Suzuki RM

mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 13.8.2010 7:25

Siis mikä teillä nyt on? asia korjaantu ja pyörä toimii mahtavasti ja tulppia EI ole mennyt. Ja jauhatte tollasta paskaa mun osaamisesta kaks sivua? järki käteen te vanhemmatkin.
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
lerppa

ViestiKirjoittanut lerppa » 13.8.2010 7:37

mikseri100 kirjoitti:Siis mikä teillä nyt on? asia korjaantu ja pyörä toimii mahtavasti ja tulppia EI ole mennyt. Ja jauhatte tollasta paskaa mun osaamisesta kaks sivua? järki käteen te vanhemmatkin.
oman kokemuksen perusteella kehottaisin välttämään denson tulppia,ainut tulppa merkki mikä on pitänyt joskus vaihtaa ajoreissulla...voihan olla vaan huonoo tuuriakin
ranne putos..
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300

ViestiKirjoittanut laazeri » 13.8.2010 7:59

mikseri100 kirjoitti:Siis mikä teillä nyt on? asia korjaantu ja pyörä toimii mahtavasti ja tulppia EI ole mennyt. Ja jauhatte tollasta paskaa mun osaamisesta kaks sivua? järki käteen te vanhemmatkin.

eihä tässä kukaa sinuun oo suoranaisesti viitannu edes..?
Hepex

ViestiKirjoittanut Hepex » 13.8.2010 9:29

lerppa kirjoitti:oman kokemuksen perusteella kehottaisin välttämään denson tulppia,ainut tulppa merkki mikä on pitänyt joskus vaihtaa ajoreissulla...voihan olla vaan huonoo tuuriakin

Tuuria se on, itsellä oli CRFässä denso 3v, ja RMässä jonkun puolisen vuotta, hyvin pelittäneet. Mankissa kestäny vakiotulppa muuten 11v ja 2kk :P
willik
Pyörä:
exc&RR

ViestiKirjoittanut willik » 13.8.2010 9:58

Oliskohan kyse vaikka ihan yleisemmin keskustelua säädöstä ja tulpista? Sinun osaamisesta nyt voisi kirjoittaa vaikka parikymmentä sivua, tai osaamattomuudesta ja järjenjuoksusta.

Toisaalta eihän minua ainakaan kannata kuunnella kuten olet kypsästi asian osoittanut:
mikseri100 kirjoitti:***** taas kuunnellu noitten 4t kotarihomojen puheita.

Densolaisia on käytetty monessa kilpurissa (jokkis&mikroauto) ja siltä tuo ensimmäinen iridium tulppakin tuli markkinoille. Hyviä ne on, ei niissä mtn vikaa ole. Championeja ei ole ite tullu taas käytettyä ikinä. Pitäis testata jos niistä sais vaikka kären tippumaan.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Alvi

ViestiKirjoittanut Alvi » 13.8.2010 20:48

no niin jarrut löyty ainaki vähäksi aikaa. jarruletku oli päässy iskarin jousen väliin ja tais olla painoksissa. jarruletkun molempiin päihin laitoin uudet kupariset prikat. aika näyttää kestääkö se...
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06

ViestiKirjoittanut PKS » 13.8.2010 21:23

hyvin mulla nuo champpionitki on pelanu tuossa Okkelissa ;) mutta ei tosiaan kävis itelläkään edes mielessä laittaa tuota tulppaa monttupyörään. Densossakaan ei mulla ole ollu tähän asti valittamista. aika paljolti kaasarin säädöistä ja tulpan lämpöarvosta kiini että pellaako...
lerppa

ViestiKirjoittanut lerppa » 14.8.2010 11:07

Mulla on 2 kertaa denson tulppa ajonnut lähes uutena,kerran kisoissa ekalla siirtymällä piti vaihtaa ihan uus tulppa.Varmaan voi olla vaan osunnut joku sekunda erä?? NKG tulppia en ole vaihtanut 2-t pyörään vielä koskaan se takia että olis pimentynyt(ja muutenkin liian harvoin)
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.8.2010 23:35

