4.2010 21:32

100 000 Pa
Faber
Pyörä:
YZ125 1999
Liittynyt:
25.9.2007 9:16

ViestiKirjoittanut Faber » 21.4.2010 22:48

sjo kirjoitti:Eipä tuommoisesta englannin kielisestä osaa tilata! mikä on muuten vakio suutin 250cc ? ja missä lämpötiloissa passaa ajella? ja missä vika kun kytkin vähän raskas, mutta muuten hyvin toimii?


Vakiosuuttimet on ainakin 93-95 malliin 200 pääsutin ja 45 tyhjäkäynti.

Kysymys: Paljonko on 93-95 mallin syylärien tilavuus?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 22.4.2010 6:32

Kasipallo kirjoitti:Paljos kannattas olla paineita renkaissa, kun kyseessä on 125cc RM.
eteen kilo ja taakse 0,8.Kestää sisärenkaat(paksut) ja pitääkin ihan hyvin.
ranne putos..
Rhyno
Liittynyt:
22.6.2008 20:23

ViestiKirjoittanut Rhyno » 22.4.2010 15:41

Montako tuntia tommosella RM125 männällä kärsii ajaa ennen kuin menee vaihto kuntoon?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 22.4.2010 19:49

mulla kestäny n. 40h ainaki moitteettomasti, eli vaihan 40h välein
Rhyno
Liittynyt:
22.6.2008 20:23

ViestiKirjoittanut Rhyno » 22.4.2010 20:33

Myynnis ois yks jolla ajettu 50h ja väitti kovasti ajavan vielä 20h..
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 22.4.2010 21:46

Varmaan vaikuttaa kuin on annettu hanaa ja paljoko saanyt öljyä! Ite uskoisin että jos lähtee hyvin, 1-2 polkasua käyntiin niin on vielä timmissä kunnossa!
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 22.4.2010 22:54

sjo kirjoitti:Varmaan vaikuttaa kuin on annettu hanaa ja paljoko saanyt öljyä! Ite uskoisin että jos lähtee hyvin, 1-2 polkasua käyntiin niin on vielä timmissä kunnossa!

Ensimmäinen lause totta, muut voit jättää omaan arvoonsa. Jos 2T männän ajaa niin loppuun, että käynnistyminen ja suorituskyky alkaa merkittävästi heikkenemään, niin ollaan todella riskialueella. 2T männän mennessä väljäksi, kasvaa männänhelman halkeamien riski voimakkaasti. Japanilaisen piikin mäntä kestää 10-15h nopealla krossikuskilla, harrastelijalla sama mäntä voi kestää 80h. Epäpuhtaudet ja öljyn laatu vaikuttaa myös hyvin paljon männän kulumiseen.

Kukin laskee riskin oman kukkaron mukaan. Jos männänhelma tippuu kampikammioon, niin huonoimassa tapauksessa uusiksi menee lohkot, kampiakseli, sylinteri, kansi ja mäntä. Näiden hinnalla ostaa aika monta mäntää.
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 24.4.2010 14:31

Onko rm 250cc 2004 ollenkaan vaihteisto öljyjen pinnan tarkistus ruuvia? mitä öljyä kannattaa harraste pöristelyyn laittaa?