Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut jot » 9.8.2011 19:15

jonitzi kirjoitti:Osaako kukaan kertoa missä on vika. Pyöränä on cr 85
vaihdoin kytkinlevyt ja jouset. Nyt pitäs laittaa kasahan niin pitääkö ne ruuvit ruuvata aivan pohjaan niin että jouset ovat nii kireellä kuin pystyvät? Ite ku siinä takkusin ymmärsin että ne ei saa olla aivan pohjassa että kytkin ottaa?
Ja nyt kun laittaa kytkin koppaa kiinni ja sitten kokeilee polkasta käyntiin niin kone on aiva jumis.
Välillä kun säädin sitä sai niin että kone pyöri normaalisti mutta silloin ei kytkin ottanu kunnolla ja käynnistyspolkimen palautus jousta joutui kiristämään sitten koska se ei palauttanu kunnolla.
Missä mahtaa olla vika?


Ja käynnistyspolkimen akselilla on merkit minka mukaan ratas pistetään akselin kanssa linjaan niin jousen kireys on oikea.
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut jonitzi » 9.8.2011 23:19

Kiitos tästä.
Oon takunnu ton asian kans jo hetken ja mistään ei oo löytyny oikeen tietoa. Kaiken näköstä on yritetty ja pähkäälty mutta jos nyt onnistais :D
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Juke*
Pyörä:
Honda Crm/Cr 125 projekti
Liittynyt:
30.8.2009 17:53
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut Juke* » 10.8.2011 20:20

Tais löytyy vika miks oli tiiviste menny. :D
Siel pytys on 2 reikää pakoaukon alapuolel ja niis sellaset tapit. Ne tapit oli tullu 1-2mm ulos sieltä ja se toine oli painanu sen tiivisteen puhki ja siit sit alkanu repeämään. Vaihdoin tuon tiivisteen aikaisemmin ja 1 mutteri oli tippunut sylinteristä ja sitä oli vähän aikaa käytetty 3 mutterilla niin varmaan tuossa vaiheessa tärissyt ne tapit ja valunut alaspäin?
Jos se nyt kestäisi sillä tiivistesilikoonilla siellä kasassa niin ei tarvisi ostaa toista tiivistesarjaa.

Mikäs tarkotus niil rei'il siin pakoaukon alapuolel on? :eek:
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut jonitzi » 11.8.2011 22:19

jo kirjoitti:Pohjaan pohjaan pohjaan, tottakai. Kiristysmomenttina sama kuin lohkon kiristyksessä. Eihän ne muuten kiinni pysy.


Mitä oon tehny väärin kun nyt laitoin ne pohjaan ja kopan kiinni ja kokeilin vetää siitä mihin vaijeri tulee niin ei se ota ollenkaan kiinni ja muutenkin sitä saa vedyttyä noin 1cm ja sit töppää
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
malo
Liittynyt:
3.11.2007 23:55
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut malo » 14.8.2011 1:14

Mikähän tuohon 125cc vm.94 hondaan tuli kun ajoin niin yhtäkkiä sammu ja ei enään lähtenyt käyntiin,tulppa oli kuiva ei karstoittunut ,suutin on 178 ja sokka toisiksi ylimmässä. Käyntiin pukattaessa paukkui putkessä ja vähän lupaili.

Mikä on vakio tulppa tuohon pyörään?


Mikähän tuossa on kun käyntiin polkiessa lyö vaihteen silmään itsestään ,mutta ajossa toimii.Voiko vika olla kytkimessä koska sieltä puuttuu kuulemma yksi kytkinjousi
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut jot » 14.8.2011 10:43

Tulppa luultavasti menny, kuulostaa että käy todella laihalla jos tulppa ei ole yhtään saanut väriä. Siinä saattaa olla syy hajoamiseen. Kävikö tyhjäkäyntiä ennen ku sammu?, jäikö kierrokset rallattaan ku päästit kaasusta?

Ja äkkiä se kytkin jousi sinne kytkimeen!!! Tuohon vaihteen menemiseen silmään en oikeen mitään järkevää selitystä keksi, välillä tosin saattaa olla että olet luullut että on vapaa mutta vaihde on siirtymässä jo päälle ja koneen pyörittäminen saa sen aikaiseksi.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut jot » 14.8.2011 10:46

jonitzi kirjoitti:
jo kirjoitti:Pohjaan pohjaan pohjaan, tottakai. Kiristysmomenttina sama kuin lohkon kiristyksessä. Eihän ne muuten kiinni pysy.