Ihme settiä pistät, kerran kun kaasari jäätyy niin naps tai nelareissa aika monissa jos syylärit suojaamatta lähtee sysään pakkaseen niin hyytyyn alkaa. Ja mopoissa paukkuu noita 10-tulppia ihan vaan siks kun poitsut käytää tyhjäkäyntiä ja sit lähetään koittaan kenen mopo kulkee eniten, 8 kun vaihtaa tilalle niin no hätä - ohjekirjat sanoo mitä tykkää ja sit on käytäntö. Pätee rosseihin kans, pitää olla oikeet settingit kuhunkin ajoon jne.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
lerppa

ViestiKirjoittanut lerppa » 15.8.2010 11:17

Mun tapauksessa ei olu kyse kaasarin jäätymisestä eikä vääristä suuttimista ja kaikki tein niinkuin aina ennenkin..tulpan numeroo en muista kun siitä on jo joku vuosi.Mutta eipä siinä suurta vahinkoo tapahtunut,kait se on mentävä ostaan denso taas että saadaan kaikki mielenrauha :P
ranne putos..
valomerkki
Pyörä:
mbk x-limit & Suzuki rm 125

ViestiKirjoittanut valomerkki » 23.8.2010 17:01

Moro!
Nyt on oma rämä tallissa ja jotain satunnaisia kysymyksiä kysyisin. Kuinkas paljon tälläsellä 125cc -92 värkillä kelpaa ajella montussa ja metässä ennen seuraavaa iskarien huoltoo tai muuta vastaavaa rungon huolto toimenpidettä, ketjut olen rasvannu kevyesti joka ajokerran jälkeen, sekä hiukan tampannu ilmanputsaria, mut mitä muuta huoltoo tarttis säännöllisesti tehä?
Edellinen omista kertoi että ko. pöyrä ei oikeen tykkää 95 bensasta, häntä olen uskonu enkä ole edes kokeillu, mitä mieltä te ootte kummalla bensalla on paremi ajaa 98 vai 95.
Edellinen omistaja kertoi myös että pakoaukon säätimen hajotessa voi tulla kallis remppa, mitä se sitte hajotessaan rikkoo, ja mistä huomaa ko. osan olevan kulunut. Ihan mukavasti tuntuu lähtevän, sekä hyvä pyörä on muutenkin ajaa, mielestäni ihan ok ostos.
-Antti
Kiitos kommenttia mopoistani!! http://www.motot.net/galleria/kayttaja87107
Katso myös osia yamahaan tai osta multa jopa mopot pois!! http://www.motot.net/talli/kayttaja/87107
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300

ViestiKirjoittanut laazeri » 23.8.2010 17:22

ihan yhtä hyvin se liikkuu 95 pensallakin, pakoaukonsäädin jos menee rikki niin huomaat ainaki siitä että alhaalta häviää tehoja
OA243
Pyörä:
YZ450F

ViestiKirjoittanut OA243 » 23.8.2010 17:24

valomerkki kirjoitti:Moro!
Kuinkas paljon tälläsellä 125cc -92 värkillä kelpaa ajella montussa ja metässä ennen seuraavaa iskarien huoltoo tai muuta vastaavaa rungon huolto toimenpidettä, ketjut olen rasvannu kevyesti joka ajokerran jälkeen, sekä hiukan tampannu ilmanputsaria, mut mitä muuta huoltoo tarttis säännöllisesti tehä?
Edellinen omista kertoi että ko. pöyrä ei oikeen tykkää 95 bensasta, häntä olen uskonu enkä ole edes kokeillu, mitä mieltä te ootte kummalla bensalla on paremi ajaa 98 vai 95.
Edellinen omistaja kertoi myös että pakoaukon säätimen hajotessa voi tulla kallis remppa, mitä se sitte hajotessaan rikkoo, ja mistä huomaa ko. osan olevan kulunut. Ihan mukavasti tuntuu lähtevän, sekä hyvä pyörä on muutenkin ajaa, mielestäni ihan ok ostos.
-Antti

