Husqvarna wr-keskustelua

pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut pennywise] » 28.6.2012 18:08

Osmo87 kirjoitti:Hei. Kun ajelette tuolla kadullakin nuilla weeroilla niin oletteko säätäneet neulaa tai pistäneet isompaa suutinta että ei käy laihalla? Ja kun siellä asfaltilla poikkeatte niin täytyykö ajaa kokoajan vaihtelevalla kaasulla ettäi leipase kone jumiin. Niin nimittäin itse yritin tehdä, mutta siltikin posahti pata jumiin! :/

Nyt kun selvis tuon oman pyörän kohtalokin, eli oli käynyt laihalla, niin pitäis tuo ongelma poistaa ennen ku laittaa taas uutta mäntää pataan palamaan, siksi kaikki tiedot olisi nyt kultaakin arvokkaampia!

Oliskos kellään -95wr:n alkuperäisen suuttimen kokoa tiedossa? Ja tuohon pärrään on uusi kaasari vaihdettu ihan vastikään, Mikunin MTX näyttäs olevan, kokoa en nyt muista, mutta onko sama kuin alkunperinkin kaasari??


Itellä on nyt 300cc kitti sisään ajossa ja senkin takia neulan puolesta vähän rikkaalla, en oo paljoo weeralla kadulla ajellu muutaku kouluun ja takas jollon kaasu on aikalailla auki koko matkan. Välikaasua vaan tarpeeksi ja rikkaammalle ni eise kaiketi enään leivo?
TerpiTrT
Pyörä:
Husqvarna wr 2k9
Liittynyt:
11.9.2008 19:35
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut TerpiTrT » 28.6.2012 18:50

Kiinnostaisko jotakin 144cc cr/wr pytty? Kyseessä siis uusi ja käyttämätön.

Kuva: Kuva
Niin ja kuvassa tietenkin oikealla puolella 144 :D
http://www.motot.net/talli/osat/id41260/
Vipezzi
Pyörä:
Husqvarna wr 125 -05
Liittynyt:
13.11.2011 17:04
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Vipezzi » 1.7.2012 20:57

Kuinka iso bensatankki on wr 125 -05:ssa? Ja mikä on päätankin ja varatankin osuus siitä?
Nyt kun ajelen, niin n. 80km ajon jälkeen joutuu kääntämään bensahanan varatankin puolelle ja sitten kun menin tankkaamaan, niin ei mahtunut tankkiin, kun n. 4,5L bentsiiniä 8o .. Olis mukavaa, että pyörällä olisi vähän pidempikin toimintasäde, kun 80km. En ole viitsinyt kokeilla, että kuinka pitkään pystyy ajamaan vielä varatankilla, koska hyvin todennäköisesti olisi työntöhommia edessä kokeilun lopussa.. :D

Ja tuosta aiemmin puhutusta kiinnileikkaamis asiasta, että mullakin leipo husse muutama viikko sitten. Pyttyä ja mäntää(n.10h ajettu) käytiin näyttämässä yhdellä kaverilla, joka tietää näistä konehommista vähän enemmänkin. Hän sanoi, että liian kovat puristuspaineet. Kehoitti laittamaan paksumman tiivisteen pytyn ja alakerran välille. Ja nyt on toistaiseksi pelannut hyvin..! :)
Vipezzi
Pyörä:
Husqvarna wr 125 -05
Liittynyt:
13.11.2011 17:04
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Vipezzi » 2.7.2012 19:59

..Ja kysymykset jatkuu. Mikä pakoputki 125 wr:ssä on ollut vakiona? Tai miten ko. pyörä on kuristettu alle 11kw? Käykö tähän pyörään wre:n, sm:n tai sms:n putki? Tai mistä saa tähän sopivan E-HYVÄKSYTYN putken? Ja mielellään sellaisen, jossa ei lue: Only for racing use. tms. :)
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut pennywise] » 2.7.2012 20:42

