Rautane kirjoitti:Napsahtipa männänrenkaat poikki pakopuolelta 250cr:stä vuojelta 2002. Sen verta tuli skraidua ko. kohtaan sylinteriin, ettei taia enää hoonilla selvitä. Mitäs tässä on tehtävissä, ilmeisesti kovakromisylinteri kyseessä. Poraaminen ei taia onnistua, onnistuuko edes putkitus? Mites tuo pinnotus käytännössä toimii, mille firmalle kannattaa lähettää?
Jos uuen sylinterin laittoon joutuu, niin mistä kannattaa alkaa tilailemaan?
EDIT: Sen verran olen saanu räjäytyskuvista selville, että ilmeisesti 2002-2004 sylinterit käy, vaikka ovatkin kaikki eri varaosanumeroilla. Jos löytyy ylimäärästä ajokuntosta pyörimässä nurkissa, niin saa tarjota.
Terve,
Itse selailin aika kauan eri firmoja ja ainakin itse päädyin tilaaman Motokeidas firmalta osat kun tuli sama moottoririkko kuin sulla.
Sylinteri 560e.
Mäntäsarja 135e.
Kansitiiviste 30e.
Kaikki yht. 725e. nto.
Eli tähän kuului orkkis sylinteri, orkkis täydellinen mäntäsarja, sekä kaikki tiivisteet.
Tässä oli Stormin Motorin ehdotus ongelmaan:
PRO-15.1402 PROX SYLINTERIPUTKI CR250 '02-03 204,00
PRO-01.1323.(A,B,C,D) PROX MÄNTÄSARJA CR250 '02-04 131,00
PRO-21.1316 PROX NEULALAAKERI CR250 12,00
PRO-35.1322 PROX YLÄTIIVISTESARJA CR250 '02-04 39,00
Sylinteriputket koko on 66,4 ja se täytyy porata haluttuun kokoon asennuksen jälkeen, mäntien koot ovat väliltä 66,34mm – 66,37mm.
Muiden osien toimitusaika on noin 2-4.
Moni "asiantuntija" sano, että ei kannata putkittaa tulee kaikenlaisia ongelmia. Yritin lueskella aiheesta, mutta eipä siitä selkoa ottanut... En uskaltanut päätyä putkitukseen..
tässä esimerkki Euro Motor Centerin "tarjouslaskelmasta"
CYLINDER COMP,A 625,44
MÄNTÄ, koko A 67,00
M-RENGAS, CR250 '92-04 58,32
NEULALAAKERI 58,32 22,74
MÄNNÄNTAPPI 14,57
Männäntapin LUKKORENGAS, 1,2x18 1,12
Yläpään TIIVISTESARJA, CR250 02-03 40,80
eli yhteensä melkein 830€
Eli eroa on Hinnoissa!
Kannattaako vanhaa sylinteriä edes viedä pinnoitukseen..?