Muuta Keskustelua

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.2.2010 11:27

Eihän siitä muutoksesta jääny kun 230e(iskarit) tohon 1700e:oon, koska valot jäi pyörään ja niiden avulla se kaupakskin meni (enskapyöräks kisakäyttöön). Ostaja poisti itse madallukset.
En tosiaan muista enää mitä kaikkea siitä meni, kaks iskarin alapään laakeria aiankin unohtu, ketjulaahari kulu loppuun about 30h, linkun laakerit meni sen kolmiopalan takia uusiks, alkukäyrä makso muistaakseni 265e jne. Räknää ite. Jammu ja Serko molemmat on menny alkukäyrä edellä kiveen niin että takapyörä pomppaa ilmaan, pieni lommo, ei havaittavaa vaikutus lämpöihin. Tossa lensi eturenkaasta kivi! Niin joo, joku niissä pinnoissa, nipoissa tms. kanssa mätti, sai kiristellä joka viikko.

Kyllä mä olin jo epätoivonen sen kans, siks mä rupesinkin ajaan sillä temmin nelarilla, vaikka painava olikin ja unohdin jopa hetkittäin omistavani sen vihertävän kasan, kunhan en kattonu siihen suuntaan tallissa. Ymmärrät varmaan ettei semmosta houkutusta tuukaan, että kwaakkua ostasin enää.

E: zeizei muuten ihan varmaan sekoili temmin ja kwaakun välillä ;D
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 17.2.2010 12:47

Mistä muuten sais, mielellään suomesta, ostettuu sellasen lohkonhalkaisutyökalun ja sen, millä se kampiakseli laitetaan paikalleen? Vai tarviiko niitä edes ollenkaan? :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.2.2010 19:30

Teet vaan vaikka laudan pätkästä tai paksusta nailon-levystä pari kiilaa. Yleensä petilaakereista pidättää, muut ei ole puristuksella.
Mitä työkalua tarvii kampuran paikalleen laittamisessa, siis kuramopossa?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 17.2.2010 20:01

Eiku katoin vaan jotain ohjeit ja niis käytettiin jotain sellast työkaluu ku vetää sen kampiakselin siihen lohkon puolikkaaseen ja sit siin oli sellanen, mil ne lohkot erotettiin. Mut hyvä tietää, ettei tarvii tollasii kalliit työkalui pikku hommaan. :)
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 17.2.2010 22:15

SMK) kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:SMK: Mimmonen se kytkin sitten on jos se toimii hienommin kuin reklusen pro kytkin? Itte ainakin todella tyytyväinen omaan normaaliin rekkulaan, ei oo edes pro. Ei luista, eli toimii kuten normaali kytkin kun lisää kaasua.
Ainakin omaa ajoani helpotti aika rajusti.


1) toimii todella täsmällisesti aina, kai koska siinä ei ole mitään eri akseleihin liitettyjä osia, jotka laahais eri tahtia, vaan koko paketti kytkeytyy ainoastaan kytkinkruunuun
2) rekkulan säädettävyys on oleellisesti huonompi, EFM:ssä saa säädettyä välyksen juuri siihen ettei tk:llä laahaa, vaikka 0.05mm tarkkuudella, kuulia vähennettyä kuten rekkulassakin ja erilaisen jousiratkaisun myötä jousivoiman pystyy säätämään 1:2 alueella asti 0.1 pykälin
3) samasta syystä kuin kohta 1, automaatin osien lämpölaajeneminen ei vaikuta tartuntaan - keitti tai kävi +20C, aina toimii samalla lailla
Mitäs makso modauksineen? Kyl omassa mopossa ainakin toimii vielä paremmin kun kone lämpee mut jos ajelee ilman keittämättä kuten radalla niin ei ongelmaa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 18.2.2010 1:52

730e oli omakustannushinta Shercon custom-kytkimelle ilman töitä. Käytännössä menee n. 900e asennettuna ja säädettynä tuommoset mittojen mukaan tehtävät ja oma siivu siinä on 60e.
680e on ulos esim. kotariin, asennettuna. Jos asiakas halua aitse tehdä tartunnat kruunuun ja vastaa sennuksesta, vastaa myös takuuasioiden kaikista kustannuksista ja silloin hinta on sama kuin rekkulalla, vakiomalleilla. Shercossa isoin ongelma oli kytkinpakan ilmeinen kutistumine lämmetessään, mutta kun sen säti ihan hilkulle ttei +18 startatessa yhtään laahaa (melkein, ei sittenkään), niin ei haittaa vaikka keittää, toimii hienosti. Eli jos -20C on yön ja starttaa, saa jonkin aika akäyttää öljyjä lämpösiks ettei laahais. Onneks toi kykän lämpölaajeneminen kompensoi osan, molempiin suuntiin asennuksesta riippuen.