Vipezzi kirjoitti:..Ja kysymykset jatkuu. Mikä pakoputki 125 wr:ssä on ollut vakiona? Tai miten ko. pyörä on kuristettu alle 11kw? Käykö tähän pyörään wre:n, sm:n tai sms:n putki? Tai mistä saa tähän sopivan E-HYVÄKSYTYN putken? Ja mielellään sellaisen, jossa ei lue: Only for racing use. tms. :)


Taitaapi olla helpompi jos meet piikkipuolelle kyselee husqvarna wr topiccii jota 16 kesäset selaa taukoomatta.. Tietty täälläkin osaa joku varmasti vastata kerran 10 vuoden aikana. Mutta lähinnä vaan kysymyksiin 250/300cc weeroihi :) Joten kysy sieltä!
Osmo87
Liittynyt:
7.7.2010 18:13
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Osmo87 » 5.7.2012 20:18

Hemmetti ku kestää männän saapuminen, USA:n pojat, VAUHTIA KIITOS SIIHEN POSTIN KULETUKSEEN!!! :paha:

Mutta itse asiaan, eikös ole näin että tyhjäkäyntisuutin on pelissä mukana miltei tappiin asti, ja vasta kun hanat lyödään ihan kaakkoon niin tulee bensiini pääsuuttimen kautta kun ei enää rahkeet riitä tyhjäkäyntisuuttimessa? Näin on ainakin, minuakin isommat pojat joskus valehdelleet ja jos tämä pitää paikkaansa niin eikös silloin periaatteessa kannattas katuajoa ajatellen jättää tuo pääsuutin rauhaan ja suurentaa parilla pykälällä tuota tyhjissuutinta, koska kadulla tulee enemmän puolikaasulla päristeltyä!?!

Vai oliskos muita mielipiteitä tai vaikkapa ihan suoraa tietämystäkin! :nörtti:
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.7.2012 21:55

Tyhjäkäynti 0-1/4 kaasulla, neula 2/4-3/4 kaasulla ja pääsuutin teoriassa vaikuttaa koko kierrosalueen läpi ja sitä enemmän mitä on kaasua mutta käytännössä 3/4-4/4 kaasulla. Näin mä sen muistan jostain lukeneeni ja suunnilleen käytännössä todenneeni.

Ja näitä vehkeitähän ei oo kyllä katuajoon suunniteltu mutta ajakoon kukin missä haluaa millä haluaa...
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut pennywise] » 5.7.2012 23:56

Osmo87 kirjoitti:Hemmetti ku kestää männän saapuminen, USA:n pojat, VAUHTIA KIITOS SIIHEN POSTIN KULETUKSEEN!!! :paha:

Mutta itse asiaan, eikös ole näin että tyhjäkäyntisuutin on pelissä mukana miltei tappiin asti, ja vasta kun hanat lyödään ihan kaakkoon niin tulee bensiini pääsuuttimen kautta kun ei enää rahkeet riitä tyhjäkäyntisuuttimessa? Näin on ainakin, minuakin isommat pojat joskus valehdelleet ja jos tämä pitää paikkaansa niin eikös silloin periaatteessa kannattas katuajoa ajatellen jättää tuo pääsuutin rauhaan ja suurentaa parilla pykälällä tuota tyhjissuutinta, koska kadulla tulee enemmän puolikaasulla päristeltyä!?!

Vai oliskos muita mielipiteitä tai vaikkapa ihan suoraa tietämystäkin! :nörtti:


Siis oonko nyt ihan tyhmä vai en, neulalta vaan rikkaammalle ni saa sillä "röpötykselläki" tavaraa...?
Osmo87
Liittynyt:
7.7.2010 18:13
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Osmo87 » 7.7.2012 20:11

OA243 kirjoitti:Tyhjäkäynti 0-1/4 kaasulla, neula 2/4-3/4 kaasulla ja pääsuutin teoriassa vaikuttaa koko kierrosalueen läpi ja sitä enemmän mitä on kaasua mutta käytännössä 3/4-4/4 kaasulla. Näin mä sen muistan jostain lukeneeni ja suunnilleen käytännössä todenneeni.

