Husqvarna wr-keskustelua

enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04

ViestiKirjoittanut enskapena » 22.10.2010 10:35

Ok, hyvä juttu. Saako ton Kyb/ Sachs alustan säädeltyä hyväksi enskaan vai pitääkö siihen kattella jotain Öhläreitä?
OswaldK
Pyörä:
Husqvarna wr 300
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
26.5.2009 12:22

ViestiKirjoittanut OswaldK » 22.10.2010 10:57

enskapena kirjoitti:Kiitti kommenteista. Tilavaltahan Hussen ohjaamo tuntuu sen perusteella mitä oon päällä käynyt istumassa. Millä tavalla ne sun iskarit on pilattu? Sulla ei sit vissiin oo vielä kokemusta Mikunin toiminnasta talvella?


Joo ei ole kaasarin toiminnasta tietoa talviajossa. Ja Iskareista oli edestä otettu kaikki simmit pois. Se nyt sitten ei toiminut ollenkaan vaan tanko tuli leukaan heti isommassa patissa... :s en kyllä tajua mitä sillä oli haettu :| Ja takaiskarista oli otettu takaiskuventtiili (porattu) pois joka estää Sacs iskarissa paluuvirtauksen vaikuttamisen sisäänmenoon. Eli hajotettu totaalisesti koko toimintaperiaate ja nyt iskareita on simmitetty kolmeen eri kertaan jotta ne saatiin takasin toimimaan.

Öhlarit on varmaan hyvät, mutta uskoisin KYB/Sacs yhdistelmällä varmasti pärjäävän.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 22.10.2010 11:15

enskapena kirjoitti:Ok, hyvä juttu. Saako ton Kyb/ Sachs alustan säädeltyä hyväksi enskaan vai pitääkö siihen kattella jotain Öhläreitä?

Riippuu vauhista, jos a-luokan kuski ja vähän kookkaampi. Nii sit saa kattoo taakse öhläriä. Mutta yleensä ottaen toimiva yhdistelmä.

Oswaldk: ootko kenellä käyttänyt nuo iskarit?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
OswaldK
Pyörä:
Husqvarna wr 300
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
26.5.2009 12:22

ViestiKirjoittanut OswaldK » 22.10.2010 15:01

Domi #312 kirjoitti:
enskapena kirjoitti:Ok, hyvä juttu. Saako ton Kyb/ Sachs alustan säädeltyä hyväksi enskaan vai pitääkö siihen kattella jotain Öhläreitä?

Riippuu vauhista, jos a-luokan kuski ja vähän kookkaampi. Nii sit saa kattoo taakse öhläriä. Mutta yleensä ottaen toimiva yhdistelmä.

Oswaldk: ootko kenellä käyttänyt nuo iskarit?


Paikallinen virtuoosi täältä Lounaasta...ei mikään virallinen paja. :D onneksi! Enempää en viitsi kertoa kun kaverilla nyt jo liikaa harrastuspohjalta hommia.

Ja sen verran vielä noista öhlareista, että ei nekään autuaaksi tee. Kaverilla Temmissä molemmissa päissä öhlarit ja ajettavuuden kanssa ongelmia... on niin paljon kaikkia muuttuvia tekijöitä, että oma mielipiteeni on, että kaikilla merkki-iskareilla pärjää aika pitkälle. Ja kaikkia iskareita/jousia voidaan aina laittaa mieleiseksi. Omasta mielestäni suurin ero tulee etupäässä siitä onko kaksoiskammio vai ei. Toisaalta vetomiehet vetää ykskammioisella mm sarjaa, et ei kai sekään sitte ihan huono voi olla :)
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 22.10.2010 17:46

OswaldK kirjoitti:Paikallinen virtuoosi täältä Lounaasta...ei mikään virallinen paja. :D onneksi! Enempää en viitsi kertoa kun kaverilla nyt jo liikaa harrastuspohjalta hommia.

