Täältä nousee räpylä ylös KTM 250 MX -89 omistajalta. Ostin pyörän kesäkuun alussa pikkuvaivasena ja nyt syksyllä otettu moottori pöydälle kokonaan. Pyörä on alkuperäinen MX-versio ja kulki vajaakuntoisenakin melko komeasti. Ymmärrykseni mukaan nämä eivät ole ihan hirveän yleisiä pyöriä enää tässä kunnossa saatika missään muussakaan kunnossa.
Moottoria purkaessa löytyi kulunut sylinteri/-pinnoite, parista kohtaa haljennut mäntä ja roimasti vuotava kampuran stefa. En enää ihmetellyt, miksi aina kylmänä lykkäs niin karmeen savun eikä ollu alavääntöä nimeksikään, kun kampura ui vaihteistoöljyssä. Niin montaa tuntia en uusilla öljyillä ajanutkaan, että olisin tajunnut asiaa niitä vaihtaessa. Vielä en ole pidemmälle avannut moottoria, mutta näkeepi sen jo nytkin, että tekemistä riittää.
Pyörään on tullut hankittua uusia osia iso läjä, mutta pitäshän siihen edelleen metsästää. Tää ois tarkotus laittaa jotakuinkin alkuperäiskuosiinsa ja kone kuntoon. Sähköt ja entiset takalinkun laakeroinnit on jo uusittu, koska ne tätä vaivas ostettaessa. Toki jos jollain on tiedossa osalähde tämmöseen niin mm. hyväkuntoista putken etuosaa kaipailisin kun tuo on melko kovia kokenut.
Ostin just briteistä yhen sylinterin lisää pahan päivän varalle, mutta nykyinen sylinteri olis tarkotus lähettää täyttöön&pinnotukseen britteihin ja ostaa läjä osia netin kautta tuohon mm. mäntää,lakrua,etuloksua,penkinpäällinen yms.
Tästä vielä kuva jos jotakuta kiinnostaapi