Sherco on nyt sitten myynnissä myös ilmanautomaattikytkintä ja uudenkarheilla, siis uudenverosilla, nastarenkailla 7500e tai ilman nastoja tiukka hinta 7250e (nastat 430e uudet ja nää siis todella ihan tanassa kaikki vielä jne.). On takuuvarmasti kannattavmpi ostos kuin samanlainen uutena 10.200e, sen uskallan luvata ettei mun käytön ja huollon jälkeen tarvii konetta murehtia ja yllättävän siisti ja hyvännäkönen siitä tuli kun pisteli orkkis osat kii. Nettimotoon pistin vähän kuvia. Ja tuli tuos muitettua asioita joita oon uudesta parannellu, kuten takajarruletku yms. Jarrupalat MYÖS EDESSÄ edelleen orkkikset ja pintaa jäljellä yli 2/3 - kertonee sekin jotain siitä kuinka kovilla mopo on ollu ;)

Huomenna illalla pääsee rakentaan matkamöhkönaksua safarivehkeeks, spooreihin sit nöyrästi riivinraudalla... tomaatti tulee matkamöhkäleeseen :)
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 18.2.2010 22:06

Jottei epäselvää jäisi, mua närästää TM:n maahantuojan toiminta, nykysin jo eri mittakaavassa kun närästi aikaan ennen "joutumista" naimisiin serkon maahantuojan kanssa - nyt kun ymmärtää senkin että pienikin maahantuoja voi olla ihan huippu, eikä niinkus jotkut ******* *******. Kyllä mulle kävis ihan toi 100cc ja ostaa vaan kilpi (siis vaikka AVK:lta joku kasa), mutta kun siihen joutuu männän hakeen Purolta, 125cc taas ei tarvi sieltä mitään ellei rattaita riko = aja vaikka laakerit jo ääntää... kun ei sieltä uudesta sellannistakaan se varaosatilaus sit ikinä tänne tullu - perään kyselin kolmesti ja puol vuotta odotin. Että mr zeizei-olen-ääliö, mä en ole ostamassa TM 125 ajoon, mä oon ostamassa koneen ja kilven mun 100cc:hen, jota ylläri pylläri ei oo kukaan HUOLINU (hinnasta ei oo jääny kiinni), kas ku sen osto = naimisissa = arvaa vaan mihin!

Ja voit pitää ihan omana tietonas sen että vuoden vanhasta moposta 7800e tuntuu paljolta, kertoo vaan siitä et sä et oo eläissäs yhteensä sitä vielä tienannu, paas kattoen mitä noi käytetyt katumopot maksaa, huh huh.
.


No terve taas.toi ylempi osuus on vähän epäselvää :roll:

mutta smk mistä päättelet että en ole eläissäni tienannut 7800e??
smk,olen ollut ansiotyössä jo vuodesta -97!viime vuonna tulot yli 55k!...voisin ostaa sun serko kerkon vaikka ihan vaan piruuttani :D
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 18.2.2010 22:15

wert kirjoitti:On se harrastaminen vaikeeta. Jeesus. Onneksi voin ite ajella japanilaisilla vehkeillä ja hakea varaosat just siitä liikkeestä, josta ite ne haluan hakea. Ja voin ostella just omaan pyörään tarkotettuja viripalikoita, eikä tartte viritellä omia juttuja. Tosin oma vauhti ei oo kiinni kaikenmaailman tingeltangelista, vaan peruskunnosta. Toki ne tingeltangelit vaikuttaa korvien väliin eniten, ni vauhti nousee sitä kautta. :)

