Yamaha YZ Topic

rengasrauta
Liittynyt:
4.1.2009 14:48

ViestiKirjoittanut rengasrauta » 5.9.2009 19:36

Hei nyt olis vähä kiire! Ei kellää olis sattunu jäämää ylimäärästä sylinterii yamaha yz 125 -05? Ja osaako kukaa sanoo et käykö -04 yz:n pytty -05? Meinaa ku ens viikonloppuna olis kisat.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 6.9.2009 16:13

Osku19 kirjoitti:
jopo59 kirjoitti:
SMK) kirjoitti:
Sportivee kirjoitti:Teenkö miten pahan virheen jos ostan yz 450f -05? Tulee perus harrastekäyttöön eli montulle, pellolle ja metsäteille. Onko näissä nelareissa jotain perus heikkouksia? Varmasti keskusteltu aiemminkin mutta en pikaisella selauksella löytänyt.


Kyllä, sillä on laitonta ajella metsäteitä!



Ei oo laitonta ajaa metsäteillä jos on oma tai on maanomistajan lupa ;)


Metsätiepä ei ole suljettu alue. ;)


Kiitos hyvistä täyttä asiaa sisältävistä vastauksista!
Honda CBR 600 -03
Hermanni Hiiri
Liittynyt:
16.5.2004 11:13

ViestiKirjoittanut Hermanni Hiiri » 6.9.2009 23:02

Mulla on ollut vuoden verran tuollainen -05 yz 450. On myös myynnissä jos kiinnostaa. Kestävä peli se tuntuu olevan, 110h ajettu joista itse 60h ja mitään ongelmia ei ole ollut. Venttiilejä ei ole tarvinnut säätää kertaakaan. Koneeseen on vaihdettu pelkästään nokkaketju kun joku guru suositteli vaihtamaan sen sadan tunnin välein.

Oon ajanut pyörällä lähinnä enduroa ja tuossa käytössähän iso nelari varmasti kestäisi vaikka miten pitkään, mutta onhan se vähän kohmelo ajettava enskapyöräksi. Pitkä ykkönen on vähän hankala hitaissa paikoissa ja ei muutenkaan ole ihan ketterin pyörä. Nopeassa maastossa ja tietysti crossiradalla on kyllä kiva ajella.
Nyt on hommattu paremmin enskaspooriin sopiva mopo kun tuo laji nyt tuntuisi enemmän kiinnostavan ja siksi yammu myynnissä.
Santtu83
Liittynyt:
29.7.2009 19:05

ViestiKirjoittanut Santtu83 » 9.9.2009 11:30

Moi!
Mulla on vähän ajettu yz 125 -06Mikähän mahtaa olla vikana, kun tulppa ei kestä puolta tankillista kauempaa? Nyt 4 tulppaa olen vaihtanut tuolla tahdilla. Kaasuttimessa on alkuperäiset suutin ja neula koot millä ennen pelannut hyvin.
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 9.9.2009 22:15

mäntä väljä ja päästää paineet läpi mikä rikkoo tulpan?
endstand
Pyörä:
Yamaha YZ 125
Paikkakunta:
LPR
Liittynyt:
23.4.2009 23:40
YZ 125 -01

ViestiKirjoittanut endstand » 12.9.2009 17:49

Sammui suoraan ajosta, eikä lähde enää käyntiin. Uusi tulppa vaihdettu->antaa kipinää ja kun polkee niin kastelee tulpan eli ei pitäisi olla roskia kaasarissakaan...mistä kannattais lähteä etsimää vikaa?
bombermuumi
Pyörä:
Gixxer
Liittynyt:
27.1.2008 20:53

ViestiKirjoittanut bombermuumi » 13.9.2009 19:58

Mites tommoset yz250f eroaa toisistaan onko esim -02 kuinka kestävä malli.?
- ja + pyörästä harkitsen tommosen hankkimista ihan mökki ajeluun pellolle, mettään ja radalle.
Kuinka kestää ja mitkä on yleisimmät huonoudet ja heikkoudet.?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.9.2009 21:05

bombermuumi kirjoitti:Mites tommoset yz250f eroaa toisistaan onko esim -02 kuinka kestävä malli.?
- ja + pyörästä harkitsen tommosen hankkimista ihan mökki ajeluun pellolle, mettään ja radalle.
Kuinka kestää ja mitkä on yleisimmät huonoudet ja heikkoudet.?