Iskareista ei oikein osaa sanoa. Ite oon nyt tykänny putsata lian etuiskarin pölysuojien alta (pölysuojan ja stefan välistä) kurasen reissun jälkeen, sinne menee sitä tavaraa jonkin verran joka todennäkösesti rikkoo sitten stefan. Linkun laakerit kannattaa kans putsata säännölisesti. Purkaa, pesee bensalla/liuottimella, rasvaa ja lyö takasin kasaan. Ilmanputsari pitäs pestä siihen suunnitellulla aineella ja öljytä putsariöljyllä. 98:lla parempi ajella, ei tykkää mäntä hyvää 95:sta. Ton ikäsessä pyörässä kannattais varmaan kaikki käydä läpi...
valomerkki
Pyörä:
mbk x-limit & Suzuki rm 125

ViestiKirjoittanut valomerkki » 23.8.2010 17:35

OA243 kirjoitti:
Kuinkas paljon tälläsellä 125cc -92 värkillä kelpaa ajella montussa ja metässä ennen seuraavaa iskarien huoltoo tai muuta vastaavaa rungon huolto toimenpidettä, ketjut olen rasvannu kevyesti joka ajokerran jälkeen, sekä hiukan tampannu ilmanputsaria, mut mitä muuta huoltoo tarttis säännöllisesti tehä?
-Antti

Iskareista ei oikein osaa sanoa. Ite oon nyt tykänny putsata lian etuiskarin pölysuojien alta (pölysuojan ja stefan välistä) kurasen reissun jälkeen, sinne menee sitä tavaraa jonkin verran joka todennäkösesti rikkoo sitten stefan. Linkun laakerit kannattaa kans putsata säännölisesti. Purkaa, pesee bensalla/liuottimella, rasvaa ja lyö takasin kasaan. Ilmanputsari pitäs pestä siihen suunnitellulla aineella ja öljytä putsariöljyllä. 98:lla parempi ajella, ei tykkää mäntä hyvää 95:sta. Ton ikäsessä pyörässä kannattais varmaan kaikki käydä läpi...

Niin tuo etupumppujen putsaus unohtuikin mainita, täytyy pitää hyvää huolta ni toimii viel toisetki 18 vuotta :D Edelliset omistajat pitäny sen verta hyvää huolta ettei vissii lähiaikoina mitään kriittistä vikaa tule olemaan, kunhan huoltaa säännöllisesti. Kiitti neuvoist, ja galleriassa on kuvia ;)
Kiitos kommenttia mopoistani!! http://www.motot.net/galleria/kayttaja87107
Katso myös osia yamahaan tai osta multa jopa mopot pois!! http://www.motot.net/talli/kayttaja/87107
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250

ViestiKirjoittanut pmc » 23.8.2010 19:29

Nyt on oma rämä tallissa ja jotain satunnaisia kysymyksiä kysyisin. Kuinkas paljon tälläsellä 125cc -92 värkillä kelpaa ajella montussa ja metässä ennen seuraavaa iskarien huoltoo tai muuta vastaavaa rungon huolto toimenpidettä, ketjut olen rasvannu kevyesti joka ajokerran jälkeen, sekä hiukan tampannu ilmanputsaria, mut mitä muuta huoltoo tarttis säännöllisesti tehä?
-Antti

Älä osta 1992 mallin osia, pyöräsi on vuosimallia 1990. Ikäisekseen näyttää kyllä päältäpäin hyväkuntoiselta. Pakoaukonsäädin tippuu tämän ikäisissä Suzukeissa sylinteriin hajotessaan, eikä varoita etukäteen. Eli yleensä tuhoutuu ainakin sylinteri ja mäntä, huonolla tuurilla myös kiertokanki/kampiakseli. Pakoaukonsäätimen materiaali väsyy kohdasta, josta "kiljotiini" on kiinni. Tarkista pakoaukonsäätimen osat aina putsauksen jälkeen silmämääräisesti, etsi hiushalkeamia.

Pyörä toimii vakiokannella/putkella 95 bensalla, mutta monesti kilpakäytössä olleissa oli laskettu kansi.