Yamaha YZ Topic

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.9.2009 23:32

step_two kirjoitti:Mitä öljyy kannattas laittaa yz 80 vm.83:seen?


Ihan samoja liemiä kuin uusiinkin, jos vaikka vedän "kotiin päin" niin lodjuun Pennzoil Gear 80W tai BelRay Gear Saver 80W, bensan joukkoon Pennzoil Snowmobile 2T tai jos hifistellä haluaa niin BelRay:n H1R on toki parasta. Iponen mansikkaöljystä ei ole vielä karstaavuudesta kokemuksia, about parin kuukauden päästä on. Toki rehellisyyden nimissä huomautettakoon, että muiden merkkien vastaavat tuotteet ajavat asiansa yhtä lailla, vaihteistoöljyissä huonoutta ei ole kuin kytkimen toiminnan suhteen joillan liemillä, 2T- öljy on kriittisempää. Joskin sun pyörän tapauksessa ei paljon muu karstoitu kuin männänrengasurat.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 22.9.2009 19:08

Kellään ylimääräisiä vanteita 2000 puolikkaaseen ? tai siihen sopivia. yv:tä vaan tulemaan jos on ja haluaa luopua niistä :)
Ja sitten että kertokaas vähän noista talvisuuttimista että kun olen ajatellut jäärätää mennä ajelemaan niin kuinka paljon isommat suuttimet pitäisi vaihtaa kyseiseen peliin ?
Entäs sitten ne välitykset ? kuinka monta piikkiä pitäisi laittaa pidemmät välit ? ettei tarvitse mennä kauppaan arpomaan että mitkäs nyt laittais :) ei tää oo hyvä otetaan toiset...
Kiitoksia =)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 22.9.2009 22:38

ehkä kumminki ne välitykset kannattee arpoa ihan ite!
sehän riippuu niin paljon radasta meillä on aina ollu jääradat sen verran syheröitä et ihan vakio välityksillä on pärjänny ja mukavemman väännön siinä saa kavereitten kans aikaseksi etenki enskapiikeillä.. ja kun ei oo ollu pitkiä suoria nii ihan normaali talvisuuttimillakin on pärjänny ettei oo tarvinu mitää luokkaa 600 olla pääsuutin..
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 23.9.2009 16:10

oorait selvä peli :)
Mutta niistä vanteista voi sitten laitta yv:n'ä mulle jos löytyää joltain
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
bombermuumi
Pyörä:
Gixxer
Liittynyt:
27.1.2008 20:53

ViestiKirjoittanut bombermuumi » 23.9.2009 18:55

Eika toi teboilin superbike 15w-50 öljy ole kans ihan sopivaa tohon yz250f..
Tuli semmosta lorautettuu loota täyteen.. :s
Mitä öljyä yleensä käytätte.?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 24.9.2009 0:37

Ja jähmepiste sit -20, fiksu veto näin syksyllä...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
bombermuumi
Pyörä:
Gixxer
Liittynyt:
27.1.2008 20:53

ViestiKirjoittanut bombermuumi » 24.9.2009 14:45

No kerkeen vaihtaa öljyt varmaan muutamaan kertaan vielä ennenku tulee edes minkään näkösii kunnon pakkasii.. ;)
Mut mitäs öljyjä suosittelette eri vuoden ajoille. :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 25.9.2009 0:32

Nyt voi jo pistää 10W40 ihan hyvin ja tietty alempi mitä pienempi, ylempi mitä isompi paranee vaan, saman merkin sisällä. Käytännössä joissain liemissä on isoja eroja eri merkkien sisällä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
bombermuumi
Pyörä:
Gixxer
Liittynyt:
27.1.2008 20:53

ViestiKirjoittanut bombermuumi » 26.9.2009 19:19

Paljonko ton yz250f ventiileil ajelee millon tarvii tsekkaa/vaihtaa..?
Jayman
Liittynyt:
7.12.2006 21:53

ViestiKirjoittanut Jayman » 27.9.2009 18:40

Santtu83 kirjoitti:Moi!
Mulla on vähän ajettu yz 125 -06Mikähän mahtaa olla vikana, kun tulppa ei kestä puolta tankillista kauempaa? Nyt 4 tulppaa olen vaihtanut tuolla tahdilla. Kaasuttimessa on alkuperäiset suutin ja neula koot millä ennen pelannut hyvin.


Uudet jammun piikit tulee tehtaalta todella rikkailla säädöillä, varsinkin alarekisterissä. Jos et aja koko ajan naru kireällä niin ne keräilee ja polttaa tulppia. Ajoin omalla 06 mallilla kesällä 35 tyhjäkäyntisuuttimella, kun vakio on 45. Nyt 08:ssa olen käyttänyt 430/40 suuttimia kun imukurkun mitat vaihtui hieman ja tuo tuntuu pitävän rikkaammista säädöistä. Jos et aja vain ja ainoastaan pehmeässä hiekassa ja sielläkin MXB:n kärjen vauhtia, niin säätöjä laihemmalle (rikkaampi neula kakkosloveen ja pienemmät tyhjäkäynti- ja pääsuutin). Alkaa tulpatkin kestämään.
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 4.10.2009 18:06

Tuli tuossa hiljattain porautettua 69 kokoon tuo 250cc 91vm jammu.
Jostain syystä kuitenkin 10 tunnin ajon jälkeen kuumaleikkas kiinni :(
Noh kävin hoonauttamassa,uudet männänrenkaat,skraadut pois männästä(imuaukon puolella oli aika reilu skraadu) vesihiomapaperilla ja takas kasaan.
Nyt käy ja kukkuu mutta enää ei ole sitä tehopiikkiä täysillä kierroksilla,tuntuu kuin ajaisi 80cc viritetyllä mopolla :D
Onko nyt vain niin että pitäisi taas porauttaa seuraavaan kokoon tai uusi mäntä ?
Ja missäs vaiheessa ollaan maximi mäntä koossa ?
Siinä "pieni" skraadu :roll:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/PY ... directlink
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 4.10.2009 19:07

ai hioit tuon ja laitoit takasin :P sitä ennen porautit vai ? no väljähän tuo on sitten :D ihmekkään jos on ihan kuin 50cc mopo :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 4.10.2009 19:27

Pakko oli koittaa kun nimeltä mainitsematon firma sanoi että ei tuo skraadu mitään haittaa.
Puristuksia kyllä tuntuu olevan entiseen malliin ja hyvin lähtee käytiin.
Mutta kait se on vaan taas hommattava uus mäntä tai porauttaa seuraavaan kokoon.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.10.2009 22:44

Jos se kysene firma, jonka nimi varmana olis syytä mainita, tosiaan käski hioo sen männän, ni älä ainakana ikinä asioi siellä enää! Uus mäntä ja piste.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 5.10.2009 9:24

HondaCebari kirjoitti:Pakko oli koittaa kun nimeltä mainitsematon firma sanoi että ei tuo skraadu mitään haittaa.
Puristuksia kyllä tuntuu olevan entiseen malliin ja hyvin lähtee käytiin.
Mutta kait se on vaan taas hommattava uus mäntä tai porauttaa seuraavaan kokoon.

Joo,kyllä toi sraadu haittaa.Katteleppa netistä mikä on suurin ylikokomäntä,minkä yleensä saa hommattua.