Ite en uskaltais ostaa -02 vuoden pikkunelkkua, en uskalla ostaa edes -06 pikkunelaria, siks ens kaudelle tulee piikkinen. Nää pelit tuppaa saamaan sen verran kenkää että sieltä varmaan 7 vuodessa väljistyy joka paikka aika tehokkaasti.
SolidBop
Pyörä:
Suzuki GSR750 -12, Suzuki DR650SE -97, Yamaha YZ250F -03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
3.12.2005 20:25

ViestiKirjoittanut SolidBop » 13.9.2009 22:23

Moro, olisi kiva tietää millaisilla bensa seoksilla te ajelette vanhemmilla crosseilla? Itse käytän omassa 250cc YZssä 3,5% ja se tuntuu hieman paljolta? Öljynä olen käyttäny Teboilin täysi synteettistä 2T bike öljyä.
Hyviä varaosia YZ250 -91:
http://www.motot.net/talli/osat/id18636/
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 13.9.2009 22:33

Nokkaketju on kulutustavaraa, ei niinkään että katkeais, mutta ellei vaihdeta ajoissa, syö kampuran rattaan - > kampura uusiks. Paljon tommosen kanssa riippuu tunneista ja köytöstä, 200h metsiä ajeltu, käytännössä kaks mäntää ajettu ja kerran ollu lohkot auki. Teet täyden ruumiinavauksen ennen ajoa ja jos kampura ei mee uusiks, voit selvitä osista reilusti alle tonnilla. Yks kausi krossia ja sen jälkeen harasteajossa pienissä määrin, mutta huollettu kuten kuuluu, tilanne koht. sama. Joka tapauksessa kato ettei kone ole yhtään lämmin kun käynnistät, pitäis käydä heti hyvin.

Eikä katsi yhtään alkaa arvuutteleen tunteja tai käyttöä pikaisen ulkoisen tarkastelun pohjalta. Tunteja voi arvioida katsomalla esim. kuinka paljon swingi on saanu hiekkapuhallusta, ei juuri muuten. Joillain kuskeilla kun kuluu runkokin puhki kaudessa, toisilla tuskin maali hiertyy. Kaasari on koneen ohella herkkä ja kuluva osa, uus maksaa pienen konerempan verran. Iskarit huonolla huollolla voi olal sadassa tunnissa 500e rempan edessä.

Eli yksilöstä on kyse ja pyörää jonka historiasta ei tiedä, ei kannata ostaa. Vajaatahtisissa esim. kaasari on paljon halvempi ja kampura myös, mutta kalliiksi nekin tulee jos kaikki on huonoa.
Osku, piikki todennäköisesti tulee kyllä halvemmaksi, mutta mullakin olis tiedossa yks pikkunelarikrossi, jolla on ikää 3v. ja ajettu tuskin 50h, tulee varmasti syksyn aikana myyntiin ja on paaaaljon halvempi kuin uus piikki.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 13.9.2009 22:38

Osku19 kirjoitti:
bombermuumi kirjoitti:Mites tommoset yz250f eroaa toisistaan onko esim -02 kuinka kestävä malli.?


Ite en uskaltais ostaa -02 vuoden pikkunelkkua, en uskalla ostaa edes -06 pikkunelaria, siks ens kaudelle tulee piikkinen.

