Pyörän Valinta

Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Seppoman » 24.4.2012 17:13

Kauankos ajaa 125cc 2t rossin tankillisella kevyttä peltorässiä?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 24.4.2012 17:27

Seppoman kirjoitti:Kauankos ajaa 125cc 2t rossin tankillisella kevyttä peltorässiä?


Ite ajelin kotarilla 50km kunnes meni varatankille.

Tunnin pari siis?
Pöö
Hulpakko
Liittynyt:
22.4.2012 17:25
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Hulpakko » 24.4.2012 20:22

Maksankohan ylihintaa tästä pelistä, jos pari sataa onnistuu tinkimään hinnasta pois?

http://www.nettimoto.com/ktm/125/1252651#adInfo
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Yam66 » 24.4.2012 21:16

Hulpakko kirjoitti:Maksankohan ylihintaa tästä pelistä, jos pari sataa onnistuu tinkimään hinnasta pois?

http://www.nettimoto.com/ktm/125/1252651#adInfo


Itse en tosta yli 2600 maksais mutta jos ei oo parempiakaan tyrkyllä niin sitten on myyjän markkinat..
QDE
Liittynyt:
4.5.2012 21:25

ViestiKirjoittanut QDE » 4.5.2012 21:40

Morjes!

Eli pyöräharrastus alkaa pikku hiljaa kääntymään yleisiltäteiltä kohti metsiä ja polkuja, joten nyt onkin enskapyörä kiikarissa. Hakusessa olisi siis budjetiltaan n. 2000e kieppeillä pyörivä kakspuolikas 2t tai 4t pyörä. Mitään hekumaalista ropaustaustaa enskapyörien parista ei löydy, mutta perushuollot kyllä sujuu ja 2t tekniikka yleensäkin melko tuttua. Käyttötarkoituksesta sen verran, että pyörä tulisi kotitilalle perus metsäpolkujen rälläämiseen sekä perus päristelyyn maatilamiljöössä.

Nyt tullaankin itse asiaan, eli suositteletteko alottelijalle 2t vai 4t, ottaen huomioon niin huoltopuolen kun ajotarkoituksen?

Tiedän, että haun kautta löytyy hyvin informaatiota 2t/4t huolloista/ylläpidosta, mutta pystyykös porukka heittämään yleisempiä huoltotoimenpiteitä ja huoltovälejä, joita saattaa tuon hintahaarukan pyörissä joutua kohtaamaan.
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Yam66 » 4.5.2012 21:59

No 2k pyörät on noin 10v vanhoja, kilvelliset vielä vanhempia. Eli saattaa olla että joutuu uusimaan sylinteristä lähtien kaiken tai sitten hyvällä tuurilla on alakertaa ja muuta laitettu että pari kesää pääsis mäntää vaihtamalla. Tohon hintaan en usko että löytyy mitään ostamisen arvoista nelaria, et onhan se 2t näin vanhoissa vehkeissä fiksuin vaihtoehto.
QDE
Liittynyt:
4.5.2012 21:25
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut QDE » 4.5.2012 22:34

Yam66 kirjoitti:No 2k pyörät on noin 10v vanhoja, kilvelliset vielä vanhempia. Eli saattaa olla että joutuu uusimaan sylinteristä lähtien kaiken tai sitten hyvällä tuurilla on alakertaa ja muuta laitettu että pari kesää pääsis mäntää vaihtamalla. Tohon hintaan en usko että löytyy mitään ostamisen arvoista nelaria, et onhan se 2t näin vanhoissa vehkeissä fiksuin vaihtoehto.


Siis nyt on hakusessa täysin teiden ulkopuolelle tuleva kilvetön enska. Mitä olen hintoja katsellut niin kyllähän 03- 05 alkaa löytymään kahden tuhannen molemmin puolin.
Lazzi-
Pyörä:
Derbi senda x-race
Liittynyt:
17.3.2009 19:06
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Lazzi- » 6.5.2012 14:25

mietin tässä että pitäsköhän ostaa pyörä ihan kotikäyttöön mettään ja montulle!
80cc vai 125?
pyörät pysyy ihan hyvin hanskassa vaikka ei oo varsinaista krossikokemusta.
pituutta semmonen 175, muutenkin iha normaalikokonen

saako alle tonnilla hyvää laitetta? yhen kesän pitäs kestää suurinpiirtein kasassa, pieni remppauskin onnistuu
kertokaahan mielipiteitänne!
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 6.5.2012 14:29

Lazzi- kirjoitti:mietin tässä että pitäsköhän ostaa pyörä ihan kotikäyttöön mettään ja montulle!
80cc vai 125?
pyörät pysyy ihan hyvin hanskassa vaikka ei oo varsinaista krossikokemusta.
pituutta semmonen 175, muutenkin iha normaalikokonen

saako alle tonnilla hyvää laitetta? yhen kesän pitäs kestää suurinpiirtein kasassa, pieni remppauskin onnistuu
kertokaahan mielipiteitänne!
koko sulla ainakin riittää isompaan pyörään mutta tonnin budjetilla melkein kannattaa sit katella vaikka joku shine tai vastaava käytetty laadukkaampi kiinalainen.Tonnin pyörät ei yleensä juuri ilonpäivää näytä ja jos meinaa sellaisesta tehdä pyörän nii seuraava tonni on aika helppo tuhlata eikä siitä silti myydessä saa sen enempää kun on maksanutkaan
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut F1red up » 7.5.2012 6:55

