Honda Cr 250 94-98

Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 1.3.2011 22:36

Zappitatti kirjoitti:Mahtaakohan tämän ikäisissä Hondissa piikkisen ja puolikkaan rungot ja niiden osat erota kummoisesti toisistaan? Kyse olisi lähinnä takavanteesta, Purkuosat.netistä löytyisi 125cc:n takapyörä, muttei 250cc:n.. Onko kukaan vertaillut näitä keskenään?

E: Niin tosiaan kyseessä olevan 250cc pyörän vuosimalli on tietojemme mukaan -94.
E2: Ja purkuosilla olevan piikkisen vm on 92...


Vanteiden pitäisi käydä ristiin. Vuonna 2000 tuli vasta isommalla akselilla oleva napa.
Tony0
Pyörä:
Honda Cr 250R -98, Tm MX 85R -96, Yamaha V-max -00
Liittynyt:
28.9.2010 18:41
Valopuola

ViestiKirjoittanut Tony0 » 3.3.2011 1:12

Kervine kirjoitti:
Tony0 kirjoitti:Elikkäs katselin tota Cr:ään asennettua valopuolaa ja siitä lähtee kaksi keltaista ja yksi musta. Ongelma on se että toinen keltasista on jätetty kytkemättä jännitteen säätimeen eli pitäisiköhän molemmat keltaiset mennä jännitteen säätimelle? Vai tuleeko silloin jo liikaa virtaa? en ole mittaillut paljonko niistä johdoista tulee voltteja. Näky olevan HM:n valopuolapaketti.


Toinen niistä keltaisista menee säätimeen joka leikkaa liian jännitteen pois ja toisesta otat sitten virran niille valoille. Musta on luonnollisesti maa.


Eli siis laitan toisen keltasista säätimelle ja sitten otan toisesta keltaisesta suoraan virran valopuolalta valoille? vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? Se paketti kyllä toimii sillaikin että laittaa yhden keltaisen johdon säätimeen ja säätimen kautta ottaa virran valoille.
mxpas2
Liittynyt:
18.3.2011 15:36

ViestiKirjoittanut mxpas2 » 18.3.2011 15:59

Ostin tuossa tommosen cr250 ni onko normaalia tuo nakutus tyhjäkäynnillä?(video alhaalla) Kun itellä ei oo kokemusta näistä vehkeistä. http://www.youtube.com/watch?v=qhuB2eStse4
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 19.3.2011 0:08

mxpas2 kirjoitti:Ostin tuossa tommosen cr250 ni onko normaalia tuo nakutus tyhjäkäynnillä?(video alhaalla) Kun itellä ei oo kokemusta näistä vehkeistä. http://www.youtube.com/watch?v=qhuB2eStse4


Kuunteles muita cr.a,niin tolleenhan ne korisee kaikki :D
mxpas2
Liittynyt:
18.3.2011 15:36

ViestiKirjoittanut mxpas2 » 19.3.2011 21:01

Joo no aattelinpa kysyä täältä ku itellä ei tosiaankaan oo vielä paljoa kokemusta näistä vehkeistä. Eikä kavereillakaan oo crossipyöriä. Pisti vaan korvaan se nakutus ni rupesin miettimään että onko se ihan normaalia.
röpötin
Liittynyt:
3.5.2011 22:39
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut röpötin » 4.5.2011 0:51

Nyt tarvis apua -91 cr 250 käynnistys ongelmaan. Ei meinaa lähteä polkemalla käyntiin, tulppa vaan kastuu.
Vetämällä starttaa kyllä ja käynti muuten ok mutta ei käy tyhjäkäyntiä vaikka kuinka pyörittää nupia ylöspäin. Kaasaria putsattu ja siinä on uudet vakio suuttimet (Testattu myösa isompaa ja pienempää tk suutinta). Tulppaa on koitettu vaihella ja hattu+johto uusittu. Puristuksiaki on mitattu ja pitäs olla ok.
Puolalle tuleva jännite nousee tulppa irrallaa polkaistaessa n. 140 voltiin. Olisko kellään korjaus ideaa.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut JM82 » 4.5.2011 12:30

Läpät rikki? Loppuunajettu mäntä/männänrenkaat?
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
röpötin
Liittynyt:
3.5.2011 22:39
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut röpötin » 4.5.2011 12:49

Läpissä todella pieni rako, juuri ja juuri valoa vasten erottaa. Puristukset vähä yli 200psi.
Lazuardo
Liittynyt:
16.5.2011 12:49
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut Lazuardo » 16.5.2011 12:59

