Yamaha YZ Topic

OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 14.9.2009 16:51

SMK) kirjoitti:3000e lisää ton nykysen päälle vai kaikkiaan?

Äläkä usko kaikkea lukemaasi puppua... tonni ei ole kuin näyttää kun aletaan laittaa konetta enempi kuin venat ja mäntä. Tiivisteisiin uppoaa heti 100-120e, laakereihin toinen mokoma, kampura 300-500e, takomäntiä saa kyllä yleensä ainakin lk 250e, 350e ei taida maksaa kuin temmiin ja Husabergiin... Suomesta jos ostaa, saa kertoo 1,3:lla, silloin ei kannata ulkomailta ostaa (hyöty lk. 10-15% ja yksikin väärä osa -> meni kulut yli hyödyn)


Siis yhteensä olis maksimi 3000€ pyörän ostoon.
Pistetään kuumeen piikkiin, toi loppuosa meni vähän ohi, siis tonni on pikkuraha konetta laittaessa, ja ulkomailta ei kannata tilata?
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 14.9.2009 19:21

Osku19 kirjoitti:
SMK) kirjoitti:3000e lisää ton nykysen päälle vai kaikkiaan?

Äläkä usko kaikkea lukemaasi puppua... tonni ei ole kuin näyttää kun aletaan laittaa konetta enempi kuin venat ja mäntä. Tiivisteisiin uppoaa heti 100-120e, laakereihin toinen mokoma, kampura 300-500e, takomäntiä saa kyllä yleensä ainakin lk 250e, 350e ei taida maksaa kuin temmiin ja Husabergiin... Suomesta jos ostaa, saa kertoo 1,3:lla, silloin ei kannata ulkomailta ostaa (hyöty lk. 10-15% ja yksikin väärä osa -> meni kulut yli hyödyn)


Siis yhteensä olis maksimi 3000€ pyörän ostoon.
Pistetään kuumeen piikkiin, toi loppuosa meni vähän ohi, siis tonni on pikkuraha konetta laittaessa, ja ulkomailta ei kannata tilata?

Eli tonni on tosiaan pikkuraha konetta huollettaessa. siis smk taisi tarkoittaa sitä että jos ny ulkomailta tilaat, niin jos sielä tulee väärä osa ja joutuu takaslähetteleen, niin se hyöty menikin sitten siinä.
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 14.9.2009 21:48

Osku, mäkin kyllä luulin et hävität ton pyörän ja hommaat toisen tilalle, et sen takia kommentti. :)
Ja SMK, uusia saa kyllä paljon halvemmallakin, 5-6 tonniin.
-Red Injection-
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 14.9.2009 21:57

YZi on ihan oikeessa, ylivuotisia saa 5-6 tonniin tonniin. ainakin kaveri sai
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.9.2009 23:17

Tiedän kyllä mitä pyörät maksaa ja ihan uusinta mallia olevan YZ250F:n saa muualta euroopasta 7100-7200e veroineen, päälle vain rahti 400-700e (millä tulee ja otatko kotiin asti/lasketko mitään omalel ajalle ja oman auton kuluille yms.). Alle 400e ei taida onnistua, paitsi jos ottaa monta samalla kertaa = kertyy ns. täysiä lavoja. Ylivuotisia japskeja on aina suomimaahantuojatkin kaupitellu 6500-7000e, ja kun on hyvä suhde johonkin ASIALLISEEN OFFIkauppiaaseen (kuten vaikka Tane) niin takuukeissitkin on takuukeissejä, eikä omiin nimiin... vaikka nyt kietari katkee ja siinä on huokonen (näinkin on käyny).

Mut japskeissa onkin "katteet kohillaan", euroissa pienemmät, pienemmissä euromerkeissä tosi pienet. Vrt. kotarin kanssa säästää noin tonnin jos saa puolilmasen rahdin. Ja edelleen, tiedän mistä puhun. Silvanin suikkelin hinnottelu ei miellyttäny + halusin kilven, kyselin Saksasta COC- RM-Z:taa, homma vähän rönsyili ja lopulta toin 10kpl yli- ja yliyli-vuotisia vihreitä ja keltasia edelleenhukattaviksi, vaikka Shercon itselleni ostinkin - Suomesta. Heinäkuussa oli viritykset valmiina hankkia se briteistä, polvivamma muutti tilanteen ja sit kun päätös oli tehty, sai niitä jo Suomestakin.

Ja tarkoitin nimenomaan sitä, että mikäli ostat tonnilla osia, maksat rahteja 100-120e, sit tulee yks väärä osa ja maksat rahteja vielä 40-60e, jää hyöty aika pieneksi = ei kannata, koska sen erotuksen saa jo tommosessa mällissä osin tingittyä alennuksina ja osin hyvinä neuvoina. Kaikki ei tietty neuvoja tarvii, mut suurin osa täälläkin kirjottelevista: kannattaa ottaa kaikki OIKEA apu mitä tarjolla on.

