Tiedän kyllä mitä pyörät maksaa ja ihan uusinta mallia olevan YZ250F:n saa muualta euroopasta 7100-7200e veroineen, päälle vain rahti 400-700e (millä tulee ja otatko kotiin asti/lasketko mitään omalel ajalle ja oman auton kuluille yms.). Alle 400e ei taida onnistua, paitsi jos ottaa monta samalla kertaa = kertyy ns. täysiä lavoja. Ylivuotisia japskeja on aina suomimaahantuojatkin kaupitellu 6500-7000e, ja kun on hyvä suhde johonkin ASIALLISEEN OFFIkauppiaaseen (kuten vaikka Tane) niin takuukeissitkin on takuukeissejä, eikä omiin nimiin... vaikka nyt kietari katkee ja siinä on huokonen (näinkin on käyny).
Mut japskeissa onkin "katteet kohillaan", euroissa pienemmät, pienemmissä euromerkeissä tosi pienet. Vrt. kotarin kanssa säästää noin tonnin jos saa puolilmasen rahdin. Ja edelleen, tiedän mistä puhun. Silvanin suikkelin hinnottelu ei miellyttäny + halusin kilven, kyselin Saksasta COC- RM-Z:taa, homma vähän rönsyili ja lopulta toin 10kpl yli- ja yliyli-vuotisia vihreitä ja keltasia edelleenhukattaviksi, vaikka Shercon itselleni ostinkin - Suomesta. Heinäkuussa oli viritykset valmiina hankkia se briteistä, polvivamma muutti tilanteen ja sit kun päätös oli tehty, sai niitä jo Suomestakin.
Ja tarkoitin nimenomaan sitä, että mikäli ostat tonnilla osia, maksat rahteja 100-120e, sit tulee yks väärä osa ja maksat rahteja vielä 40-60e, jää hyöty aika pieneksi = ei kannata, koska sen erotuksen saa jo tommosessa mällissä osin tingittyä alennuksina ja osin hyvinä neuvoina. Kaikki ei tietty neuvoja tarvii, mut suurin osa täälläkin kirjottelevista: kannattaa ottaa kaikki OIKEA apu mitä tarjolla on.
Ja tohon "tonni ei ole kuin näyttää"... ei kun selaan thumperia ja tsiikaileen mitä kaikkee sitä oikeesti tarviikaan uusia... venat, mäntä, nokkaketju, tiivisteitä, stefoja, laakereita, kampra tai kietari + vaihto, vetarin holkki tai koko vetari, jaa on noi kakkosen rattaatkin jo sen verran valmiit ettei viitti lohkoja kasaa noilla, ohhoh, ostoskori näyttää 1500e. Kuka kasaa lohkot vanhalla vetarilla jos kerran on tullu hittia ja pää lonkkaa? Tai vaihdeplkimen akseli vääntyny? Kytkinlevyt? Kun en minäkään, niin ei kai kukaan muukaan noita ihan-vaan-huvin-vuoks rassaa?