Morjens. Apuva tarvitaan !! Hommasin projektiksi cr 250 vuosimallia 98. Elikkä olen vaihtamassa kytkimen puolelle kampiakselin stefaa, täytyykö sylinteri irrottaa että saan kampuran päätyrattaan irti. Ei mahu tulemaan koska keulanpuolella on se toinen ratas ja sen systeemit edessä. ja jos nyt otan sylinterin irti tarkistukseen ni tarviiko pakoaukonsäätimelle tehdä mitään, vai eikö muuta kun nostaa sylkyn ylös. Kiitollinen olisin avusta.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut jot » 16.5.2011 18:46

röpötin kirjoitti:Läpissä todella pieni rako, juuri ja juuri valoa vasten erottaa. Puristukset vähä yli 200psi.


Kampuran stefa saattaapi olla sökö jolloin imasee loota öljyä koneeseen. Onko tulppa ollut litimärkä että melkee öljyä valuu?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut CR250 » 17.5.2011 22:30

Lazuardo kirjoitti:Morjens. Apuva tarvitaan !! Hommasin projektiksi cr 250 vuosimallia 98. Elikkä olen vaihtamassa kytkimen puolelle kampiakselin stefaa, täytyykö sylinteri irrottaa että saan kampuran päätyrattaan irti. Ei mahu tulemaan koska keulanpuolella on se toinen ratas ja sen systeemit edessä. ja jos nyt otan sylinterin irti tarkistukseen ni tarviiko pakoaukonsäätimelle tehdä mitään, vai eikö muuta kun nostaa sylkyn ylös. Kiitollinen olisin avusta.


Liekö millon kampuraa vaihdettu? Ittellä kävi Wisecon kampuran kanssa sellainen eksoottisuus, että kampura oli 0,5mm liian pitkä, jolloin ratas ei kiristynyt kunnolla holkkia vasten. Tämän seurauksena öljyt pääsivät vuotamaan akselia pitkin kampikammion puolelle.

Öljyvuodon huomaa, jos ottaa sylinterin poijes. Omassa CR:ssä yönaikaan oli kampikammion pohjalle kertynyt ihan kivasti öljyä.
röpötin
Liittynyt:
3.5.2011 22:39
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut röpötin » 17.5.2011 23:30

jo kirjoitti:
röpötin kirjoitti:Läpissä todella pieni rako, juuri ja juuri valoa vasten erottaa. Puristukset vähä yli 200psi.


Kampuran stefa saattaapi olla sökö jolloin imasee loota öljyä koneeseen. Onko tulppa ollut litimärkä että melkee öljyä valuu?


Joo kyllä tuluppa on tosiaan melekolailla mustan keiton peitossa.
Saako tuon vaihettua iliman konneen halakasua, meinaan kytkinpuoleta?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut jot » 18.5.2011 20:33

Saa. Kytkinpuolen lohko täytyy ottaa irti. Samalla kannattaa koittaa ettei petilaakereissa ole liikaa väljää, joskus se on syy vuotamiseen tai stefan hajoamiseen. Stefaa ei sitten kuulu lyödä laakeriin kiinni, vaan ulkoreuna tasan stefan pesän reunan kanssa. Kahdessa edellisessä remontissa löytyi edellisten omistajien jäljiltä väärin asennettuja stefoja jotka olivat hajonneet tämän takia.
vekeveke132
Liittynyt:
15.8.2010 19:40
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut vekeveke132 » 19.5.2011 18:51

Mikä vikana, pyörää ei saa kirveelläkään käyntiin polkemalla. Hinaamalla kyllä lähtee. Kipinä on tosi heikon näkönen. Uudet alakäämit, mutta ei auta tuohon käynnistymiseen, pätkiminen tosin loppui yläkierroksilla. Uusi tulppa, mäntä ja läpät. Voiko cdi-boksi aiheuttaa heikon kipinän? On niin perkuleen kallis etten ole ostanut.. Vm.88 pyörä.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11
Re: Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut timpax41 » 19.5.2011 19:22

vekeveke132 kirjoitti:Mikä vikana, pyörää ei saa kirveelläkään käyntiin polkemalla. Hinaamalla kyllä lähtee. Kipinä on tosi heikon näkönen. Uudet alakäämit, mutta ei auta tuohon käynnistymiseen, pätkiminen tosin loppui yläkierroksilla. Uusi tulppa, mäntä ja läpät. Voiko cdi-boksi aiheuttaa heikon kipinän? On niin perkuleen kallis etten ole ostanut.. Vm.88 pyörä.

Mites sulla on suuttimet..meinaan tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa käyntiin lähtöön..