Minusta kaikki uutena yli 8000e maksavat puolikkaat nelarit on kalliita. Varsinkin kun niiden arvo miltei puolittuu ekana vuonna. Tai saahan sitä pitää just sellasta hintaa kuin ite haluaa, mutta ei ne pyörät kaupaksi mee, jos hinta ei oo oikeesti kohdallaan. Sherco on mun mielestä ihan törkeen hintanen laitos. En ole sen tarkemmin sitä toosaa tutkinut, mutta hinta on jo sen verran posketon, etten oikeestaan ees halua tutustua siihen. Ja miks ees ajaa muilla merkeillä, kuin japanilaisilla ja ktm:llä?


wert olen samaa mieltä kuin sinäkin.jotkut haluavat tehdä asiat niin älyttömän vaikeiksi,ne yksinkertaisimmatkin asiat..... :s
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 18.2.2010 22:42

Mikes kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Mä oon vuodessa pistäny tohon KAIKKINEEN 729e, japsinelareilla ei siihen rahaan päässy kolmee kuukautta... ehkä just sillä 1700e mitä toi on kustantanu sohvalla ynnä muilla madalluksialla, rakentamisilla, vakuutusmaksuilla, yms. mukaan lukien siis ihan kaikki per 3tkm olis japsilla päässy sen 3kk...

Ihan mielenkiinnosta mihin ihmeeseen tuon 1700e saa menemään 3kk aikana? Johan sillä rakentaa koko vehkeen kertaalleen uusiks ja tuskin sitä tarvetta sulla ollu 3kk:n jälkeen.


Ei mulla tulis koko harrastuksesta mitään noilla SMK:n kuluilla. :eek:
Mulla onkin tainnu olla aikamoinen tuuri ton mun japsinelarin kanssa, ei oo kyllä menny vielä 3 vuoden aikana tota summaa pyörän remppoihin. :lol:
Meneeköhän SM sarjan ukoillakaan rahaa tohon malliin. :roll:
-Red Injection-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.2.2010 0:42

Sissus mut jollain on kelpo tulot ;D Voisit kuitenkin myöntää virhees syytöksies suhteen, jos tapoihin kuuluu (ed. kommenttien perusteella sihetta epäillä ettei virheitään myönnetä), vaikka eihän noihin tuloihin pääse kuin kusettamalla, huijaamalla tai hopeelusikka suussa tai kaivoksessa tmv. raaemmissa hommissa. Mut ei muuta kun serkokaupoille, ei mua kiinnosta millä numerolla mun tulot saa kertoo et pääsee ostajan tuloihin ;)
YZi, luuleksä että se epätoivonen olo tuli yksin siitä että aina oli jotain laittamista? Ei sillä huvittanu enää ajaa, sen takia ja sen kun siihen meni vaan rahaa. Oli tilistä kuitenkin muitakin menoja. Jamppiin meni kaikkiaan ia. 4kk syyläreineen ja arvonalenemineen toi, se ei siis ollu edes samassa sarjassa. Ja tarvii sun laskee vuosibudjettiin kanssa erotus pyörän ostohinnan ja myyntihinnan välillä. No rahat ei vielä loppunu kwaakun kanssa, mutta hermo loppu.

E: lisäänpä vielä sen, että Naksu saa pian WP:n keulan ja nappulat alleen, Skyteam oli mulle sopivimman kokonen pyörä ja sen suurin vika oli kilven puute. Jos on ajanu 125cc 2T ja 250-4T ja jompi kumpi tuntuu just omalta, ymmärtää miks 250-4T just siltä tuntuvan kanssa mieluummin ajaa kiina 4T kuin kisa-80-125.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 19.2.2010 9:53

Kyllähän noilla ajamiseen vaan uppoaa rahaa jos sitä on siihen syytää:) Vaikken ajanutkaan kun harrastelija enskaa (~120h vuoteen) niin kyllä siihen ajokamoineen, arvonalennuksineen jne sai sen 10tonnin vuodes uppoamaan, eikä tehnyt tiukkaakaan :roll:
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 19.2.2010 10:49

Saahan sitä rahaa uppoamaan helposti jos alkaa turhaa hifistelyä ostamaan.. Itelläkin monta tuttua ketä ajaa sen +120h/vuosi eikä todellakaan mene 10k/v rahaa.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 20.2.2010 18:08

Neula kirjoitti:Saahan sitä rahaa uppoamaan helposti jos alkaa turhaa hifistelyä ostamaan.. Itelläkin monta tuttua ketä ajaa sen +120h/vuosi eikä todellakaan mene 10k/v rahaa.