Toisaalta vetomiehet vetää ykskammioisella mm sarjaa, et ei kai sekään sitte ihan huono voi olla :)

Selvä, kuhan ihan mielenkiinnosta kysyin. Kukas vetää mm:ssä ykskammiosella? :OO No ei varmaan temmin vakio öhlärit, mutta ttx tekee 8)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.10.2010 23:22

Oswald, suurimmassa osassa iskareita kyseistä venttiiliä ei edes ole. Kotariin moisen saa tarvikkeena 85e ja siinä missä hyödyn pitäis olla suurin, jakaa mielipiteitä ja kertaakaan se ei o sisään jääny. Jos iskarit ylipäänsä säädetään oikein niin ensin haetaan se paluu kohilleen ja sit käydään puristuksen kimppuun, ettei vaikuta siinä kohdin mitään. Ja se pikkiriikkinen reikä siellä muuta kun vähän liruttaa ohi silloin kun simmitys toimii eikä oo mikään 100kg kuskin alla 50kg:lle tehty alusta. Se ohivirtaus kuitenkin myös stabili vaimennusta, umpinaisella männänvarrella oleviin keppeihin 99% tapauksista tarvitaan ohivirtausreikä mäntän!

Mitä tohon simmitykseen tulee niin olisko tehty keula pienissä huuruissa... kun en tiedä kuka on tehny ja missä olosuhteissa tai mitä on pyydetty/johtanu moiseen niin en voi kommentoida. Itse tein ekan takaiskarin -03 ja kotikonstein oli aika tervanjuontia, joten teetin iskarihommat "guruilla" -05 asti. Vasta kolmannen pyörän kanssa osasin ihan oikeasti sanoa millä lailla mun iskarit toimii/ei toimi ja heti kerrasta tuli hyvät, aikasempien kans tuli iterointikierroksia ja lähinnä siks kun speksasin vauhtini sen mukaan mitä keskimäärin ajan ja sit kun yritti ajaa kovempaa, ei pysyny kepit mukana. -05 rupesin laittaan keulani itse, -06 talvella tutustuin vanhanmallisen WP:n takaiskariin juurta jaksain ja -07 tein kaiken itse/pyörä ja iskarit josta kukaan ei tiennyt mitään eli ei vaihtoehtoja + rupesin tekeen kavereillekin niitä mitkä oli ns. varmoja nakkeja eli itselle jo perin tuttuja iskareita ja vähitellen kokeilua muillakin vähän matikkaa apuna. Jos jotain oon huomannu niin sen että vaikeinta on tehdä iskarit semmoselle joka ei osaa sanoa muuta kun "ei toimi" "ei voi ajaa". Jos osaa edes sanoa jostain kisojakin ajavasta/näkee edes juutuubista videoita miten kepit liikkuu tai parempi jos nähny vierestä itse, että sen pyörä on hyvä, sit on jo hyvät mahdollisuudet. Muuten ei voi kuin tehdä "yleisarvauksen" ja se tarkottaa myös iterointikierroksia.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04

ViestiKirjoittanut enskapena » 23.10.2010 14:12

Eli taitaa olla kelpo peli mettään pienellä säädöllä 8)
tapiiri
Liittynyt:
18.4.2010 20:16

ViestiKirjoittanut tapiiri » 23.10.2010 20:49

Tuli ostettua 2008 piikkinen wr ja siinä ilmeni sitten vähäisen ajon jälkeen vaihteiden jumitusta. No sitten otettiin kykin auki ja tuli ilmi että kytkin kruunusta 4 väkästä irti ja palaset siellä kykin lohkon pohjalla pohjalla. Briteistä saisi edukkaasti tilattua Talon'in kytkin koria, mutta räjäytys kuvaa ja koria tutkiessa näyttäisi siltä alkuperäisessä korissa olisi se ratas niitattu siihen kiinni ja että kiksin ratas olisi kiinteänä korissa kiinni. Miten rattaat kiinnitetään sitten tuohon tarvike koriin ja onko Talon'in korit hyviä? En haluaisi turhaa tilata osaa ulkomailta, kun palautukset on vähän miten on, vai saako tarvike koreja myös jostain suomesta. Ja pyörällä ei ole ajettu kuin noin 68h!
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 23.10.2010 22:29