Mitä oon tehny väärin kun nyt laitoin ne pohjaan ja kopan kiinni ja kokeilin vetää siitä mihin vaijeri tulee niin ei se ota ollenkaan kiinni ja muutenkin sitä saa vedyttyä noin 1cm ja sit töppää


siellä on aika paljon jousivoimaa vastassa, pistät sen vaijerin vaan omalle paikalleen kahvaan kii ja kokeilet siinä. varmasti toimii jos olet oikein kasannut.
mik_ko
Pyörä:
Honda cr 125 -2002
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
8.5.2007 18:21
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut mik_ko » 20.8.2011 1:08

Tuli tuossa käytettyä tuon 125 -01 ceeärrän kone pöydällä osina.
Nyt tuntuu että käytös muuttui melkolailla. Että alhaalla ei tapahdu mitään ja ylhäällä repäsee paljon myöhemmin kuin ennen. Tai siltä se ainakin tuntuu.
Että onko kokemuksia voiko tuon pakoaukon säätimen kasata jotenkin vääärin? Vissiin se täytyy käyttää auki jos se on erilailla kuin aiemmin.

Ja minkä verran vaikutta jos syttö tuli hieman eri asentoon kuin ennen? Vaikka eipä tuossa ollut kuin pikkusen sitä säätövaraa.
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 25.8.2011 15:18

jos jollain on ylimääräsenä / sattuis tietämään mistä sais Cr 125 vm- 92-99 sylinterin ni ilmotelkaa vaikka yv:llä.
-ose
Pyörä:
Honda cr 125 ja suzuki pv
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.4.2009 16:45
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut -ose » 1.9.2011 16:16

Paljonkohan tollasella piikkisen männällä ajaa suunnilleen? Nyt wisecon takomäntä ollut 40 tuntia kiinni. Ajo lähes kokonaan katuajoa muttei kuitenkaan mitään hidasta löysäilyä.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut välzy » 1.9.2011 22:09

mik_ko kirjoitti:Tuli tuossa käytettyä tuon 125 -01 ceeärrän kone pöydällä osina.
Nyt tuntuu että käytös muuttui melkolailla. Että alhaalla ei tapahdu mitään ja ylhäällä repäsee paljon myöhemmin kuin ennen. Tai siltä se ainakin tuntuu.
Että onko kokemuksia voiko tuon pakoaukon säätimen kasata jotenkin vääärin? Vissiin se täytyy käyttää auki jos se on erilailla kuin aiemmin.

Ja minkä verran vaikutta jos syttö tuli hieman eri asentoon kuin ennen? Vaikka eipä tuossa ollut kuin pikkusen sitä säätövaraa.

tottakai sen voi kasata väärin, ja luultavasti olet kasannutkin jos noin kävi, ota auki vaan.

Vaikutuksen "määrää" on vaikea sanoa, mutta pääpiirteissää näin: Ennakko myöhäsemmälle = ylös paukkuja, ala ja keskialueen ajettavuudesta pois, ja vastaavasti aikaisemmalle= niin ylhäältä leikkaa vähän tehoja mutta alas vähän paukkuja. Tämä ei tietenkään tapahdu loputtomiin, vaan kun tarpeeksi pieleen menee niin ei toimi ollenkaan :)

E: niin vielä, mikäli moottori muuten vakiokunnossa sylinterin yms osalta, niin laittasin sytkän takaisin vakioasentoon.

-ose kirjoitti:Paljonkohan tollasella piikkisen männällä ajaa suunnilleen? Nyt wisecon takomäntä ollut 40 tuntia kiinni. Ajo lähes kokonaan katuajoa muttei kuitenkaan mitään hidasta löysäilyä.


Jos olet kunnolla lämmitellyt ennen ajamista, niin kyllä sillä sen 60-80h päästelee, kyllä sen tuntee kun alkaa vedot katoamaan, tarkkaile myös pakoaukosta alkaako tummumaan renkaiden ympäriltä eli ohipuhaltaa.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut xQ » 3.9.2011 0:20

Pitää tähän korjata sen verra et sytkä aikasella kiertää pitkälle jne.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut välzy » 3.9.2011 16:10

kiertäää pidemmälle, kun ennakko laitetaan loppumaan aikaisemmin?

E. http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=523.0
H3NKK@
Liittynyt:
31.10.2010 22:07
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut H3NKK@ » 5.9.2011 17:58

,
Viimeksi muokannut H3NKK@ päivämäärä 8.1.2012 15:54, muokattu yhteensä 1 kerran
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

ViestiKirjoittanut jot » 5.9.2011 18:57

ne tehothan siinä nyt viimesenä pitäs olla valinta periaate. Ja suosiolla jättää noin vanhat pelit ostamatta jos ajaa meinaa. Crossipyörällä ajaminen on niin kallista että suosiolla ostaa 2000+ vuoden peli nii on todennäkösyys että maksaa itsensä takas verrattuna tohon 89 peliin nii muutamassa kymmenessä tunnissa. Kokemuksesta voin sanoo että ostaa suht ok kuntosen romun nii siittä ajokelposen tekeminen maksaa helposti tonninkin, vaikka joka homman tekee itte.

Esim piikkisiä saattaa saada 2000+ mallisia 1500e. Yamahat ainakin ollut pirun halpoja nykyään.