Selvittelin VFORCE läppäongelmaa ja näitä sattuu ja tapahtuu uudemmissakin. Seuraava tieto saatu luotettavasta lähteestä läppävikoihin liittyen..
Jos pyörässäsi on alakierroksilla törinää ja röplötystä, eikä pyörä vastaa kaasuun nin kuin pitäisi säätöjen ollessa nin kuin pitää, nin tarkista läppärunko ja läpät huolellisesti...
- Läppärunko ei kestänyt aiemmin (<2014) bensaa ja vääntyi. Eniten tämä näkyy alimmaisessa läpässä/läppärungon osassa, koska se on enemmän bensan kanssa tekemisissä.
- Vääntymisen vuoksi läppien esijännitys katoaa ja läpät jäävät auki
- 2014 vanhemmissa läppärungoissa läpät on kiinnitetty ruuveilla, eli vanha "klipsikiinnitys" on lopultakin poissa, mikä aiheutti esijännityksen ja rungon väätyilemisen vuoksi läppien rikkoutumista ja lähes irtoaa.
Tilasin omaani 2014 -mallin läppärungon kaikkine hiluineen ja entiset rungot (VFORCE3 ja VFORCE4) on nyt bensatestissä ties kuinka kauan, eli bensapurkissa liotuksessa testimielessä.
Myynnissä uudet VFORCE3 läpät + matkaan saa ehjiä n. 20h ajettuja läppiä pari kappaletta.
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1827335