Ja näitä vehkeitähän ei oo kyllä katuajoon suunniteltu mutta ajakoon kukin missä haluaa millä haluaa...



No johan on, tämä sotii nyt sitten tuota aikaisempaa tietoani vastaan täysin vastakkain.
Mutta voihan se hyvinkin olla nuinkin, en sitä sano, neulan merkitys tosin on ihan neulasta kiinni, koska eri neuloilla saadaan seoksien suhteet eri kaasualueilla muutettua todella radikaalisti.
Pitää melkein soittaa Nakkilan pyörään ja mopoon kun ainakin ennen he olivat mikunin maahantuojia ja ovat aina osanneet vastata kaasuttimiin liittyvissä asioissa hyvin ja asiantuntevasti.

Ja täytyy yrittää saada "puoli-tuttavalta" lapbda anturi lainaan niin voi sitten säädellä justiinsa, eikä melkeen nuo seokset kohdalleen.
Onhan se kumma jos ei jollain konstilla saa weeraa toimiin niin että voi muutaman kilsan ajaa maantielläkin, kun kerta valkokilpinenkin on!

Mutta tuosta konerikosta sen verran että, oli tullut kuoppa männän päälle ja reikä männän kylkeen pakoaukkojen puolelle ja tuo "hautavajoama" on itsellekin tutumpi ilmiö, mutta tuota reijän palamista mäntään tulee harvemmin vastaan. Tuolla JM ajoissa ja m-kelkkailu hommissa sitä kuitenkin on tullut nähtyä ja niin olen kuullut että syynä on pahasti laihalla käynti, pitäneekö sitten paikkaansa!?!

Mutta se mikä tekee tästä tapauksesta erikoisen, on se, että montuilla ja pihatiellä ajettaessa ei ole ollut mitään laihalla käynnin merkkejä ja sen matkan (n.6km) mitä ajoin maantielläkin niin kaasuttelin kokoajan yms. niin kuinka tuo nyt yhtäkkiä olisi niin laihalle vetänyt että mäntä porsi?? Ja kaiken kukkuraksi pakoputken alkukäyrässä oli tosi iso lommo joka kuristi pakokaasun ulostuloa ja tämähän oman käsitykseni mukaan pitäisi vain saada seosta rikkaammaksi koska seosten ulosvirtaus yms. heikkenee eikä näin ollen ilmaakaan tule koneeseen tavallista enempää.

Outo tapahtuma kaiken kaikkiaan, sanon minä!! 8o
sutra85
Liittynyt:
14.6.2011 19:07
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut sutra85 » 9.7.2012 11:16

kertokaa fiksummat että mitä eroa on wr:n ja sms:n alakerroilla???
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut pennywise] » 9.7.2012 12:54

sutra85 kirjoitti:kertokaa fiksummat että mitä eroa on wr:n ja sms:n alakerroilla???


Kaise on vaan kestävempi ja välitykset yms erilaiset emt :DD
enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut enskapena » 9.7.2012 13:02

funktio kirjoitti:
zeizei125 kirjoitti:
funktio kirjoitti:250 wr -11. älytön tehopiikki. miten sais koneesta kesymmän/lineaarisemman?


Putkella ja lisäpainoa vauhtipyörään..


saako lisäpainoja suomesta? steahly tekee, muttei ilmoita minkä painosta, enkä tiedä tuoko kukaan maahaan. suomenkielisillä sivuilla hyvin vähän tietoa aiheesta.

mikä putki vähentää tehopiikkiä verrattuna vakioputkeen? tietenkin jos alavääntöä ois enemmän niin piikki tuntuisi vähemmän, mutta tehoa on jo vähintäänkin tarpeeksi.

oisko automaattikytkimestä apua?

voiko wr:n pakoaukonsäädintä säätää (vrt ktm)?

paljon kysymyksiä kun pyörä ollut vasta 3 tuntia ajossa niin en ole raaskinut availla poskia ja irroitella osia. kaasaria oon säädellyt ja todennut senkin vaikeammaksi tehtäväksi kuin kotareissa. vähän pettynyt, mutta halvalla sain, ei pidä valittaa.


