Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 7.12.2010 14:53

itselläni tuli siittä reijästä öljyä aina kun oli laittanu vähän liikaa vaihteistoöljyä, pyörä oli piikkinen RM
eunikki
Pyörä:
CRF -10
Liittynyt:
19.12.2007 0:22

ViestiKirjoittanut eunikki » 26.12.2010 2:00

onkos noissa 08-09 250 crf:issä Heikkoja paikkoja tai "lasten tauteja"?? ja mitä noista kannattaa erityisemmin tarkistaa kun menee pyörää ostamaan?? :D ja jos jollain kiinnostasi vaihtaa crossia tuohon piikkiin niin yv:llä tavottaa..
malo
Liittynyt:
3.11.2007 23:55
honda cr 125

ViestiKirjoittanut malo » 26.12.2010 20:30

Elikkä mikähän mahta hondassa olla vikana, kun kylmänä ei lähe käyntiin, kerran hörähtää, mutta vie saman tien tulpan( kastuu,).Jos lähtee käyntiin, niin käy vähän aikaa ja sammuu melkeen samantien.

Tulppia on kokeiltu br9eg ja platina tulppaa. tulpanjohto tarkistettu, sekä kaasutin(keihin) Neula toisiksi ylimmässä lovessa ja ps 180. Voiko vika olla läpissä,bensapinnassa tai liian raskaissa seoksissa( alkukäyrästä valuu mustaa bensaa:).
Pyörä honda cr 125 vm97.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 27.12.2010 15:11

malo kirjoitti:Elikkä mikähän mahta hondassa olla vikana, kun kylmänä ei lähe käyntiin, kerran hörähtää, mutta vie saman tien tulpan( kastuu,).Jos lähtee käyntiin, niin käy vähän aikaa ja sammuu melkeen samantien.

Tulppia on kokeiltu br9eg ja platina tulppaa. tulpanjohto tarkistettu, sekä kaasutin(keihin) Neula toisiksi ylimmässä lovessa ja ps 180. Voiko vika olla läpissä,bensapinnassa tai liian raskaissa seoksissa( alkukäyrästä valuu mustaa bensaa:).
Pyörä honda cr 125 vm97.

kokeile 7 lämpöarvoisella ngk tulpalla ja 2,5-3 % öljyseoksella, jos ajat kovaa/pitkään niin vaatii "kasin" tulpan, ysit on ammattikuskeille tarkoitettu. , voi sun pyörässä joku vikakin olla mutta tästä on hyvä lähteä.
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 27.12.2010 21:38

malo kirjoitti:Elikkä mikähän mahta hondassa olla vikana, kun kylmänä ei lähe käyntiin, kerran hörähtää, mutta vie saman tien tulpan( kastuu,).Jos lähtee käyntiin, niin käy vähän aikaa ja sammuu melkeen samantien.

Tulppia on kokeiltu br9eg ja platina tulppaa. tulpanjohto tarkistettu, sekä kaasutin(keihin) Neula toisiksi ylimmässä lovessa ja ps 180. Voiko vika olla läpissä,bensapinnassa tai liian raskaissa seoksissa( alkukäyrästä valuu mustaa bensaa:).
Pyörä honda cr 125 vm97.

Olisikohan sinulla kampikammio täynnä bensaa? Tekeekö ilmiön heti pyörän jäähdyttyä vai vasta yön yli seisoessa?

Jos tulppa kastuu kampikammiossa olevasta bensasta, niin se on helppo testata. Ennenkuin yrität käynnistää kylmää pyörää, niin ota tulppa pois. Tämän jälkeen polje pyörää ilman tulppaa useita kymmeniä kertoja. Laita tulppa paikalleen ja yritä käynnistää normaalisti. Jos tulppa ei kastu, niin vian aiheuttaja paikallistettu.

Kampikammioon pääsee valumaan bensaa kuluneesta kaasarista ja/tai vuotavasta bensahanasta/neulaventtiilistä. Käytä myös pyörä "puhtaaksi" ennen sammutusta (Eli käytä kierrokset lähelle maksimia pari kertaa ennen sammutusta)
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33

ViestiKirjoittanut olppe » 28.12.2010 13:32

Eli 125cc cr:ästä otin sylinterin irti männänvaihtoa varten ja huomasin että lohkoissa on semmoset pienet montut joissa oli jotakin sinistä kumimassaa. Samanlaista kumisysteemiä oli myös pulteissa joilla sylinteri tulee kiinni. Eli tietäisiköhän kukaan että pitääkö tollasta ainetta laittaa normi tiivisteen lisäksi sinne sylinterin alle ja mistä semmosta ainetta voi ostaa?


