Suzuki RM

mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 19.6.2010 22:12

_JuISSI_ kirjoitti:tuli ostettua tuommonen suzuki rm 125cc -02 ja melkein kaikki takarenkaan pinnat on löysällä, mikäs mahtaa olla vikana? Kiristysvaraa on useimmissa pinnoissa eli alanko kiristeleen niitä kiinni vai pitääkö ostaa uudet pinnat jos kiristysvarakin on jo käytetty? :|

no, tarkista ihmeessä asia, tuskin ne kierteet pinnoista loppuu kesken, ei ne pinnat veny niinkuin ehkä kitaran kielet. ,tippa öljyä/pinna on hyväksi, tiedät kyllä..
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.6.2010 8:50

_JuISSI_ kirjoitti:tuli ostettua tuommonen suzuki rm 125cc -02 ja melkein kaikki takarenkaan pinnat on löysällä, mikäs mahtaa olla vikana? Kiristysvaraa on useimmissa pinnoissa eli alanko kiristeleen niitä kiinni vai pitääkö ostaa uudet pinnat jos kiristysvarakin on jo käytetty? :|
ei ole muuta vikaa kun se ettei niitä ole seurattu,ei muutakun kiristämään vaan ennenkun menee vanne vituksi
ranne putos..
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 20.6.2010 20:29

Kiitokset teille näistä neuvoista :) Eli pelkkä kiristys riittää, tämä on hyvä tieto!
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54
Suzuki RM

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 22.6.2010 15:38

Mitä kone öljyä suosittelette Suzuki RM 125 -03 pärrään? vastatkaa mahd. nopeesti! kiitän vastanneita!
jonthu
Pyörä:
Honda crf 250 ja Derbi drd racing
Liittynyt:
4.5.2010 15:19

ViestiKirjoittanut jonthu » 22.6.2010 16:18

motorexiä se on hyväää ja onhan niitä vaikka mitä kai motulikin tekee noi on ainakin hyviä nyt ostin kanssa motokeitaasta mutta en mitä litkua se on.
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 22.6.2010 16:56

nii ja mitä bensaa käytätte? 95? 98? niin mutta öljystä tarkempia tietoja? 5w40? 8o
Ei taidolla, vaan teholla! Mitä enemmän tehoa sitä enemmän murtuneita luita!
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 22.6.2010 18:14

98 bensaa, osta vaihteistöljyä joka on viskositeetilta vaikka 80w, tai moottoriöljyä 10w40
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 23.6.2010 2:36

PKS kirjoitti:98 bensaa, osta vaihteistöljyä joka on viskositeetilta vaikka 80w, tai moottoriöljyä 10w40


Mitä meinasit tolla "vaihteistoöljyä joka on viskositeetilta vaikka 80w" ?

kysyy öljyistä tietämätön! :D
Ei taidolla, vaan teholla! Mitä enemmän tehoa sitä enemmän murtuneita luita!
malo
Liittynyt:
3.11.2007 23:55
suzuki rm 125 vm.91

ViestiKirjoittanut malo » 23.6.2010 11:04

Vaihdattako te männät yleensä silloin, kun tehot alkaa pikkuhiljaa hiipumaan alakierroksilla, eli kun vaihtaa liian nopeasti vaihteita,niin crossi ei saa tehopiikkiä heti. Männän ajotunneista ei ole tietoa, mutta pakoaukosta katoin, niin ei ollut pahempia naarmuja.
Kestääkö tuo Namura mäntäsarja harrasteajossa, ja missä noita mäntiä valmistetaan?

Kun vaihtaa männän, niin kannattaako ilmanputsari ja tiivisteet uusia samalla?:)

Pyörä siis Suzuki Rm125 -91
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 23.6.2010 11:34

En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!
Ei taidolla, vaan teholla! Mitä enemmän tehoa sitä enemmän murtuneita luita!
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 23.6.2010 12:21

POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!

Jos ny putsarii ja öljyi vähä useemmin kun aina männän vaihdon yhteydessä...?
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 23.6.2010 12:45

POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!


ei näin! öljy kannattaa/täytyy vaihtaa PALJON useammin kun mäntä, jos meinaa koneen pitää kunnossa. Ilmanputsarinkin saa vaihtaa melkeinpä joka ajokerran jälkeen. Tiivisteet aina männän vaihdon yhteydessä ( ei ihan välttämätön)

Itsellä on namuralla ajettu jo 15h ilman ongelmia
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 23.6.2010 13:09

TODELLA typerä säästökohde tiivisteiden vaihtamatta jättäminen mielestäni. Eli melkein pakosta pakoputken tiiviste(et) menee uusiksi ja sylinterin alapääntiiviste. Kantta en ikinä edes ota irti joten kannentiivistettä/o-renkaita ei tartte sen vuoksi vaihella. Usein tulee vielä pakoaukonsäätimet puhistettua niin siihen menee parit tiivisteet ja o-renkaat siinä uusiksi.

...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 23.6.2010 17:17

Guuna#243 kirjoitti:
POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!

Jos ny putsarii ja öljyi vähä useemmin kun aina männän vaihdon yhteydessä...?



no siis tottakai useemmin, mutta siis kun männän vaihtaa ni siin samalla!!! :lol:
Ei taidolla, vaan teholla! Mitä enemmän tehoa sitä enemmän murtuneita luita!
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 23.6.2010 17:19

willik kirjoitti:...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.



Vaihatko sen ihan uuteen? :lol:
Ei taidolla, vaan teholla! Mitä enemmän tehoa sitä enemmän murtuneita luita!