Hei!
Omistan -98 vuosimallin 125cc RM:n, ongelmana ns. röpöttäminen kun antaa täyskaasua esim. tyhjäkäynnillä. Pyörän ollessa tyhjäkäynnillä ja kääntäessä kaasun pohjaan ottaa alkuun johonkin asti kierroksia, sitten aivan kuin kävisi vähän röpeltämään ja hetken kuluttua kierrokset nousevat sinne maksimiin. Eikös tuollaisen pitäisi ottaa maksimit sen kuin vain näyttää kaasua hieman?
Ajaessa tämä esiintyy arvaamattomuutena. Pyörä ottaa tehopiikin mutta ei niin herkästi kuin ehkä pitäisi. Sitten jossain mutkatilanteissa joista pitäisi päästä kohtuu nopeasti etenemään, joutuu heittämään todella pientä vaihdetta että jaksaa sen piikin ottaa. Sitten kun piikin ottaa niin se saattaa tulla melko arvaamatta ja aiheuttaa pienoista epävarmuutta näinkin kokemattomassa kuskissa.
Olen kokeillut kolmea pääsuutinta, 185, 175 ja 172 kokoja, eikä mielestäni käytöksessä ole eroa suutinten vaihdon osalta. Minun "mopokokemusteni" osalta veikkaisin pyörän käytöksestä sen, että se saa liikaa ruokaa, eli täytyisi laihemmalla käydä? Polttoaineessa 2t-öljyä on 2,7 - 3% , pakoputken villat vaihdettu. Ilmaruuvi on muistaakseni sen 2,5 kierrosta auki... Tuo pakoaukon säädin on täysin vieras, voiko se oireilla jotenkin noin?
Mitä tässä keksisi vielä kokeilla? Pienenpää pääsuutinta ja kaasarin neulaa laihemmalle vai?
Onko tuohon kaasarin pois ottamiseen jokin tietty asento, tuntui niin kovin ahtaalta saada se pois ja laittaa takaisin.
*edit*
Tyhjäkäyntisuutin on 50, vakio vissiin 55.
Viimeksi muokannut Olmi päivämäärä 12.5.2010 13:47, muokattu yhteensä 1 kerran