Pyörä on siis Honda cr 125 vm-1999.
eunikki
Pyörä:
CRF -10
Liittynyt:
19.12.2007 0:22
.

ViestiKirjoittanut eunikki » 4.1.2011 16:45

Onkos noissa -06 250 CRF:issä tyyppivikoja taikka jotain erityisen heikkoja kohtia?? ja mitä olis syytä tutkailla kun on pyörää menossa ostamaan.. ;)
tevi89
Liittynyt:
20.1.2011 22:58
Honda cr 125 2006

ViestiKirjoittanut tevi89 » 20.1.2011 23:09

Missähän mättää, ku laittaa vedet syylärii sisää nii puskee sitte pakoaukon säätimen sen nostimen reijästä vedet pihalle, ja samalla tuppaa menemää koneen sisää.. Tiiviste on välissä ja kaikki pultit on kiinni lohkossa ja vesipumpussa... =/ räjäytys kuviaki kattelin nii en ainakaa ite huomannu että siihen röörii mistä lähtee vedet sylinterille, nii sen ja lohkon välii ei näyttäis tulevan mitää o-rengastakaa.. :( alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku tallin lattia on täynnä joko öljyä tai vettä :D
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 21.1.2011 19:35

tevi89 kirjoitti:Missähän mättää, ku laittaa vedet syylärii sisää nii puskee sitte pakoaukon säätimen sen nostimen reijästä vedet pihalle, ja samalla tuppaa menemää koneen sisää.. Tiiviste on välissä ja kaikki pultit on kiinni lohkossa ja vesipumpussa... =/ räjäytys kuviaki kattelin nii en ainakaa ite huomannu että siihen röörii mistä lähtee vedet sylinterille, nii sen ja lohkon välii ei näyttäis tulevan mitää o-rengastakaa.. :( alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku tallin lattia on täynnä joko öljyä tai vettä :D


Puuttuuko lohkon ja kytkinkopan välistä O-rengas? Oireet viittais kovasti siihen.

Jos puuttuu/on viallinen, niin mitat on 19,8 x 1.9 . Varaosanumero 91353-KMI-004
tevi89
Liittynyt:
20.1.2011 22:58
Honda Cr 06

ViestiKirjoittanut tevi89 » 24.1.2011 22:01

Jaa a... Mistähän sivulta sä ton varaosanumeron revit?... joo ei oo o-rengasta siel välissä... Ku kävin ostaa lohkon ja vesipumpun tiivisteen, hondan varaosamyyjältä, nii eipä siellä koneella ainakaa mitää o-rengasta siihen välii näkynyt tulevan 8o ... Mutta kyllä siinä ennen sellainen on ollut..
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 24.1.2011 22:35

tevi89 kirjoitti:Jaa a... Mistähän sivulta sä ton varaosanumeron revit?... joo ei oo o-rengasta siel välissä... Ku kävin ostaa lohkon ja vesipumpun tiivisteen, hondan varaosamyyjältä, nii eipä siellä koneella ainakaa mitää o-rengasta siihen välii näkynyt tulevan 8o ... Mutta kyllä siinä ennen sellainen on ollut..


Eipä muuta kun O-renkaan ostoon sit, niin saat mopon kuntoon.

Tossa Hondan varaosaräjäytyskuvassa on joku Japanilainen logiikka ;)
Niinpä toi o-renkkukin löytyy lohkojen kuvasta, ei siis kytkinkopan :roll:
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33

ViestiKirjoittanut olppe » 29.1.2011 15:15

Eli osaisko kukaan kertoa Honda cr 125 vm-1999 neulalaakerin mittoja?
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33

ViestiKirjoittanut olppe » 29.1.2011 15:34

olppe kirjoitti:Eli osaisko kukaan kertoa Honda cr 125 vm-1999 neulalaakerin mittoja?


Eli onko se: 15x19x17mm vai 15x19x16.8mm ?
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 30.1.2011 11:01

Multa löytyisi edelleen yksi Honda Cr125 alkuperäinen mäntäsarja, sisältää kaikki tarvittavat osat: mäntä, männänrenkaan, sokat, männäntapin, neulalaakerin ja tiivisteet. Kaikki on hondan orkkis osia ja pusseissa, 80e. Kaupan päällisiksi saa putsarin pesusuojan. Tyhjänpanttina tuolla tallissa pitkään seisseet kun pyörää ei enään ole. :|

Lisäksi löytyy myös punaiset numerokilvet ja punaiset keulaputkensuojat jolla saat hondastasi koko punaisen, ja yksi alkuperäinen äänenvaimentimen villapanossarja :)
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 31.1.2011 17:14

mihin vuosimalliin mäntäsarja on??