OA243 kirjoitti:Tyhjäkäynti 0-1/4 kaasulla, neula 2/4-3/4 kaasulla ja pääsuutin teoriassa vaikuttaa koko kierrosalueen läpi ja sitä enemmän mitä on kaasua mutta käytännössä 3/4-4/4 kaasulla. Näin mä sen muistan jostain lukeneeni ja suunnilleen käytännössä todenneeni.
Ja näitä vehkeitähän ei oo kyllä katuajoon suunniteltu mutta ajakoon kukin missä haluaa millä haluaa...
No johan on, tämä sotii nyt sitten tuota aikaisempaa tietoani vastaan täysin vastakkain.
Mutta voihan se hyvinkin olla nuinkin, en sitä sano, neulan merkitys tosin on ihan neulasta kiinni, koska eri neuloilla saadaan seoksien suhteet eri kaasualueilla muutettua todella radikaalisti.
Pitää melkein soittaa Nakkilan pyörään ja mopoon kun ainakin ennen he olivat mikunin maahantuojia ja ovat aina osanneet vastata kaasuttimiin liittyvissä asioissa hyvin ja asiantuntevasti.
Ja täytyy yrittää saada "puoli-tuttavalta" lapbda anturi lainaan niin voi sitten säädellä justiinsa, eikä melkeen nuo seokset kohdalleen.
Onhan se kumma jos ei jollain konstilla saa weeraa toimiin niin että voi muutaman kilsan ajaa maantielläkin, kun kerta valkokilpinenkin on!
Mutta tuosta konerikosta sen verran että, oli tullut kuoppa männän päälle ja reikä männän kylkeen pakoaukkojen puolelle ja tuo "hautavajoama" on itsellekin tutumpi ilmiö, mutta tuota reijän palamista mäntään tulee harvemmin vastaan. Tuolla JM ajoissa ja m-kelkkailu hommissa sitä kuitenkin on tullut nähtyä ja niin olen kuullut että syynä on pahasti laihalla käynti, pitäneekö sitten paikkaansa!?!
Mutta se mikä tekee tästä tapauksesta erikoisen, on se, että montuilla ja pihatiellä ajettaessa ei ole ollut mitään laihalla käynnin merkkejä ja sen matkan (n.6km) mitä ajoin maantielläkin niin kaasuttelin kokoajan yms. niin kuinka tuo nyt yhtäkkiä olisi niin laihalle vetänyt että mäntä porsi?? Ja kaiken kukkuraksi pakoputken alkukäyrässä oli tosi iso lommo joka kuristi pakokaasun ulostuloa ja tämähän oman käsitykseni mukaan pitäisi vain saada seosta rikkaammaksi koska seosten ulosvirtaus yms. heikkenee eikä näin ollen ilmaakaan tule koneeseen tavallista enempää.
Outo tapahtuma kaiken kaikkiaan, sanon minä!!