Jep, ei se kakskammio mikään itseisarvo ole vaikka helpottaakin säätämistä ja mahdollistaa semmosia ominaisuuksia mitä ei muuten saa. Perus suomienskaan tärkeempää on kuitenkin herkkyys, joskin olen minä itsekin ihastunu kakskammioisen mahdollisuuksiin ja onhan se fakta et mä en jaksa perus USD:llä kauaa kivikkoa ajaa jos se on tehty patikkoon edes kohtuulliseksi. Tosin nykysin on ongelma enempi se et kädet ei enää jaksa ja tars ajaa patikkoo takasella mut lumispooria edessäpäin ja siten ajotyyli ja takaiskari pitää olla ihan erilaiset kuin kesällä takapääpainotteisesti vetäen. Mut Tarkkalatyylisesti se keula ei ole niin hankala laittaa kesäajoon kuin Timonen-tyyliseen ajoon.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Dappis
Pyörä:
Husaberg 650 -08 , Tunturi tiger s -86, Yamaha dt50r -04
Paikkakunta:
Turku/Helsinki
Liittynyt:
6.5.2008 15:43

ViestiKirjoittanut Dappis » 6.12.2010 14:20

onko normaalia että mulla tulee omassa wr vaan 4volttia etuvalolle ? eikös pitäs se 12 tulla ? apua tarvittais.. ku ei valo riitä mihinkää..
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 14.12.2010 19:46

Tarkoitus on hankkia valkokilpi enduro, silmiin osui husqvarnan wr250 -03. Miten tuollaiseen vanhempaan husqvarnaan saa osia? Häviääkö luotettavuudessa japsi pyörille? Kokemuksia ko.pyörästä otetaan vastaan. varmaan löytyy tästäkin topicista juttua mutta en jaksanut lukea läpi.
Honda CBR 600 -03
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
räjäytyskuvia

ViestiKirjoittanut KxRider » 14.1.2011 18:19

mahtasko joku tietää mistä löytäsin räjäytyskuvia -85 wr400:een ku etin pitkään netistä mutta tuloksetta. Ongelmia tulee vähä joka kohas että mitenkäs tää menee ja minne. Tuo tuli vielä osissa ja en oo varma onko kaikki osat mukana.
Terzi99
Liittynyt:
5.6.2008 4:25

ViestiKirjoittanut Terzi99 » 15.1.2011 19:00

KxRider kirjoitti:mahtasko joku tietää mistä löytäsin räjäytyskuvia -85 wr400:een ku etin pitkään netistä mutta tuloksetta. Ongelmia tulee vähä joka kohas että mitenkäs tää menee ja minne. Tuo tuli vielä osissa ja en oo varma onko kaikki osat mukana.



Tuolta pitäs löytyy..

http://www.cafehusky.com/forums/forumdisplay.php?f=12
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08

ViestiKirjoittanut KxRider » 25.1.2011 12:41

Terzi99 kirjoitti:
KxRider kirjoitti:mahtasko joku tietää mistä löytäsin räjäytyskuvia -85 wr400:een ku etin pitkään netistä mutta tuloksetta. Ongelmia tulee vähä joka kohas että mitenkäs tää menee ja minne. Tuo tuli vielä osissa ja en oo varma onko kaikki osat mukana.



Tuolta pitäs löytyy..

http://www.cafehusky.com/forums/forumdisplay.php?f=12



Kun ei tuolta löydy mitään räjäytyskuvia?
^sanddu^
Liittynyt:
9.11.2009 22:02

ViestiKirjoittanut ^sanddu^ » 10.4.2011 1:44

mistä löytäs wr:n 10 mallin takakatteet mustana ku maahatuojalla ei oo ja stormilta ei tiiä millaset tulee kun ei oo kuvaa ku haluttas saaha sellaset missä se änkän levike oikealla puolella ?