No saitko Hussen rauhoitettua???
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut funktio » 9.7.2012 15:47

enskapena kirjoitti:
funktio kirjoitti:
zeizei125 kirjoitti:
funktio kirjoitti:250 wr -11. älytön tehopiikki. miten sais koneesta kesymmän/lineaarisemman?


Putkella ja lisäpainoa vauhtipyörään..


saako lisäpainoja suomesta? steahly tekee, muttei ilmoita minkä painosta, enkä tiedä tuoko kukaan maahaan. suomenkielisillä sivuilla hyvin vähän tietoa aiheesta.

mikä putki vähentää tehopiikkiä verrattuna vakioputkeen? tietenkin jos alavääntöä ois enemmän niin piikki tuntuisi vähemmän, mutta tehoa on jo vähintäänkin tarpeeksi.

oisko automaattikytkimestä apua?

voiko wr:n pakoaukonsäädintä säätää (vrt ktm)?

paljon kysymyksiä kun pyörä ollut vasta 3 tuntia ajossa niin en ole raaskinut availla poskia ja irroitella osia. kaasaria oon säädellyt ja todennut senkin vaikeammaksi tehtäväksi kuin kotareissa. vähän pettynyt, mutta halvalla sain, ei pidä valittaa.


No saitko Hussen rauhoitettua???


no joo, mutta en tiedä onko paras vaihtoehto eli laitoin 30 tk-suuttimen (laihempi) ja laiton neulan pykälän rikkaammalle. nyt hyökkää alakierroksilla paremmin ja keskialue on laiskempi (=liian rikkaalla) joten tehoalue tuntuu ja on lineaarisempi. pitää kait se lisäpaino hommatta vauhtipyörälle kuitenkin.

nyt kun on tullut 10 tuntia mittariin niin uskaltaa jo ajella reippaammin. iskarit toimii herkemmin ja tehoihin on alkanut tottua. alamäkiajo hieman hankalaa 170 senttiselle joten oon miettinyt , että tukiko hankittua väärä pyörä... seuraavaksi vois alkaa miettiä alustan madallusta ja nestekytkin ois mukava tässä pyörässä. meinaan krossin vaihteistolla ykkönen on aika pitkä.
Osmo87
Liittynyt:
7.7.2010 18:13
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Osmo87 » 9.7.2012 17:31

Ei kellään olis tallissa ylimäärästä matalanprofiilin jakkaraa weeraan?

Tässä kun voi yhtyä tuohon edelliseen kirjoittajaan, 170 miehelle on vähä turhan korkea ajettavaksi.
Jousta ja iskariahan voi toki säätää mutta mielellään pitäs tuon maavaran kuitenkin ennallaan.

Jos vain löytyy niin laittakaa yv:tä tulemaan. Vuosmallihan oli -95 joten 92-97 penkit ilmeisesti käy!?!
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut pennywise] » 9.7.2012 20:23

Osmo87 kirjoitti:Ei kellään olis tallissa ylimäärästä matalanprofiilin jakkaraa weeraan?

Tässä kun voi yhtyä tuohon edelliseen kirjoittajaan, 170 miehelle on vähä turhan korkea ajettavaksi.
Jousta ja iskariahan voi toki säätää mutta mielellään pitäs tuon maavaran kuitenkin ennallaan.

Jos vain löytyy niin laittakaa yv:tä tulemaan. Vuosmallihan oli -95 joten 92-97 penkit ilmeisesti käy!?!


Veikkaan ettei niihin ees saa oikein enään semmosta/kellään ei oo semmosta että voi joutua veistelee? entie sitte!