Sellasta, etta minkamoinen pyora ktm:an exc on ajaa montulla/crossiradalla? Kun nain kesan alkaen tekis mieli aloitella ihan nain harrastusmielessa tota crossiajoa. Mutta niin, eli mielellaan pikkunelari, kun on ainakin lukemalla ja juttuja kuuntelemalla tullut sellanen kuva, etta olisi aika amatooriystavallinen? Ja toinen juttu minka takia tota exc:ta kattelin, etta olis hyva jos sen saisi valkokilpiseksi, niin voi ajaa montulle aina kun haluaa, ja kouluun/toihin jne.. Koska se korvaisi ainakin taksi vuodeksi auton. Ja sitten seuraava asia, eli jos exc:lla ei vakiona ole hyva ajaa radalla/montulla, niin saako siihen laitettua esimerkiksi SX:an jousitusta tms, mika olisi parempi sinne pomppuihin ja hyppyihin?
tukemies2
Liittynyt:
23.5.2008 22:43
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut tukemies2 » 9.5.2012 12:31

valintaa tehdessä kannattaa muistaa että viimenen putkirunko on parempi kuin ensimmäinen palkkirunko. itse kun pyörää olin ostamassa kriteerit oli:2T, palkki runko ja mekaaninen pakoaukon säädin (on joskus taisteltu sähkösen kanssa). hondaan päin aloin sitten kallistumaan koska on perusluotettava kone. 02 vuonna ensimmäiset sähköset pakoaukon säätimet eli sitä vanhempi. sitten sattu silmiin 01 vuotinen 250 cr:rrä vajaa 15 tuntia sitten tehty TÄYDELLINEN kone remontti (kuitit) kierros katteita mukaan ja melkein uudet piikkirenkaat sekä 2 takarengasta ja eturengas uus takaratas mukaan sekä toinen ilmanputsari. DOMAn putki. 1750e. että kannattee tarkkaan kattella niitä pyöriä eikä ostaa ensimmäistä "nättiä" mikä vastaan sattuu. olin itekki ostamassa ensin 99 vuotista 125cc yz 1600e hintaan missä ei tullu ku pelkkä pyörä eikä huolloista ollu muuta tietoakun mäntä vaihdettu noin 10 tankillista sitte. mutta päätin vielä kattella jos löytyis jotain muuta.
juzzy
Pyörä:
ktm exc ja romut
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
9.11.2010 19:20
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut juzzy » 9.5.2012 22:50

http://www.nettimoto.com/husqvarna/cr/1229465 tekis mieli ostaa ku kotari menee kadulle mut tos pitäs varmaa tehä remppa eli kannattaako tollasta ostaa, jos osaa ite rempata? entä kui toi sopii metsään?
vaihetaan mustat smotot oransseihin http://www.motot.net/talli/kayttaja/113752
Nrrow
Pyörä:
Aprilia RS 125, Kawasaki KX250F
Liittynyt:
2.12.2006 17:24
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Nrrow » 12.5.2012 22:27

Tässä nyt onkin tästä puhuttu mutta onko aloittelijalle kakspuokki RM-Z millane peli? Ja onko tollane -04 vuoden liian vanha? Koneremppa kuitenkin tehty juuri.
^mikkis^
Pyörä:
Honda crf 250&450
Liittynyt:
12.5.2011 19:33
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut ^mikkis^ » 12.5.2012 22:56

Nrrow kirjoitti:Tässä nyt onkin tästä puhuttu mutta onko aloittelijalle kakspuokki RM-Z millane peli? Ja onko tollane -04 vuoden liian vanha? Koneremppa kuitenkin tehty juuri.


Älä vaan mee sekaantuu 04 kawaan tai suzukiin. Ja olisko ollu vielä 05 yhtä surkeita tapauksia. 250 4t on kyl hyvä alottelijalle, ei ainaka isompaa kannata kattoo.
jonikt
Liittynyt:
29.10.2010 8:35
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut jonikt » 16.5.2012 20:20

mantsapoika kirjoitti:
Lazzi- kirjoitti:mietin tässä että pitäsköhän ostaa pyörä ihan kotikäyttöön mettään ja montulle!
80cc vai 125?
pyörät pysyy ihan hyvin hanskassa vaikka ei oo varsinaista krossikokemusta.
pituutta semmonen 175, muutenkin iha normaalikokonen

saako alle tonnilla hyvää laitetta? yhen kesän pitäs kestää suurinpiirtein kasassa, pieni remppauskin onnistuu
kertokaahan mielipiteitänne!
koko sulla ainakin riittää isompaan pyörään mutta tonnin budjetilla melkein kannattaa sit katella vaikka joku shine tai vastaava käytetty laadukkaampi kiinalainen.Tonnin pyörät ei yleensä juuri ilonpäivää näytä ja jos meinaa sellaisesta tehdä pyörän nii seuraava tonni on aika helppo tuhlata eikä siitä silti myydessä saa sen enempää kun on maksanutkaan


Melkeen kannattaa unohtaa kiinarimpulat, vaikkei ne välttämättä kaikki suseja olekkaan. Toki tonnilla voi hyvän pyörän saada, mutta jos japsirossipyörää etsii siihen hintaan, niin tuskin mitään 2000-luvun tekelettä.
Itse hommasin tonnilla muutama vuosi sitten ajokamojen kera 125 kawan vuosmallia 92, jossa ei mitään kovin tarkkaa huolto historiaa ollut, mutta kuitenkin oli aika saakelin hyvä ikäisekseen. Vetelihän sillä noin 10h kunnes kytkin sanoi ittensä irti. Nyt parhaillaan remontoin konetta, ni saapahan paremmin myytyä kun tarkka huolto historia. Että kyllä tonnin pyörällä itse ainakin olen saanut hymyä pyllyyn

http://www.nettimoto.com/kawasaki/kx/1303419