Oliskohan tuohon 10k laskettu pyörän hinta mukaan?
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 21.2.2010 0:40

Olihan siin ajokamoi ja arvonalennuksii..
Seuraavaks jotain vanhoja taulukoita löysin vuosien takaa, voitte vapaasti arvostella missä tehty väärin:)

http://sohva.org/~eetu/Gassi/enskatunnit_osat.xls
http://sohva.org/~eetu/Gassi/ostokset.jpg

Jos joku ajaa todellisuudessa 10e/tunti hinnoilla niin onneksi olkoon, itse siihen en koskaan päässyt, en edes lähellekään!
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.2.2010 0:59

Katoin ton ensimmäisen ja toi näyttää just siltä mitä asiallinen pyörän pito käytännössä tarkottaa. Joku tietty vaihtaa männän vaan ja kasaa jopa vanhoilla tiivisteillä - joskus pääsee sillä tai sit pamahtaa. Itse tein kaiken säntillisesti, mutten sittenkään ihan tarpeeksi, vaihdoin männän avaamatta kantta ja sitten petti O-rengas, seurauksena 700e temmireppaan... kun sitä kantta ei tarvinnu männänvaihdossa avata niin kokemuksella koneista kaikkinensa en tullut ajatelleeksikaan, että pitäis silti varmuuden vuoks tiivisteet vaihtaa.
Ja niin se vaan on, että kun kisoja ajelee, niin jarrupaloja ja pyöränlaakereita mm. menee paljon enempi. Se kun saattaa olla, että uusissa laakereissa on pieni välys jo 1h jälkeen ja pysyy siinä 50h tai sitten on 2h kohdalla iso välys. No jos ajat vaan kotipolkua, mitä sen väliä, sä tsekkaat ne aina ajon jälkeen ja vaihdat kun välys rupee kasvaan. Mut kun lähet kisaan niin et haluu pistää 200-300e hukkaan siks että mahd. jopa katsastuksessa hylätään tai sit tiesiirtymällä ruoee jurraan ja pakko keskeyttää tai tietää seuraavaks tilailevansa uutta napaa ja pinnailevansa vannetta.
Ja sit toi, että ihan kaikki pitäis ihan oikeesti laskee, myös ne ajot mitkä tulee autolla tehtyä tän harrastuksen vuoks ja niiden TODELLISET kulut, se on tietty aika työ jo kaivaa kaikki mikä riippuu kilsoista ja mikä ajasta ja jakaa kaikki oikeessa suhteessa, mikä on todellinen kulu?
Mutta niinhän se on muissakin harrastuksissa: lähdetään tenavan kans 90km päähän lasketteleen ja maksetaan hissilippuja n. 45e - ei se oo suinkaan siinä! Semmonen 60e tulee autolle todellisia kuluja päälle. Ja semmonen 10-15e purtavat paikan päällä. Skimbatkin kustantaa k.a. 50e/10 reissua, kun joka vuos joutuu uusiin ja omat - no joskus tulevaisuudessa ehkä :)
Että laskekaa vaan ihan kaikki niin huh huh, jopas tulikin maksaan! Ja mun 729e serkon kuluja ei sisällä auton kuluja silloin (harvoin) kun olen ajopaikalle mopon autolla vieny, mut siis kisojen lisäks lk. alle 5 kertaa. Sen vuoks kilpipelin otin, ettei tarvii koko ajan jumpata mutaset kamppeet - ei voi nousta autoon - siviilit - ei voi edes koskee mutaseen mopoon ja tykkäsin kilvestä todella, nyt sen huomaa kuinka sieppaa, talvisin kököttely peltisen jääkalikan sisällä 7min. ei paljon kerkii lämmitä... oikeesti vähempi kerkeis tulla vilu kun ajais sen nafti 5km mopolla pelipaikalle!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413