Jammut on ihan suht varmoja pelejä, mut ostaisin kuitenkin vähintään -03 mallin johon tuli jonkinverran uudistuksia.
Osku, mikset osta uutta pikkunelaria jos et uskalla käytettyä? Piikit on nii last season. 8)
-Red Injection-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 13.9.2009 22:41

Ku kaikki ei ryve rahassa, eikä oo varaa ostaa 8-9 keur pyörää, josta saa kauden päätteeks 4 keur? Ei mulla ainakaan olis/oo koskaan ollu ja siks oon ostanu käytettynä aina kun mahdollista.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 14.9.2009 0:27

kyllähän tollanen 02 pikkunelari voi mökkikäytössä mennä vielä ihan hyvin edellyttäen et se on ollut koko ikänsä sellaisella tyypillä joka tietää mitä tekee!
tuo 1000e remppa on kyllä jo sellanen et miltein kaikki uusiksi!
thumperista ku tilaa nii tonnilla tulee kaikki kampurasta ylöspäin uutta!
mutta jos 02 pärrää on laittamassa nii voipi olla et kaikista paras ois se 250 2t
voimaa on alkuun liikaakin mut justii mökkikäyttöön metsäteille yms parasratkasu
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 14.9.2009 9:03

YZi kirjoitti:
Osku19 kirjoitti:
bombermuumi kirjoitti:Mites tommoset yz250f eroaa toisistaan onko esim -02 kuinka kestävä malli.?


Ite en uskaltais ostaa -02 vuoden pikkunelkkua, en uskalla ostaa edes -06 pikkunelaria, siks ens kaudelle tulee piikkinen.

Jammut on ihan suht varmoja pelejä, mut ostaisin kuitenkin vähintään -03 mallin johon tuli jonkinverran uudistuksia.
Osku, mikset osta uutta pikkunelaria jos et uskalla käytettyä? Piikit on nii last season. 8)


Ei rahatilanne salli, laskeskelin että 3000€ on aikalailla maksimi mitä pyörästä voi maksaa, sitten muutama satanen varusteisiin ja vajaa tonni osiin. Ja mopoiluvaihe taitaa jäädä väliin.

Ei mulla ajotunteja tule kuitenkaan kuin maks.50h kausi, jolloin se nelari ei ehkä tulis kauhean kalliiksi, mutta jos siihen nelariin ostaa takomännänkin niin se on heti 350€, eikä sitä osais/uskaltais itse vaihtaa. Ja jos se päättää pamahtaa, niin sitten oon kusessa. Enkä tiedä jostain 50h ajetusta nelaristakaan, mitä nyt tuolla Kaanaan kisoissa katto niin niillä vedetään kokoajan rajotinta vasten.

Paras olis omasta mielestä se 150cc KTM, niitä on muutama ollut aina välillä tohon kolmen tonnin hintaluokkaan. Tai si 125SXS, mutta ne on aikas hintavia. Vakio piikkisellä vaan antaa niin paljon tasotusta tehoissa, ettei tunnu oikein hyvältä idealta.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.9.2009 13:16

3000e lisää ton nykysen päälle vai kaikkiaan?
50h ajettu on kahdelta eri kuskiltakin ihan eri pyörä, vaikka vauhti olis sama. Tää yksilö on semmonen, että uskaltasin ottaa mielihyvin itsekin. Rossimopot tai punakilpiset ei vaan kiinnosta enää pätkääkään.
Äläkä usko kaikkea lukemaasi puppua... tonni ei ole kuin näyttää kun aletaan laittaa konetta enempi kuin venat ja mäntä. Tiivisteisiin uppoaa heti 100-120e, laakereihin toinen mokoma, kampura 300-500e, takomäntiä saa kyllä yleensä ainakin lk 250e, 350e ei taida maksaa kuin temmiin ja Husabergiin... Suomesta jos ostaa, saa kertoo 1,3:lla, silloin ei kannata ulkomailta ostaa (hyöty lk. 10-15% ja yksikin väärä osa -> meni kulut yli hyödyn)
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413