Ja tohon "tonni ei ole kuin näyttää"... ei kun selaan thumperia ja tsiikaileen mitä kaikkee sitä oikeesti tarviikaan uusia... venat, mäntä, nokkaketju, tiivisteitä, stefoja, laakereita, kampra tai kietari + vaihto, vetarin holkki tai koko vetari, jaa on noi kakkosen rattaatkin jo sen verran valmiit ettei viitti lohkoja kasaa noilla, ohhoh, ostoskori näyttää 1500e. Kuka kasaa lohkot vanhalla vetarilla jos kerran on tullu hittia ja pää lonkkaa? Tai vaihdeplkimen akseli vääntyny? Kytkinlevyt? Kun en minäkään, niin ei kai kukaan muukaan noita ihan-vaan-huvin-vuoks rassaa?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 15.9.2009 7:33

Kun kuukausi sitten vaihdoin pyörää, ja aktiivisesti etsin ja kyselin ajamatonta 450 nelaria. Parhaimman tarjouksen sain 09 450 kawasta 5500 ja 08 4900 ja siis Suomesta. Joten luulisin piikin alle vitosella lähtevän. Bikeworldkin hävitti 09 Hondia, 250 crf oli jotain alle kutosen luokkaa. Päädyin kummiskin 450 rm-z..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.9.2009 9:11

On muuten hinnat semmosia, että jos noita on yhtään enempää kuin ihan joku kappale kutakin, ei kannata alkaa tuomaankaan...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
rengasrauta
Liittynyt:
4.1.2009 14:48

ViestiKirjoittanut rengasrauta » 15.9.2009 20:23

Oisko kellää mitää neuvoja ku mun piikkinen jammu meinaa mennä tukkoon kun käy tyhjäkäyntiä lämpimänä noin 15sec (tai enemmän) ja kun lähtee vedättämään niin prötää jonku verran? :roll:
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 15.9.2009 20:27

Se johtuu siitä että annat sen käydä sitä tyhjäkäyntiä.. miksi sen edes pitäisi käydä tk:llä?
rengasrauta
Liittynyt:
4.1.2009 14:48

ViestiKirjoittanut rengasrauta » 15.9.2009 20:35

Jay_|P kirjoitti:Se johtuu siitä että annat sen käydä sitä tyhjäkäyntiä.. miksi sen edes pitäisi käydä tk:llä?

no ainaki enduros joutuu käymää välil
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 15.9.2009 20:37

Jay_|P kirjoitti:Se johtuu siitä että annat sen käydä sitä tyhjäkäyntiä.. miksi sen edes pitäisi käydä tk:llä?


Miks kakstahdeissa ei sitten pidetä tyhjäkäyntiä? Mulla ollut kaikissa kakstahdeissa tyhjäkäynti ja on pelanneet ihan hyvin. Eikös se stumppaa tosi herkästi jo ei ole tyhjäkäyntiä?
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 15.9.2009 20:43

Ilmaputsari puhdas? Koita hakea ilmaruuvist tyhjäkäynti mahdollisimman tasaseks ja et vastaa mahdollisimman hyvin pieneen kaasun kääntöön ja palautuu nopeesti takas. Jos ei riitä nii vaihda vähä pienempi tk-suutin.
rengasrauta
Liittynyt:
4.1.2009 14:48

ViestiKirjoittanut rengasrauta » 15.9.2009 20:46

Oretna kirjoitti:Ilmaputsari puhdas? Koita hakea ilmaruuvist tyhjäkäynti mahdollisimman tasaseks ja et vastaa mahdollisimman hyvin pieneen kaasun kääntöön ja palautuu nopeesti takas. Jos ei riitä nii vaihda vähä pienempi tk-suutin.

Ilmanputsari on puhdas. Pitää ilmaruuvii huomen koittaa säätää, herkästi ei ihan kaasuun tottele muutakun pienemmällä suuttimella, mutta sitten käy liian laihallu kun jää lejaamaan kierrokset.
Catiska
Pyörä:
KTM EXC 525
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Catiska » 15.9.2009 21:55

Kenellä Yammu-kauppiaalla on Suomessa hyvä ja laaja varaosavarasto? Meidän paikallinen tökkii monesti ja pahasti. Tympii odottaa osia viikkoja, nopeammin saa Keski-Euroopasta tilaamalla, mutta nopeammin saisi jos löytyisi Suomesta. Viimeiksikin pojan YZ tarvitsi uuden vaihdepolkimen akselin ja pari tiivistettä. Ei suostuneet tilaamaan, olisi pitänyt odottaa jotta jos jollain hajoaa kone perusteellisesti ja tulee isompi mälli varaosia tilattavaksi... Kerroin että unohdetaan homma, pyörä pitää saada ajoon vielä tämän kauden aikana.
www.lynxracing.net
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 15.9.2009 22:31

Ainakin täällä Porissa paikallinen Yamaha-diileri (sekä uusi että vanha) tilaa alkuperäisosia päivittäin, ainakin näin sesongin aikaan. Veikkaisin että moni muukin isompi kauppias tekee näin (ainakin Yamaha-centerit).